Kaat Bomans (Leen Dendievel)

Gesloten
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

satine schreef: wo 12 feb 2025, 09:53 De manier waarop ze alle 'schuld' bij Eddy legde in haar gesprek met Frank, vond ik echt niet oké.
Dat heeft ze niet echt gedaan he, Frank heeft dat zo "begrepen" en luisterde niet naar Kaat, vloog direct naar Eddy.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Goh, haar vader had de dag tevoren nog een hele preek afgestoken over hoe Eddy is en hoe Frank over hem denkt.
Ze kent haar vader toch ook - zo onschuldig was het niet, dat ze dit aan Frank vertelde. Ze wist wel dat hij dit niet zo zou laten.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Het was niet enkel Frank, ook Rosa - die Eddy door en door kent - waarschuwde haar voor Eddy. Dat ze niet naar de goede raad luisterde, is jammer, maakt haar nog niet de grote schuldige in dit alles. De boodschap "we zijn gezellig samen dronken, dus kan alles" is niet okay en zagen we al eerder in Thuis, o.m. tweemaal met Dieter - de eerste keer met Karin, de tweede keer met Maité. En ook Tom (met Nancy) was hier een voorbeeld van. Dus... het is niet omdat een dronken Kaat bij Eddy op de sofa slaapt of haar hart uitstort, dat ze bij hem in bed moet belanden, toch??
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ze zijn allebei in fout, zoals ik in het topic van Eddy ook al zei: 'de fout ligt ergens in het midden'.
Kaat is volgens mij niet de grote schuldige, maar als ze eventjes eerlijk is tegenover zichzelf en probeert zich hun zatte gesprekjes te herinneren, moet ze toch zien dat zij niet 'het grote slachtoffer' is.
Het was niet slim om naar Eddy thuis te gaan - ze had hem gekwetst, dat kon ze zelf toch ook wel bedenken?
Ze had dit moeten laten afkoelen, maar haar drinkbuddy was blijkbaar belangrijker dan zijn gevoelens of gekwetst ego.
Ik had Kaat verstandiger en empathischer ingeschat, ondanks de alcohol.
0 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Ik vind het een intrigerende verhaallijn. Ze leek erg aangedaan toen Eddy zei dat het niet moeilijk is dat ze in Zweden geen vrienden had. Maar heeft ze geen vrienden door haar drankprobleem of heeft ze nu een drankprobleem wegens gebrek aan vrienden, ik vermoed dit laatste.

Dus Kaat kan nogal moeilijk omgaan met mensen, weet niet hoe vrienden te maken, stuurt verkeerde signalen uit, vangt Eddy's signalen verkeerd op. "Sociaal incapabel" zoals ze zeggen. Ik vind dat een zeer interessante insteek, gezien ik toch altijd al heb gevonden dat Thuispersonages belachelijk snel vrienden maken en liefdespartners vinden. Bovendien is het ook, denk ik, een typisch fenomeen van deze tijd: jonge mensen trekken er op uit naar een plek waar ze niemand kennen om dan vast te stellen ze eigenlijk nul lokale verankering hebben. Een brede kennissenkring opbouwen op een plaats waar je niemand kent, is bijzonder moeilijk als je alleen bent en ook veel moeilijker dan vroeger omdat het sociaal en cultureel leven is overgenomen door televisie kijken en smartphonestaren.
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Een mooie nuance, die veel inzicht geeft in het personage Kaat :thumbup:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Kaat, de Kaat die zo vaak go-between geweest is voor allerlei mensen, die met iedereen kon opschieten, die verschillende relaties heeft gehad in Thuis?
Lang niet altijd met succes, maar ze was toch ook geen muurbloempje.
De Kaat die naar de VS vertrok met Tibo en na haar scheiding daar nog een hele tijd gewoond heeft, die in oktober 2019 naar Scandinavië vertrok en dus 5 jaar is weg geweest en daar een eigen bestaan had opgebouwd?
Ik vond haar altijd veruit de meest evenwichtige en standvastige, die altijd het juiste wist te zeggen en dingen wist te nuanceren.
Die Kaat zou 'sociaal incapabel' zijn?
Dan is ze dat toch pas geworden voor zover ik kan zien - want de Kaat van vroeger was er altijd voor iedereen met goede raad, steun en vriendschap.
Er zijn duidelijk wel dingen die wij niet weten, waarom ze zo eenzaam was, waarom ze dronk, maar naar mijn gevoel ligt dat niet aan het feit dat ze niet zou weten hoe ze met anderen moet omgaan.

