Hart onder de riem

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
ikke
x 435

Re: Hart onder de riem

Bericht door ikke »

Ik wil Julia wat courage geven. 't Schaap staat er helemaal alleen voor.
Maar ze laat zich niet doen, dus wens ik haar nog veel courage en geef ik haar een hele bos pluimen voor de manier waarop ze haar problemen aanpakt.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Maar ik hoop heel hard dat ze nu geen compassie gaat krijgen met die schurk nu ze hem zo zag ....
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

nounake schreef:Maar ik hoop heel hard dat ze nu geen compassie gaat krijgen met die schurk nu ze hem zo zag ....
Zo zag het er toch gelukkig niet naar uit. Houwen zo, Julia :thumbup:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Bof ...ik weet nog zo niet ...ze was er alleszins niet goed van :-?
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Ongetwijfeld Lena! Ocharme. Ik hoop dat ze snel van haar schuldgevoelens afgeraakt. Die zijn overigens onterecht! :(
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Bericht door jessie V. »

Paulien. Over schuldgevoelens gesproken. Die eveneens on terecht zijn.
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Voor Pauline die helemaal geen schuld treft en veel van Jens hield.
Voor Lena die het hard nodig heeft vanwege een terecht schuldgevoel en een one way ticket New York.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Een terecht schuldgevoel? Lena heeft Jens toch niet uit de auto geduwd? :eh:

Ook van mij een hart onder de riem voor Paulien en ook zeker voor Kathleen, de moeder van Jens die niet alleen haar man verloren heeft, maar nu ook haar zoon moet afgeven.
0 x
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 8

Bericht door frankbomans »

Voor mij een hart onder de riem voor Kathleen, Paulien en Lena. Ik begrijp wel dat Lena zich schuldig voelt, maar als Jens vijf seconden later uit de taxi was gerend, was er helemaal niks gebeurd. Het is een spijtig ongeluk met dramatische gevolgen, maar niemand kon er iets aan doen. Ook Paulien verwijt ik niks, in haar droom vrijdag zagen we dat ze onmogelijk nog kon uitwijken voor Jens.
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

[quote="satine"]Een terecht schuldgevoel? Lena heeft Jens toch niet uit de auto geduwd? :eh:

Dat niet nee maar het was omdat Jens zo entoesiast was dat ze nu "Ja " zegde dat hij onvoorzichtig uit de auto
sprong om die trouwring. Was vermeden had ze de avond ervoor toegestemd of iets later in New York.
Nee, vlak voor het vertrek naar de luchthaven komt ze daar mee af in die taxi en we zien hoe het eindigde.
Ze zal nu schuldgevoel hebben.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Natuurlijk ook een hart onder de riem voor Pauline, zijn ouders & zijn broer en voor al de mensen die Jens graag zagen. :yup:

Lena kon toch niet weten dat Jens zo roekeloos uit die wagen zou springen? Ik begrijp Lena wel dat ze wat twijfelde over zijn aanzoek en niet meteen instemde. Ze heeft Jens wel meteen uitgelegd wat de reden was en is eerlijk geweest tegenover hem. Het is toch ook niet zo dat ze hem in de kou liet staan ofzo?
Neen, Lena hoeft zich absoluut niet schuldig te voelen. De enige die verantwoordelijk is voor zijn dood is Jens zelf, hoe jammer dat dit ook is. :cry:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Linne schreef: Dat niet nee maar het was omdat Jens zo entoesiast was dat ze nu "Ja " zegde dat hij onvoorzichtig uit de auto
sprong om die trouwring. Was vermeden had ze de avond ervoor toegestemd of iets later in New York.
Nee, vlak voor het vertrek naar de luchthaven komt ze daar mee af in die taxi en we zien hoe het eindigde.
Ze zal nu schuldgevoel hebben.
Dit kan je doortrekken he - het is dan uiteindelijk toch de schuld van Paulien, want toen Jens twijfelde of hij Lena zou ten huwelijk vragen, had zij moeten zeggen dat dit een slecht idee was.
Dan had Jens het huwelijksaanzoek nooit gedaan en was dit nooit allemaal gebeurd etcetera etcetera.
En het is ok dat Lena niet je favoriete personage is, maar daarom is de dood van Jens nog niet haar schuld.

Ontopic:
Ook een hart onder de riem voor Mayra - zij heeft het allemaal zien gebeuren en dat vergeet je ook niet zomaar.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Ben ik dan echt de enige die geen problemen had met haar personage? :denk: Ok, ze was misschien niet altijd de ideale partner voor de Jens, maar in se is dat toch geen slechte vrouw?
Ze zaten gewoon niet altijd op dezelfde golflengte, waarschijnlijk door dat groot leeftijdsverschil, maar ik vond dat beide partijen hier verantwoordelijk voor waren. Ze begrepen elkaar vaak niet.
Misschien net daarom dat ik nu wel met haar te doen heb. Ik kan me inbeelden dat ze zichzelf schuldgevoelens zal aanpraten en dat ze zal denken; "had ik maar...." "als we nu niet...."

(ik zal mijn doos cleenex maar dicht bij me houden volgende week :lol: )
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

hannanaske schreef:Ben ik dan echt de enige die geen problemen had met haar personage?
Nee, zeker niet - ik heb ook geen problemen met haar.
En ja, er was een (groot) leeftijdsverschil, maar verliefdheid overvalt je zomaar - je kan dat lang niet altijd tegen houden.

Dus van mij krijgt ze zeker een hart onder de riem.
Heel je toekomst in 1 klap weg gemaaid zien, je wenst het toch niemand toe? :cry:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 692
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik heb het ook met Lena te doen natuurlijk. Maar een fan ben ik niet van haar , met haar overdreven bevlogenheid voor een JOB. De job die altijd voor Jens ging, dat vond ik ergerlijk. Ook dat Jens dat altijd maar pikte vond ik ergerlijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik ook maar in de verste verte denk dat zij schuldig aan Jens zijn dood, dat zou belachelijk zijn.
0 x
Plaats reactie