Nieuwe Franky en Tibo

Gesloten
osssver
Nog geen rang

Re: Nieuwe Franky en Tibo

Bericht door osssver »

inderdaad thuisforum.
0 x
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

De juiste uitstraling voor een rol vind ik ook wel heel belangrijk en ik vond niet dat Jef de geschikte Franky was.

Moderator bericht:
Of Jef al dan niet 'de geschikte Franky' was, is in het verleden al gekauwd en herkauwd....

Maar hier gaat het over de (eventuele) NIEUWE Franky en Tibo.
Zullen we het daar dan ook bij houden?

(ontopic)
0 x
Omega
x 435

Bericht door Omega »

Djenner schreef:Kan je toch wel inschatten dat een type als Jef geen succes zal hebben bij het jonge publiek. Zeker als je dan al een adonis als Braam Verreth als voorganger had.
Ik denk niet dat het thuispubliek problemen had met Jef Hoogmartens als Franky.

Maar als er een nieuwe Franky komt moeten ze er toch echt voor zorgen dat de acteur het deze keer langer dan 3 seizoenen volhoudt.
0 x
Hi_Mr_Herbert
Nog geen rang

Bericht door Hi_Mr_Herbert »

Mss kan Ben Crabbé de nieuwe Tibo zijn...
0 x
Djenner
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Djenner »

Beiden vervangen, zou mss een beetje erover zijn. Thuis is nog altijd familie niet.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Laat Tibo maar zitten waar hij momenteel zit, of hij moet ferm veranderd zijn :lol: Zo'n aandachtskind! :lol:
Maxime speelde de rol wel met verve hoor, alleen dat personage stak na een tijdje wat tegen! :D
Altijd maar die puppyface en die krokodillentranen: was na een tijdje meer dan voldoende! Alleen dat "ge-poep-ie" mis ik wel een beetje! :twisted: Dus als hij terugkomt, áls, wil ik dat hij volwassener is en hou het maar gewoon bij Maxime.

Franky daarentegen mag terugkomen maar enkel en alleen in het gedaante van Jef Hoogmartens of Braam Verreth. (Josip heb ik nooit gezien) Een vierde persoon zou'k echt overdreven vinden. Bij de gedaanteverwisseling van Braam naar Jef had ik trouwens al afgehaakt. Vond dat indertijd enorm storend. Pas een jaar later bij de depressie van Ann werd ik opnieuw getriggerd en ik kijk nog steeds. Toen kon ik die link tussen Jef en zijn personage wel beter plaatsen!

Btw: Sam de Bruyn heeft volgens mijn weten woord-kunst-drama gestudeerd aan Herman Theirlinck, dus in feite zou ie toch wat moeten kunnen acteren! :lol:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

hannanaske schreef:Franky daarentegen mag terugkomen maar enkel en alleen in het gedaante van Jef Hoogmartens of Braam Verreth. (Josip heb ik nooit gezien) Een vierde persoon zou'k echt overdreven vinden.
Batman is toch ook al door verschillende acteurs gespeeld? :)

Als Franky terugkeert zal het wellicht terug een ander acteur zijn >> zowel Braam en Jef hebben wel uitdagendere ambities dan in Thuis mee te spelen op hun leeftijd en Josip kon niet acteren.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

lord F. schreef:
Batman is toch ook al door verschillende acteurs gespeeld? :)

Als Franky terugkeert zal het wellicht terug een ander acteur zijn >> zowel Braam en Jef hebben wel uitdagendere ambities dan in Thuis mee te spelen op hun leeftijd en Josip kon niet acteren.
Ik kijk dan ook niet naar Batman :lol: Ik heb wel de drie Spiderman-films met Toby Magure bekeken, maar de films met de nieuwe acteur heb ik nog niet gezien. Maar die verhalen staan ook los van elkaar en da's minder storend. Stel je voor dat Daniel Radcliffe halverwege stopte en dat Harry Potter ineens door iemand anders werd gespeeld. Effect totaal weg! :lol:

Nuja, ik vond die cliffhanger met die brand ook al niet de beste aflevering, dus mijn interesse voor de serie was toen al wat geminderd. Dat Franky ineens door iemand anders werd gespeeld vond ik dan helemaal de trigger om niet meer verder te kijken. Dat lag helemaal niet aan Jef maar wel aan de wissel op dat moment. Ben uiteindelijk vorig jaar rond Januari ofzo opnieuw beginnen kijken, en hij deed het niet slecht maar ik kan geen verband zien met de vorige acteur. Voor mij was dat gewoon een nieuw personage eigenlijk. Door die onderbreking en plotseling heel andere verhaallijnen, stoorde het me niet. Moest Franky dan toch terugkomen in een nieuw gedaante, zou het mij wel beter lukken nu! :lol:
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Dr. Who is anders ook al door een stuk of 10 acteurs gespeeld en daar loopt het "verhaal" wel verder. :)

Nu t zou eigenlijk wel cool zijn moesten ze Franky nu laten terugkeren als een dertiger en door iemand die al in Thuis meegespeeld heeft vb. Werner De Smedt ofzo. Dan lachen ze een beetje met die gevoelige punten van een soap. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Izzy
Nog geen rang

Bericht door Izzy »

Ik vond van Braam naar Jef ook een te grote sprong wat het uiterlijk betreft. Jef was geen slechte acteur maar ze hadden beter iemand gekozen die een beetje op Braam leek want nu was het inderdaad bijna een nieuw personage. De sprong tussen Josip en Braam vond ik veel minder moeilijk want daar zat ook een tijdssprong tussen.

Sam De Bruyn zou ik eigenlijk wel goed vinden als de nieuwe Franky. Of misschien kan Josip terugkeren? Die is ondertussen ook enkele jaartjes ouder. Voor Tibo zou ik het niet weten.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Ik vind het opvallend dat er nog steeds zo vaak over die 2 wordt gepraat. Ik vermoed dat ze ( wellicht met nieuwe acteurs) toch gaan terugkeren! Ben alleen benieuwd wanneer.... begin , midden of tegen het einde van volgend seizoen?
0 x
osssver
Nog geen rang

Bericht door osssver »

Ik denk eigenlijk, dat met het verdwijnen van Bram, ze niet meer gaan terugkeren.
Voelt een beetje alsof ze nog maar weinig kunnen toevoegen aan de huidige verhaallijn al helemaal om weer de transitie( en bijhorende niet tevreden fans) naar twee andere acteurs te maken.
Toegegeven Tibo is Jana's vader, maar een écht grote liefde is er van haar ouders naar haar toe niet echt verloren gegaan. Voor een pubermeisje dat een kind verloren heeft, voelen beide ouders sowieso niet echt de behoefte om bij haar te zijn.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Dat er nog veel over gepraat wordt, vind ik logisch. Simonne, Frank & Franky waren toch onafscheidelijk ondanks vele hindernissen. 't Is normaal dat ze hem missen. Jana mist haar papa en stiefpapa waarschijnlijk ook, en omgekeerd.
Of ie daarom terug komt? Geen idee! Ik vermoed eigenlijk, nu Bram weg is, er niet meteen haast is om Franky terug te introduceren.

Maar Braam mag wel terug van mij (vorig jaar stond braam naast mij op de gentse feesten, 't is niet dat ik met opzet aan't meeluisteren was ofzo) maar de manier waarop hij praat, deed tegenover zijn vrienden, is zo anders dan Franky! Franky was ergens ook een lieve kerel maar toch bleef ie wel een oerman: hij durfde ook wel te vechten, hij slurpte, hij vloekte, was een beetje boers. Iets dat totaal niet niet strookte met Braam, had ik de indruk.

Een bewijs dat die zijn rol wel héél goed speelde. De man achter Frank (pol goossens) is ook zo he. Als je die hoort praten, hoe hij begaan is met mensen en dieren....

chapeau dat je dat dan eigenlijk kan.
0 x
Izzy
Nog geen rang

Bericht door Izzy »

Haha, inderdaad, Franky moet toch een beetje op zijn vader lijken :lol:
Ik vond Braam ook een goede Franky, ik vond het echt spijtig toen hij besloot om weg te gaan. Van mij mag hij terugkeren!

De acteur die Eddy speelt is trouwens ook helemaal anders in het echt. Als je het vergelijkt met Van Deun in Witse dan zie je pas hoe goed hij zich kan inleven in totaal verschillende karakters. Ik heb echt veel respect voor acteurs die zo'n verschillende personages realistisch kunnen neerzetten!
0 x
smurfin
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door smurfin »

Da's idd een schitterende acteur.
0 x
Gesloten