De zoveelste karaktermoord dan? :denk:
2 x
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Wel, als mijn vermoeden klopt, dan is er allicht in die vijf Scandinavische jaren iets gebeurd waardoor ze veranderd is. Een stukgelopen relatie of vriendschap. Want inderdaad nogal een karakterswitch.
Nu, het is niet zo dat Kaat altijd een evenwichtige persoon is geweest. We weten dat ze, toen ze nog een man was, zich zeer onzeker moet hebben gevoeld. Met name tijdens de periode in de VS en het huwelijk met Tibo dat ook is stukgelopen (ik weet nu niet meer of dat iets te maken had met haar transitie?). De andere 'relaties' (Toon, Kobe, Dries) waren nu ook niet om over naar huis te schrijven. Bovendien, als kind van Frank en Simonne krijg je meteen tientallen vrienden van kleins af aan in de schoot geworpen, wat in Zweden niet het geval was. Het is duidelijk dat ze zich alleen in Thuisdorp echt thuis voelt, bij mensen die ze kent.

Dat gezegd zijnde, misschien ben ik mis en is het alcoholprobleem de boosdoener en eenzaamheid het gevolg. Maar in dat geval is het ook nog steeds iets wat niet past bij de Kaat van vroeger, maar misschien wel bij het concept Bomans.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

satine schreef: wo 12 feb 2025, 13:58 Dan is ze dat toch pas geworden voor zover ik kan zien - want de Kaat van vroeger was er altijd voor iedereen met goede raad, steun en vriendschap.

Ze is dan ook heel lang weg geweest en inderdaad compleet veranderd, mogelijk door weeral een stuk gelopen relatie in Zweden ??

In Thuis veranderen figuren trouwens om de haverklap van karakter, net zoals wij van overjas, daar moeten we toch niet van wakker liggen ?? De Karin van twee jaar geleden zou ook nooit never met een opgelapte wijnboer als Waldek samen gewoond hebben. De Britt van nog niet zo lang geleden had zich nooit met Abel ingelaten en de meermaals door Tom bedrogen Judith zou in principe nooit of te nimmer weer met die clown zijn gaan samenhokken. Om nog maar te zwijgen van de beschaamde (zoals de Westvlamingen zeggen) Robin die tegenover Zihame altijd rood uitsloeg, maar nu ineens het grootste varken van alle Thuis-jongeren is. Moet blijkbaar kunnen :denk:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Kaat heeft in het verleden toch ook al het één en het ander meegemaakt: haar genderidentiteit, de scheiding met Tibo, verschillende afwijzingen: Toon en Kobe die haar destijds in elkaar heeft geslagen. Reizen en de wereld zien kan leuk zijn, maar als het een vlucht is dan haalt de realiteit je vroeg of laat wel in. Zeker als het je daar niet lukt om een groot netwerk op te bouwen. Voor haar transitie en door de scheiding met Tibo ging het ook al eens superslecht met haar, want ze voelde zich toen ook eenzaam. Dus ik weet niet of het echt een karaktermoord moet zijn, aangezien ze toch wat vatbaar is voor die psychische kwetsbaarheid.

We moeten ook niet teveel stilstaan bij de geboortedatum van Kaat aangezien ze daar precies al eens een tijdsprong hebben gemaakt bij de switch van twee verschillende acteurs, en ik ga er vanuit dat Kaat mss een leeftijd heeft bereikt waarop die existentiële vragen al eens beginnen te malen.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 121
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Ze heeft nu wel gezegd dat ze geen vrienden heeft tegen haar ouders, maar toen ik de spoilers voor vandaag las, dacht ik dat ze zou opbiechten dat alcoholica is.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

frankeneddy1 schreef: wo 12 feb 2025, 21:34 dacht ik dat ze zou opbiechten dat alcoholica is.
Dat heeft ze wijselijk verzwegen. We zitten ook nog altijd met het probleem van de gestolen fles!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Bwa Kaat, ik heb ook veel kennissen maar veel vrienden neen :nope:

Ook ik denk dat er daar in Zweden iets voorgevallen is, onslag ? Schulden ? Mislukte relatie ? De zoveelste afwijzing omdat ze transgender is ? :denk:

Maar waar ik van opkeek was het feit dat Simonne, haar eigen moeder, blijkbaar meer om Sam geeft dat om Kaat.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

daffy duck schreef: wo 12 feb 2025, 22:53 Dat heeft ze wijselijk verzwegen. We zitten ook nog altijd met het probleem van de gestolen fles!
Ze heeft inderdaad niks gezegd over haar drankprobleem. En Simonne weet niet hoe erg het is, ook al zei Lyn dat Kaat daar niet kwam voor de cola.
Ik denk dat Kaat ook blut was voor ze bij Adil wat kon verdienen. Vandaar de gestolen drank - en ook haar zuipmaatje.
Als ge een drankprobleem hebt en geen geld, is het handig als iemand anders ook graag drinkt en niet zo nauw kijkt als het op betalen aankomt.
Want wie wat betaalde, is niet duidelijk - ook niet de afhaalchinees en de frieten.
martha schreef: do 13 feb 2025, 13:54 Maar waar ik van opkeek was het feit dat Simonne, haar eigen moeder, blijkbaar meer om Sam geeft dat om Kaat.
Oei, ik heb weer wat gemist - waaruit bleek dat?
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Simonne haar koele houding aan tafel en haar reacties op Frank. Ik kan er precies mijn vinger niet op leggen maar ik had toch zo'n indruk.
0 x
Gesloten