Natuurlijk is dat goed nieuws, maar je weet goed genoeg wat ik wil zeggen.lord F. schreef:Allez, Adam leeft nog. Is dat dan geen goed nieuws?Lazylady schreef:Wat had je gedacht? In THUIS mag nooit iets goed gaan!nounake schreef:Oooooh ! Zo spijtig dat die nu afkomt ! 'T ging nu eens goed!
Adam Doumbia (Claude Musungayi)
-
- x 435
Re: Adam Doumbia (Claude Musungayi)
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Eddy? Ik herinner me wel Frank die "dood" was (bij die knotsgekke dubbelganger episodes) maar Eddy?lord F. schreef:Eddy was officieel ook even dood hé.
Correctie: Idd Eddy die verkeerdelijk als slachtoffer was genoteerd toen hij terugkwam uit Wit Rusland en er een ongeluk was gebeurd. Nancy viel flauw toen Eddy daar plots voor hare neus stond.
0 x
Potentia Principatum
-
- Nog geen rang
- x 1
Eddy was door een administratieve vergissing in Wit-Rusland ook "even" dood verklaard, en kwam toen op zijn eigen begrafenis aanzetten. Maar goed, dit is het topic van Adam.Caligula schreef:Eddy? Ik herinner me wel Frank die "dood" was (bij die knotsgekke dubbelganger episodes) maar Eddy?lord F. schreef:Eddy was officieel ook even dood hé.

0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Als hij op deze geslepen manier contact probeert te zoeken met zijn zoontje zal Charité niet blij zijn. Ofwel was het een echt toevallige ontmoeting maar het had meer iets van stalkgedrag.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
-
- Poster rang 2
Geslepen manier ? Hij heeft het beleefd gevraagd, maakte geen scene na haar njet.Crackers schreef:Als hij op deze geslepen manier contact probeert te zoeken met zijn zoontje zal Charité niet blij zijn. Ofwel was het een echt toevallige ontmoeting maar het had meer iets van stalkgedrag.
Dat Joseph tijd nodig heeft, uiteraard. Hoe kon ze dat in Godsnaam weigeren.

