Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Peter Vlerick (Geert Hunaerts)

Bericht door Caligula »

Lazylady schreef:Wat een arrogantie zeg, gisteren. Ik praat Peggy nog altijd niet goed, maar meneer lijkt zijn eigen daden weer vergeten?!
Ja Peter ten voeten uit. Ik herinner me dat hij in de tijd zijn eigen echtscheiding heeft geregeld (enfin geregeld is een eufemisme) en ok hij heeft het deksel op zijn neus gehad met Nina,en je kunt nu natuurlijk gaan zeveren over het feit of het al of niet verdiend was (ik denk van wel maar dat terzijde) en dan gooit hij Femke weg (die idd een zeer zware fout beging)en gaat hij met Peggy maar Femke blijft in zijn kopke (en wederzijds). Wat moet ge in godsnaam van zo'n man denken?
En dan professioneel, met Tom zijn adoptie affaires etc etc.
Kan hij nu niet een compleet neutrale advocaat nemen? Een die noch Peggy,Femke,Lucas,Jenny,Rosa,Waldek,Geert,Frank,Simonne,Jana,Olijf,Lowie Yvette,Marianne,Ann,Mayra etc (ik ben er vergeten) kent? Zo moeilijk is dat toch niet?
Allé, back naar Thuis.
Ik wacht nog altijd op het moment dat Peter na 7 jaar eens iets goed gaat doen.
0 x
Potentia Principatum
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 694
x 532

Bericht door jessie V. »

Er is maar één oplossing voor het probleem daar. Peter neemt een andere advocaat. Ik snap niet dat Tom daar niet mee stopt. Ze hebben allebei persoonlijke problemen en dat gaat niet samen. Anderzijds heeft Tom toch blijkbaar ook nog andere cliënten en daar zal hij zich ondanks zijn problemen toch wel voor 1oo% voor in moeten zetten.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Christel schreef: Maar daar zeg je het: je bent inderdaad vrienden in goede en kwade dagen. :)
In goede dagen vind ik Tom en Peter best gezellig werken samen. Wat joggen, beetje keuvelen op kantoor, samen wat gaan drinken in de Frens...
Maar wat doet Peter als Tom er compleet doorheen zit omdat zijn stiefdochter al wekenlang gekidnapt is en hij zowat alle ellende op zijn schouders draagt? En later, als Tom tot over zijn oren in de zorgen zit omdat zowel Judith als haar kinderen compleet met zichzelf overhoop liggen door hetgeen Danny gedaan heeft? Hij verplicht Tom er toe een zaak aan te nemen die op verschillende vlakken erg moeilijk ligt, en verwijt het hem dan ook nog eens dat hij er zich niet genoeg voor inzet. Dat Tom zijn hoofd nu wel ergens anders naar staat, en dat die al meer dan problemen genoeg heeft zonder dat hij zich ook nog eens inmengt in de escapades van zijn ex tegenover Peter & Femke, lijkt Peter niet eens in te zien, laat staan te begrijpen. Hij schreeuwt Tom liever wat verwijten naar het hoofd en bekijkt de dingen inderdaad alleen nog maar vanuit zijn eigen standpunt. Fijne vriend in kwade dagen, ben je dan... ;)
Zoals iemand hier al zei >> Tom en Peter zijn 2 verschillende persoonlijkheden, maar dat wil daarvoor niet zeggen dat ze er daarom minder voor elkaar staan.
Tom is extraverter, jovialer, Peter is introverter en zal sneller zaken opkroppen. Het is nu natuurlijk een ongelukkige samenkomst van omstandigheden dat Emma en Lucas op het zelfde moment ontvoerd werden, waardoor Tom nu kan uitpakken met die al even ongelukkige vergelijking van de 2 ontvoeringen waar Peter uiteraard niet goed op kan reageren. Hoe zou je zelf zijn als je overal kidnappers ziet opduiken en iemand zegt je dat die ontvoering toch niet zo erg was. :)

Maar soit, hij zal op termijn ook wel inzien dat hij een beetje overreageert. :) En Peter staat er ook wel voor Tom hoor als het nodig is, maar op een andere manier.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Ikweetnix schreef:
Peggy hoort wat mij betreft echt wel gestraft te worden, maar Peter verdient eigenlijk ook niet beter dan dat hij eens flink met zijn neus tegen de muur loopt.
Dat is het. Hij mag zomaar een jaar lang bedriegen en beliegen en komt er dan goedkoop mee weg (en het is niet de eerste keer).

