Rook je ?

Rook jij?

Ja
11
18%
Neen
17
28%
Neen, en Rookverbod mag zelfs nog strenger
23
38%
Soms, ik ben een gelegenheidsroker
9
15%

Totaal aantal stemmen: 60

frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Gertj3 schreef:
frank schreef: Geloof me >> een rookverbod heeft geen gevolg op de verkoopcijfers. Laat staan dat een internationale sigarettengigant op de fles zou gaan door een rookverbod op café in België.
Het gaat er vooral om dat rokers zich wat socialer gaan gedragen tov niet-rokers.
Eerlijk de regering heeft mij niet te verplichten of ik sociaal wil zijn of niet ik doe dat wel van mijn eigen en mijn vrienden weten dat dus al die wetten is pakjes in zever !!

Gaan ze nu ook alochol verbieden voor de mannen ?

zodanig dat ze in zatte bui de vrouwen niet meer kunnen lastig vallen?
als je drinkt heeft dat geen gevolg op de niet-drinkers. :)
Tenzij je je handen niet kan thuishouden natuurlijk, maar in dat geval kan de cafébaas nog tussenkomen. ;)

Maar k vind het wel straf dat de rokers (of niet-rokers die precies dag heel graag in de rook zitten, da's me nu even niet duidelijk) hier met die taksen afkomen die de staatskas zouden spijzen. :? Ik vind het vooral een goed idee dat rokers eens met niet-rokers rekening mogen houden, de rest kan mij niet schelen. Ik herinner me nog de tijden dat er geen rookverbod was op de trein en dat ik s morgens op m'n werk al toekwam stinkend van de rook. De wasautomaat hier in de buurt kost me ook geld hé. :)
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

Tenzij je je handen niet kan thuishouden natuurlijk, maar in dat geval kan de cafébaas nog tussenkomen. ;)
Jawel ik ken dames die zich ergeren aan zatte venten
0 x
Aanvaard een mens zoals hij is en heb respect voor de zwakkeren in de wereld !!
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Gertj3 schreef:
pffff, zo kan je bezig blijven hé. :)
er zijn ook wetten tegen openbare dronkenschap enzo.
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

frank schreef:
Gertj3 schreef:
pffff, zo kan je bezig blijven hé. :)
er zijn ook wetten tegen openbare dronkenschap enzo.
maar die wetten tegen roken zijn te onozel om geloofwaardig te zijn ga maar eens raad vragen bij de jeugdhuizen !!

Ze moeten nu bier en sterke dranken verkopen omdat er zou mogen gerookt worden daar zijn hun eigen woorden en is een paar weken geleden in de zevende dag geweest !!

Demotte wist nie wat gezegd daar staat je dan met uw wetten e :o
0 x
Aanvaard een mens zoals hij is en heb respect voor de zwakkeren in de wereld !!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

oma schreef: Mij stoort vooral de hypocrisie, mensen zouden moeten stoppen met roken omwille van de gezondheid, maar aub, mensen, blijf roken want de taksen leveren goed op voor de staatskas...
En hoeveel van dat geld gaat direct naar de Gezondheidszorg? Hoeveel euro's kosten rokers meer aan het RIZIV dan niet-rokers?

Als de 'ziekenkas' meer moet terugbetalen aan mensen die roken, omdat die nu eenmaal vaker ziek zijn, waar komt dat geld dan vandaan denk je? :wink:
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

satine schreef:
En hoeveel van dat geld gaat direct naar de Gezondheidszorg? Hoeveel euro's kosten rokers meer aan het RIZIV dan niet-rokers?

Als de 'ziekenkas' meer moet terugbetalen aan mensen die roken, omdat die nu eenmaal vaker ziek zijn, waar komt dat geld dan vandaan denk je? :wink:
Zo kunnen we nog jaaaaaaaaaaaaaaaaren voortzagen... hoeveel mensen leven er niet ongezond en kosten minstens evenveel aan de ziekenkas als rokers die voor de rest (behalve het roken dan) wél gezond leven?
Gezond leven: gezond eten en drinken en voldoende beweging nemen...
Ik wil het roken niet promoten, maar ik vind dat er overdreven wordt...laat de regering ook eens kijken naar al de mensen die te dik en ongezond zijn door slechte voeding en zo! Dat wordt HET probleem van de nabije toekomst!
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

oma schreef:
satine schreef:

Zo kunnen we nog jaaaaaaaaaaaaaaaaren voortzagen... hoeveel mensen leven er niet ongezond en kosten minstens evenveel aan de ziekenkas als rokers die voor de rest (behalve het roken dan) wél gezond leven?
Ik wil het roken niet promoten, maar ik vind dat er overdreven wordt...laat de regering ook eens kijken naar al de mensen die te dik en ongezond zijn door slechte voeding en zo! Dat wordt HET probleem van de nabije toekomst!
maar het gaat hier niet over te dikke mensen - het gaat over rokers.
en het is nu eenmaal een vaststaand feit dat zij de staatskas meer kosten dan de niet-roker, dus moeten zij ook niet zeuren dat ze zoveel taksen moeten betalen.
vraag is natuurlijk hoeveel er op het einde overblijft als echte 'winst' voor de staat - niet veel waarschijnlijk, het feit dat sommige ziekenfondsen nu al een tussenkomst voorzien in producten om te stoppen met roken, zegt toch genoeg?
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind rokers zwakkelingen zonder karakter, en egoisten.

8)

Weet er soms iemand een voordeel van roken ? Ik ken geen enkel roker die zal zeggen dat roken tof is, leuk is of een of ander voordeel voor zichzelf heeft.

Als je dronken bent (is bij mij ook al heel lang geleden), dan voel je je tenminste nog happy.
0 x
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mette Marit »

Ik ben een roker en ik heb daar geen probleem mee!
Ik hou altijd rekening met anderen, zal BV nooit een cigaret opsteken als de rest nog aan het eten is, zal nooit roken waar het niet mag...

Ben ik egoïstisch en heb ik geen karakter omdat ik rook?
Das nogal een bekrompen visie :roll:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind het gewoon not done om te roken in de buurt van niet-rokers, of het nu mag of niet.

Vrijdag naar een fuif in Lebbeke geweest, en natuurlijk mocht men er roken. Om 2 u kon ik al naar huis omdat ik het niet kon harden van de rook (constant hoesten, kuchen, tranende ogen).

Als je rookt in de buurt van een niet-roker, schaadt je ook de gezondheid van de niet-roker.

Da's niet het geval met drinken.

Ik vind gewoon dat roken overal verboden moet worden, behalve in de openlucht.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ivm de nieuwe rookwet voor restaurants : als er meer dan X % van de omzet uit eten bestaat, mag er niet meer gerookt worden. Dit om het onderscheid te maken tussen een cafe en een restaurant.

Maar niemand gaat dit controleren. En hoe kan men dat dan controleren ?

En in fritkoten mag er nog wel gerookt worden ! Waar is de logica ?
0 x
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mette Marit »

Tjah het eeuwige debat...

:roll: :roll: :roll: :roll:

Denk dat het rookverbod op café wel eens nare gevolgen zou kunnen hebben voor de uitbaters, of misschien niet wie zal het zeggen
0 x
koekenbak
Nog geen rang

Bericht door koekenbak »

Als je op café of naar een fuif gaat weet je dat er gerookt zal worden. Als ik rondloop in de stad ga ik ook niet beginnen klagen over een bus die vertrekt waar ik alle uitlaatgassen van inadem, en das ook wel ni al te gezond denk ik.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

satine schreef:
oma schreef:
satine schreef:

maar het gaat hier niet over te dikke mensen - het gaat over rokers.
en het is nu eenmaal een vaststaand feit dat zij de staatskas meer kosten dan de niet-roker, dus moeten zij ook niet zeuren dat ze zoveel taksen moeten betalen.
vraag is natuurlijk hoeveel er op het einde overblijft als echte 'winst' voor de staat - niet veel waarschijnlijk, het feit dat sommige ziekenfondsen nu al een tussenkomst voorzien in producten om te stoppen met roken, zegt toch genoeg?
Juist, het ging hier over rokers, sorry.
En desondanks dat ik geen voorstander ben van roken, vind ik het vreselijk dat rokers precies misdadigers zijn...
Dat wou ik eigenlijk zeggen.
Dat vaststaand feit, dat neem ik met een korreltje zout, zulle.
Precies of alles zal opgelost worden als iedere roker stopt met roken!

Zoals met vele genotsmiddelen is het ook met het roken: overdaad schaadt! Maar 't is niet omdat je kan genieten van een sigaretje of iets dergelijks dat je daarom moet beschuldigd worden dat je je gezondheid helemaal verknoeit.
0 x
Absolutt R.W.
Nog geen rang

Bericht door Absolutt R.W. »

Elke avond voor het slapen gaan 1 CD International.
Laatst gewijzigd door Absolutt R.W. op ma 13 nov 2006, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Gesloten