Zij is vrij om haar man niet terug te nemen doch hem een blik op zijn kind ontzeggen ?
Hij vroeg kalm naar een foto wat mocht. Ben bang dat ik in zijn plaats hetzelfde deed.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Ik begrijp de houding van Charité tegenover haar man toch niet helemaal. Haar man was dood verklaard en als hij dan ineens voor je neus staat schrik je je een ongeluk. Maar waarom doet ze zo stug tegen die man? Ik heb toch nergens gehoord dat het een slechte man was? Of moet dat nog uitkomen?
Je zou toch denken dat ze blij is die man terug te zien en een beetje vriendelijker zou toch wel kunnen.
Je zou toch denken dat ze blij is die man terug te zien en een beetje vriendelijker zou toch wel kunnen.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Nu is de man (voorlopig) wel heel correct. En dat Charité door de hele situatie wat overdonderd is kan ik ook wel begrijpen, ze is net aan een nieuwe relatie begonnen en vlam... Tja, niet zo eenvoudig zou ik zeggen.
0 x
Potentia Principatum
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Hem valt vooralsnog niets te verwijten. Enige minpunt voor hem -en dus pluspunt voor het verhaal- is waar en hoe hij die nieuwe identiteit heeft opgescharreld.Caligula schreef:Nu is de man (voorlopig) wel heel correct. En dat Charité door de hele situatie wat overdonderd is kan ik ook wel begrijpen, ze is net aan een nieuwe relatie begonnen en vlam... Tja, niet zo eenvoudig zou ik zeggen.
0 x
-
- Poster rang 1
- x 1
- x 56
Ik denk dat de reden waarom Charité zich zo stug gedraagt tegenover hem is dat hij zomaar verwacht haar hele leven (dat ze eindelijk opnieuw had opgepikt) toch weer omver te gooien. Je kan iemand enorm graag zien, maar als je er zo lang vanuit gaat dat die persoon er simpelweg niet meer is, dan vergt het enorme mentale inspanning om je daar opnieuw over te zetten.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Dit dacht ik ook - ze heeft al zoveel meegemaakt, heeft jaren alleen moeten zorgen voor Joseph terwijl ze geen papieren hadden.Captain Cuckoo schreef:Hem valt vooralsnog niets te verwijten. Enige minpunt voor hem -en dus pluspunt voor het verhaal- is waar en hoe hij die nieuwe identiteit heeft opgescharreld.
Zich veel zorgen gemaakt om Adam, schuldgevoelens dat ze hem heeft moeten achterlaten, dat ze hem niet kon redden.
En dan daarna het verdriet omdat hij overleden was.
Nu kan ze eindelijk gerust zijn en komt haar man opdagen met precies dezelfde problemen als waar zij jaren lang mee geworsteld heeft.
Of beter: nog erger. Want zoals Tom zich ook al afvroeg: wie is Adam nu officieel?
En wat is er gebeurd met de man wiens identiteit Adam heeft aangenomen?
Hoe is hij Mali kunnen ontvluchten, wat heeft hij eventueel op zijn kerfstok?...
En waarom heeft hij al die tijd niets laten weten?
Hij wist blijkbaar perfect waar ze woonde, maar stond opeens voor de deur - geen voorafgaan telefoontje, geen brief, niks.
Verder had ze dan ook nog sterke gevoelens voor Renzo - iemand met vast werk, zonder problemen.
Altijd positief, die haar op handen draagt.
Met een zoontje dat het beste vriendje is van haar eigen zoontje, Joseph noemt hem zelfs papa...
0 x
-
- Poster rang 1
- x 53
- x 83
Hoe is die man België binnengeraakt? Als Malinees geraakt je niet zomaar aan een visum.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
We weten gewoon nog veel te weinig over hem. En ik vrees dat we ook niet veel wijzer zullen worden. Te ingewikkeld.
Misschien komt ze nog eens op de gedachte om hem te vragen wat er allemaal met hem gebeurd is. Lijkt me toch vrij logisch.
Misschien komt ze nog eens op de gedachte om hem te vragen wat er allemaal met hem gebeurd is. Lijkt me toch vrij logisch.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Mss is zijn nieuwe identiteit helemaal niet Malinees.
Nu als hij hier illegaal is wat toch wel waarschijnlijk is dan loopt hij het risico van vroeg of laat tegen de lamp te lopen.
Nu als hij hier illegaal is wat toch wel waarschijnlijk is dan loopt hij het risico van vroeg of laat tegen de lamp te lopen.
0 x
Potentia Principatum
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
We weten inderdaad bijna niks over hem.
Hoe heeft hij al die jaren geleefd, heeft hij gewerkt en geld gespaard?
Hoe is hij hier geraakt, indien met paspoort en visum: hoe heeft hij dat gekregen?
Mensensmokkel? Dan moet hij daarvoor de financiële middelen gehad hebben.
Waar verblijft hij nu? Hoe betaalt hij dat?
Mij lijkt het ook wel logisch dat Charité hem dat zal vragen.
Ik vind het al verwonderlijk dat ze hem dat niet vroeg voor ze besliste hem nog een kans te geven.
Want ja, hij is haar man en de vader van Joseph, maar wie weet wat hij allemaal op zijn kerfstok heeft...
Hoe is hij hier geraakt, indien met paspoort en visum: hoe heeft hij dat gekregen?
Mij lijkt het ook wel logisch dat Charité hem dat zal vragen.
Ik vind het al verwonderlijk dat ze hem dat niet vroeg voor ze besliste hem nog een kans te geven.
Want ja, hij is haar man en de vader van Joseph, maar wie weet wat hij allemaal op zijn kerfstok heeft...

0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Een doodgewaande malinees die in België zich kan permiteren dagenlang rond de dokterspraktijk te slenteren waar zijn voormalige vrouw werkt? Vreemd! Stel eens even dat Adam zelf een mensensmokkelaar is, dat beantwoordt ineens meerdere vragensatine schreef:We weten inderdaad bijna niks over hem.

0 x