En in alle eerlijkheid. Willen dat Peggy haar leven lang wordt opgesloten en haar leven willen kapot maken, vind ik gewoon overdreven. Sure wat ze gedaan heeft, is op geen enkele manier goed te praten. Maar ik vind het nog altijd een verschil met bvb. Danny of een Swerts (die zeker hun leven lang achter de tralies horen) . Terwijl hij die twee nu graag vergelijkt, terwijl er gewoon geen vergelijken is zoals Tom al heeft aangegeven.

Peggy verdient inderdaad een straf ( naar mijn mening best een instelling, waar ze terug beter kan worden), maar Peter mag ook wel eens gestraft worden voor wat hij met Peggy heeft uitgestoken en het zou leuk zijn als iemand waar hij een beetje respect voor had (wat niet veel mensen zijn blijkbaar) hem daar op zouden kunnen wijzen.
En het gekste van de hele zaak is dat hij dus nog steeds met Peggy getrouwd is. Eigenlijk is Peggy héél dom geweest met haar ontvoeringsactie. Als ze Peter (en Femke) echt wil terugpakken, had ze beter, aangezien ze nog steeds met hem getrouwd is, een deurwaarder om 05:00 u 's morgens laten langs gaan bij het appartement van Peter en Femke om overspel vast te stellen. Iets wat ze dan meteen tegen hem kon gebruiken tijdens het scheidingsproces.
jessie V. schreef:Er is maar één oplossing voor het probleem daar. Peter neemt een andere advocaat. Ik snap niet dat Tom daar niet mee stopt. Ze hebben allebei persoonlijke problemen en dat gaat niet samen. Anderzijds heeft Tom toch blijkbaar ook nog andere cliënten en daar zal hij zich ondanks zijn problemen toch wel voor 1oo% voor in moeten zetten.
Ik snap eigenlijk niet waarom hij absoluut een advocaat wilt. Hij moet toch niets weten van zijn advies. Waarom verdedigt hij niet simpelweg zichzelf. Dat mag toch gewoon?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

tvx1 schreef:En het gekste van de hele zaak is dat hij dus nog steeds met Peggy getrouwd is. Eigenlijk is Peggy héél dom geweest met haar ontvoeringsactie. Als ze Peter (en Femke) echt wil terugpakken, had ze beter, aangezien ze nog steeds met hem getrouwd is, een deurwaarder om 05:00 u 's morgens laten langs gaan bij het appartement van Peter en Femke om overspel vast te stellen. Iets wat ze dan meteen tegen hem kon gebruiken tijdens het scheidingsproces.
IK dacht dat dit in onze huidige toch zo vrije maatschappij niet meer in voege was of vergis ik me? Overspel is toch gewoon aanvaard nu zoals euthanasie en al de rest. Wie gaat daar nu nog over spreken?
En ja, waarom verdedigt hij niet gewoon zichzelf? Zoals hierboven gezegd hij heeft in de tijd toch ook zijn eigen echtscheiding heu...geregeld!
0 x
Potentia Principatum
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Caligula schreef:
tvx1 schreef:En het gekste van de hele zaak is dat hij dus nog steeds met Peggy getrouwd is. Eigenlijk is Peggy héél dom geweest met haar ontvoeringsactie. Als ze Peter (en Femke) echt wil terugpakken, had ze beter, aangezien ze nog steeds met hem getrouwd is, een deurwaarder om 05:00 u 's morgens laten langs gaan bij het appartement van Peter en Femke om overspel vast te stellen. Iets wat ze dan meteen tegen hem kon gebruiken tijdens het scheidingsproces.
IK dacht dat dit in onze huidige toch zo vrije maatschappij niet meer in voege was of vergis ik me? Overspel is toch gewoon aanvaard nu zoals euthanasie en al de rest. Wie gaat daar nu nog over spreken?
En ja, waarom verdedigt hij niet gewoon zichzelf? Zoals hierboven gezegd hij heeft in de tijd toch ook zijn eigen echtscheiding heu...geregeld!
Dat denk ik ook.
0 x
Blabsie
Nog geen rang

