Alexander Cosyns (Erik Goossens)

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Als je iets via een tweedehandssite verkoopt bestaat daar mailverkeer over. Mails worden ook als bindende contracten beschouwd.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Wat is die kerel van plan met die fiets. Vuil spelletje
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Er klopt toch iets niet, ik denk dat Alexander wel n vuile streek gaat uithalen.
0 x
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

Meester Cosyns had een goed slotpleidooi, wel onder de gordel, maar het deed het momentum toch kantelen (volgens mij)
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Erik Goossens

Bericht door daffy duck »

Heb toch een beetje genoeg van dat wraak nemen en manipuleren. En welke roddelkrant houdt zich nu zomaar bezig met het lekken van al deze vuiligheid als er geen aanwijsbare oorzaak is hiervoor. Zo kun je in het hele land elk bedrijf op de korrel nemen als je er goesting voor hebt en hen de grond inboren. :problem:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Persoonlijk vind ik dat ze van die onuitstaanbare Cosyns een caricature aan 't maken zijn .
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

daffy duck schreef: za 13 mei 2023, 17:14 En welke roddelkrant houdt zich nu zomaar bezig met het lekken van al deze vuiligheid als er geen aanwijsbare oorzaak is hiervoor.
Vuiligheid inderdaad, maar dat laatste was nu wel waar, Tanja was toch het meisje dat verkracht is geweest door Marianne haar overleden echtgenoot, en er is zelfs een zoon van gekomen. Maar dat wisten toch niet veel mensen, dus hoe komt de krant hier aan???
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Omdat dat verhaal "huisarts vermoordt man" indertijd in dezelfde kranten stond. Uiteraard stond er toen ook het achtergrondverhaal bij, want die vermoorde man was "toevallig" de stiefbroer van dokter Ann. Het was ook de aanleiding waarom haar relatie met Tanja op de klippen liep en ze in ruzie met Marianne naar Kaapverdië verhuisde...

No way dat Nancy, Rosa & co dat toen niet zouden gelezen / vernomen hebben.

Dit is gewoon een scriptfout :doh:
1 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Ik denk dat het wel klopt hoor. Ann heeft Tania's zoon doodgeklopt omdat hij haar aan het wurgen was midden op straat. Dat kan gewoon zo in de krant, zonder extra reden erachter. Niemand hoeft te weten dat Toms vader ook Tania had verkracht.

Ik denk wel dat Frank en Simonne op de hoogte zijn, want die waren toch wel erg betrokken met de ontvoering van Robin en zelfs met de DNA-tests die Tom toen aflegde. Maar Nancy en Rosa, volgens mij hadden die niet veel met de verhaallijn te maken.

De vraag blijft wel hoe Alexander dit te weten is gekomen (gesteld dat niemand het wist). Via Ann misschien?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik vind dit weer gewoon typisch 'Thuis'.
Dingen worden herinnerd of vergeten naargelang het in de verhaallijn past.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Icarus123 schreef: ma 15 mei 2023, 15:28 Maar Nancy en Rosa, volgens mij hadden die niet veel met de verhaallijn te maken.
We zijn hier natuurlijk serieus aan het afdwalen, sorry Alexander Cosyns :oops:

In de roddelpers "beperken" ze zich echt niet tot de loutere feiten "dokter slaat man dood", dat zou je toch moeten weten. Daar gaan ze ook op zoek naar sappige verhalen en die waren hier wel ruimschoots aanwezig. Zo was dit hele verhaal een onrechtstreeks gevolg van de hetze tussen toenmalig gigolo Dries en zijn grootste klant Reinhilde. Karin - die toen dikke vriendinnen was met Reinhilde - fakete toen een verkrachting door Dries, waarna Tanja - die Karin's versie meteen slikte - compleet crashte en naar de kust vluchtte, waar ze haar "verloren zoon" ontmoette. Karin dacht toen dat Tom de vader (verkrachter) was - er volgde daarop een DNA onderzoek en die legde een onverwachte link bloot naar wijlen vader De Decker. Daarna dook Xander op, die werd door Karin belogen en hij ontvoerde toen de onschuldige Robin. Ook dat verhaal kwam uiteraard volledig in de pers, met opsporingsbericht op tv en al. Ik vermoed dat iedereen toen in Thuis-dorp dit spannend relaas wel volgde...

Trouwens. Nancy als beste vriendin van Marianne zou heel dat familiedrama niet gevolgd hebben? En Dries, die vals van verkrachting beschuldigd werd door Karin? En Rosa en Angèle, die altijd hun neus in andermans zaken steken? En Dieter, die zelf aan het onderzoek werkte? En Tim, die alles deelt met Sam??

Nee, ik volg Satine, er wordt gewoon bewust gedaan alsof niemand dat nog weet :yup:

Back on topic.

Cosyns weet dit alles natuurlijk van zijn vriendje de roddelkrantjournalist. Die heeft gewoon zijn huiswerk gedaan en wat oude roddels opgesnord, vandaar...
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: ma 15 mei 2023, 17:02 Cosyns weet dit alles natuurlijk van zijn vriendje de roddelkrantjournalist. Die heeft gewoon zijn huiswerk gedaan en wat oude roddels opgesnord, vandaar...
Zo zal het vast wel uitgelegd worden ja...
Maar de keerzijde daarvan is dat - als er destijds roddels over waren die nu nog terug te vinden zijn, wat zoveel wil zeggen dat er destijds dus over geschreven is in de pers - de rest van het Thuisdorp (en zeker de mensen die Marianne en Walter kenden, zoals met name Rosa) inderdaad wel degelijk op de hoogte hadden moeten zijn.

Dus ja, dingen worden gewoon op zo'n manier gedraaid en gewrongen dat er een verhaallijn rond gemaakt kan worden, maar het slaat eigenlijk helemaal nergens op. Cosyns is - in mijn ogen - een irritante stoker die alleen maar irritanter wordt omdat hij met de belachelijkste streken wegkomt, en dan niet omdat hij zo gewiekst in elkaar zit, maar gewoon omdat hem dat gegund wordt door de schrijvers, ook al moeten ze daarvoor de meest doorzichtige bokkensprongen uithalen en worden de kijkers geacht om vooral nergens bij na te denken. :thumbdown:
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vraag me af hoe Marthe (buurmeisje van Alexander) kan bekennen voor het gerecht dat ze die wiet in Robins rugzak gestoken heeft, zonder dat haar ouders het te weten komen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Ik vind het weer zo'n flut verhaallijn.

Advocaat Cosyns staat voor de schoolpoort met een zak wiet. Ziet een meisje een jointje roken en zegt tegen haar "steek mijn zak wiet in Robin zijn tas, anders vertel ik tegen je ouders dat je wiet gerookt hebt". En dat meisje riskeert dan liever betrapt en geschorst te worden dan dat haar ouders zouden vernemen dat ze een jointje rookte.

Motivatie van Cosyns? De zoon van zijn vijand in de problemen brengen, want hij kent die Marthe en weet dat ze hem nooit gaat verraden :D

Soms vraag ik me af hoe die Alexander ooit rechter is geworden. Met list en chantage? Omkoperij? Want van zijn brains moet hij het duidelijk niet hebben.
1 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik denk dat dat hele gedoe van die Cosyns in gang gezet is door de klacht die Dries tegen hem heeft ingediend. En hem beschuldigd heeft van racisme.
Met alle gevolgen voor Cosijns. We kenden hem ook niet goed daarvoor, alleen dat hij een kwal was.
0 x
Gesloten