Nancy De Grote (Ann Pira)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Nancy De Grote (Ann Pira)

Bericht door Christel »

Ann heeft vooralsnog alleen het lege mailtje ontvangen volgens mij. Maar de onderwerpregel ("De waarheid" :lol: ) en het feit dat het van Nancy afkwam, leek toch alvast voldoende te zijn om haar nog wat meer te doen twijfelen aan Mayra.

Langzaamaan gaat ook, zullen we maar zeggen... :mrgreen: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Christel schreef:Ann heeft vooralsnog alleen het lege mailtje ontvangen volgens mij. Maar de onderwerpregel ("De waarheid" :lol: ) en het feit dat het van Nancy afkwam, leek toch alvast voldoende te zijn om haar nog wat meer te doen twijfelen aan Mayra.

Langzaamaan gaat ook, zullen we maar zeggen... :mrgreen: ;)
Of: "Traag, maar zeker!"? :mrgreen: :dance:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 583

Bericht door martha »

De waarheiD met een grote D volgens Nancy :lol: En dan de reactie van Tim op het lege filmpje "ja dat is juist" :lol: Ja ja Nancy heeft ons gisteren weer eens doen lachen bij Thuis zonder in het karikaturale te vallen.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

En toch bij hoog en laag beweren dat ze mee is met haar tijd :lol:
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Nancy is me er toch eentje. Al heeft ze het wel goed voor met Jessica en laat dat kind niet zitten. Ze is wel trouw aan haar vrienden. :clap: ze speelt het alleen soms wat onhandig waardoor er een hoop gedoe ontstaat. Met Nancy in je buurt is het leven nooit saai. :dance:
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Dom, dommer, domst ! Dat Dieter haar moest uitleggen waarom haar dochter niet blij is met die "vervanger" van haar papa ! :boo:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Persoonlijk vond ik het best wel aandoenlijk, eigenlijk. :)
Als Nancy enthousiast is over iets of iemand, dan ziet ze niet dat een ander dat niet persé is. Dat is geen kwaaie wil, maar Nancy denkt gewoon niet zo ver door.
Mooi om te zien dat Dieter haar daar heel lief op wees, en sowieso hoe die 2 met elkaar omgaan.
Hij mag dan een stukje jonger zijn, ik vind ze hoe langer hoe beter bij elkaar passen... :)
0 x
tisaltijdiets
Nog geen rang

Bericht door tisaltijdiets »

Ik vind dieter en Nancy nog steeds niet bij elkaar passen. Maar dat vind ik van veel koppels in de echte wereld ook niet en die zijn precies toch gelukkig. Dus ik ben pro hun relatie, dieter kan Nancy en Britney wat stabiliteit geven.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Nancy was precies zelf vergeten wat er in Julia's appartement gebeurd. Helemaal niets, want Julia is nog gewoon levend en wel. En het wordt eens hoog tijd dat ze eens beseft wat haar jongste dochter allemaal doormaakt. Een vader die in de gevangenis zit en een moeder die een nieuwe vriend heeft, da's allemaal niet makkelijk voor zo'n jong kind. Nancy lijkt totaal niet te snappen hoe moeilijk haar dochter het eigenlijk wel heeft.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Julia kan dan wel levend en wel zijn, het lijkt me toch niet prettig voor Charité en Renzo om in een vies appartement terecht te komen. Julia mag het dan wel zelf allemaal in scène gezet hebben, maar dat bloed was wel echt.
Daarbij; dat Nancy een ster is in overdrijven (alsof het halve appartement onder het bloed zat :lol: ) dat weet iedereen inmiddels wel, toch? :)

En ik denk niet dat Nancy niet snapt wat haar dochter nu doormaakt, maar meer dat ze niet zo goed weet wat ze ermee aan moet. En dat vind ik persoonlijk helemaal niet zo raar...
De situatie is wat ze is, en ik kan me voorstellen dat Nancy niet echt een idee heeft hoe ze dat op moet lossen voor Britney. Ze zou kunnen beslissen om Dieter niet meer te zien, maar uiteindelijk verandert dat verder ook niet veel.
Daarbij gaat Nancy's leven ook door...
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: En ik denk niet dat Nancy niet snapt wat haar dochter nu doormaakt, maar meer dat ze niet zo goed weet wat ze ermee aan moet. En dat vind ik persoonlijk helemaal niet zo raar...
Ze kan altijd eens op advies gaan bij Ruben, net zoals de halve bezetting van Thuis :lol:

Maar inderdaad, Nancy zit met een behoefte (ik heb een man nodig) en wil die behoefte vervullen, via Dieter. Anderzijds wil haar dochter niks van Dieter weten, want ze mist haar pa. Natuurlijk heeft het gezin Fierens niet zo duidelijk aan Britney uitgelegd dat (1) pa in de bak zit omdat hij iets vreselijks heeft gedaan, dus een tijd uit roulatie is en (2) dat Dieter niet in de plaats komt van Eddy, maar gewoon een al dan niet tijdelijk "vriendje" is van mama, omdat ze wat eenzaam is. Als dàt allebei op een duidelijke manier zou worden uitgelegd aan Britney, dan was er geen probleem.

Een beetje raar, want in het geval Adam-Renzo was het net zo. Die kleine Joseph "dacht" dat die rare meneer Adam (die bllijkbaar zijn vader was, maar enkel Frans sprak - raar hé) de plaats van zijn zo geliefde vriend Renzo zou innemen en dat leidde uiteraard tot rebellie. Hoe zou je zelf zijn. Niemand die er toen aan dacht even aan Joseph uit te leggen dat hij helemaal niet bang hoefde te zijn, dat Adam gewoon een vader was die zijn zoontje graag wilde leren kennen. Want of Adam nu al dan niet weer een relatie begon met Charité, maakt niks uit aan het feit dat Adam recht had om zijn zoontje te zien (en te leren kennen).