Bericht door Blabsie »

Overspel alleen is geloof ik geen grond meer voor scheiding, maar wordt wel meegenomen hoor. Net zoals "gebrek aan seks" ze niet zuiver en alleen zullen accepteren, maar het wel in de huwelijkse voorwaarden staat :wink:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Blabsie schreef:verspel alleen is geloof ik geen grond meer voor scheiding, maar wordt wel meegenomen hoor.
Vertel me eens Blabsie hoe je dat precies "meeneemt".
Moderator bericht:
Dit is het topic van Peter Vlerick.
In het Offtopic/Zeverforum is voor dit soort postings ruimte zat, maar niet hier.
Gelieve ontopic te blijven.
0 x
Potentia Principatum
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Wat een egoïstische zak! Hij luistert totaal niet naar de wensen van Femke en dat is niet de eerste keer! Rondom de creche wilde hij ook al zijn zin doordrijven. Wat een vreselijk vervelende vent is dat zeg. Hoe hij tekeer ging tegen Tom en Femke op kantoor, dat ging toch nergens over? Het komt niet in hem op om te overleggen met Femke. Bah, zet die vent toch op de boot naar Sri Lanka!
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Zo is hij nu eenmaal. Hij heeft nooit geluisterd naar om het even wie sinds de jaren dat hij in Thuis rondloopt.
Maar heu...niet naar Sri Lanka want daar is het kalm nu. Ik zou Syrië voorstellen.
0 x
Potentia Principatum
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Inderdaad, iemand als Peter schrikt zelfs een bende woeste bosnegers af. Ik vind hem ronduit irritant. Vaag figuur! Ik snap dat hij boos is maar ik vind dat hij ook moet luisteren naar wat Femke zegt en rekening moet houden met haar mensen. Helaas houdt Peter met niemand rekening en is hij alleen maar bezig met zichzelf.
0 x

tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:
De maatschappij kijkt daar misschien niet van op. Maar het gaat hier over de wet. Overspel is iets dat Peggy perfect tegen Peter kan gebruiken in een rechtszaak.

Dat terzijde, waar is eigenlijk de "we" gebleven in de relatie van Peter en Femke? Het is steeds maar weer "ik wil dit", "ik wil dat", "ik wil zus", "ik wil zo",...
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Toch niet: ik wil zus&zo? :lol:
De "we" in Peter's relaties is altijd zeer relatief geweest,bijna onbestaande. Je gaat met hem of niet,basta. Zo is het ventje altijd geweest. Nu of dat overspel veel indruk gaat maken valt nog te bezien hé vooral als Peter's advocaat (maar dan wel niet Tom) over Peggy's relaties begint te vertellen.
0 x
Potentia Principatum
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Wat hebben de relaties van Peggy hier mee te maken? Peter zal het spelletje wel vies gaan spelen, daar is het wel het type voor. Hij is zelf een judas! Peggy bedrogen, ondertussen iemand bezwangert maar Peggy wel eeuwige trouw e.d. beloven. Bah, nee zo zuiver is Peter zelf ook niet.
0 x

Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Nee,natuurlijk niet,maar je kunt toch moeilijk Peggy "zuiver" noemen hé.
0 x
Potentia Principatum
Plaats reactie