Maar ja - in Thuis houden ze er wat de kind-ouder relatie betreft een heel rare filosofie op na.

-Buiten die ene keer dat hij Robin wou terughalen, heeft Tom nooit nog naar hem omgekeken.
-Peggy maakte een moeilijke periode door, maar liet Sandrine sowieso in de steek door te vertrekken.
-De moeders van Jana (échte) en Olivia (adoptie) blinken uit in het afwezig zijn.
-Arne heeft ouders die ook in het buitenland wonen, terwijl hun zoon toch wel nood aan hen had (gezien de trauma's die hij niet verwerkt had), maar nee - hij leefde alleen in Thuis-land.
-Ann was zo blij dat ze Sandrine had, dat Mayra perse ook co-mama moest worden. Nu komt er weer ellende aan voor dat kind, want Ann wil Mayra eigenlijk voorgoed kwijt...
-Yvette hield verborgen dat Simonne's dochter nog leefde, met alle gevolgen van dien voor Sam
-Femke wist niet dat haar vader Mike was, die zo ineens in Thuis opdook. Met als resultaat een incest-relatie.

En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Met andere woorden, als je enkel naar Thuis zou kijken en nooit in de échte wereld zou komen, zou je denken dat het "normaal" is dat kinderen geen ouders hebben of ouders die niet naar hen omkijken. Hoezo, Thuis een spiegel van de maatschappij ??
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef:En ik denk niet dat Nancy niet snapt wat haar dochter nu doormaakt, maar meer dat ze niet zo goed weet wat ze ermee aan moet. En dat vind ik persoonlijk helemaal niet zo raar...
De situatie is wat ze is, en ik kan me voorstellen dat Nancy niet echt een idee heeft hoe ze dat op moet lossen voor Britney. Ze zou kunnen beslissen om Dieter niet meer te zien, maar uiteindelijk verandert dat verder ook niet veel.
Komaan, Christel. Nancy krijgt te horen dat Britney niet weet wat doen met haar emoties en dat ze zich zowaar in het toilet van de school heeft opgesloten, en wat is haar reactie? Dat ze tijdens de paasvakantie eens goed de vijs gaat aandraaien bij Britney. :doh: Alsof dat alleen maar aanstellerij is en simpelweg moet gestraft worden. Dat kind heeft het duidelijk emotioneel heel moeilijk met wat er allemaal gebeurt in haar leven en het is nog duidelijker dat Nancy dit niet doorheeft. Britney moet gewoon eens haar hart kunnen luchten. Een kind kan daar ook behoefte aan hebben. En daarvoor zouden ze het beste bij hun ouders moeten terecht kunnen. Alleen zit Britney haar vader in de gevangenis en is haar moeder enkel met Dieter bezig. Enkel haar broer lijkt nog echt met haar in te zitten.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Britney heeft volgens mij meer verstand dan haar moeder en wil effectief een duidelijke toestand en uitleg .
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

tvx1 schreef:
Christel schreef:En ik denk niet dat Nancy niet snapt wat haar dochter nu doormaakt, maar meer dat ze niet zo goed weet wat ze ermee aan moet. En dat vind ik persoonlijk helemaal niet zo raar...
Komaan, Christel. Nancy krijgt te horen dat Britney niet weet wat doen met haar emoties en dat ze zich zowaar in het toilet van de school heeft opgesloten, en wat is haar reactie? Dat ze tijdens de paasvakantie eens goed de vijs gaat aandraaien bij Britney. :doh: Alsof dat alleen maar aanstellerij is en simpelweg moet gestraft worden. Dat kind heeft het duidelijk emotioneel heel moeilijk met wat er allemaal gebeurt in haar leven en het is nog duidelijker dat Nancy dit niet doorheeft. Britney moet gewoon eens haar hart kunnen luchten. Een kind kan daar ook behoefte aan hebben. En daarvoor zouden ze het beste bij hun ouders moeten terecht kunnen. Alleen zit Britney haar vader in de gevangenis en is haar moeder enkel met Dieter bezig. Enkel haar broer lijkt nog echt met haar in te zitten.
+1, ik zeg dit al de hele tijd.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef:
Britney is nou ook niet bepaald bereid tot praten, hè? Vooral niet met Nancy.
Ze zet zich (zoals de meeste kinderen van die leeftijd) vooral af tegen haar moeder en heeft in Dieter een uitstekende zondebok gevonden.
En dat Nancy het had over een vijs aandraaien, had volgens mij meer te maken met het feit dat ze zich schaamde tegenover Jessica voor Britney's dwarse gedrag.

Het is niet dat ik vind dat Nancy zo geweldig met de situatie omgaat, en ik geloof ook niet dat ze de ernst ervan voldoende inziet, maar ik vind wel dat ze haar best doet. Niemand is perfect namelijk, en ook Nancy roeit gewoon met de riemen die ze heeft. Stellen dat Renzo de enige is die met Britney inzit, vind ik dan ook echt niet eerlijk tegenover Nancy.

Maar ik hoop wel dat er iemand komt met wat meer inzicht (of dat nou Renzo, Femke, Dieter, een juffrouw op school, of uiteindelijk Nancy zelf is) die tot Britney door kan dringen, zodat de situatie niet nog moeilijker wordt...
0 x
Plaats reactie