Silke LeGrand (Ivana Noa Batchvarov)

Gesloten
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: wo 19 apr 2023, 12:04 In de aflevering konden we wel degelijk zien dat ze haar niet voor 100 procent vertrouwen, wat logisch is gezien de vete tussen beide kantoren.
Alexander zal Silke vast niet vertrouwen (zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten), en Dries & Tom zullen haar uiteraard ook niet meer vertrouwen nu. Dat lijkt me inderdaad allemaal niet meer dan logisch en is ook niet echt verrassend, vind ik. :oops: :)

Punt is gewoon dat Silke een handtekening heeft gezet onder een papier waarvan Alexander zei dat het een NDA is, maar wat evengoed heel iets anders kan geweest zijn. God weet waarvoor ze getekend heeft...

Kan heel goed een interessante verhaallijn zijn, maar ik vind het toch grenzen aan het waanzinnige dat een vrouw van Silke's leeftijd en met het verstand wat ze toch wel zou moeten hebben, niet eens een héél klein beetje over dat papier heen gelezen heeft.
Ik ben dus niet persé benieuwd naar de streken die Alexander ongetwijfeld uit zal proberen te halen met behulp van Silke, maar wel naar wat er op dat papier gestaan heeft. Voor hetzelfde geld heeft ze een koopcontract van een huis getekend of staat ze vrijwillig haar nier af, weet zij veel... :mrgreen: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Een vrouw van Silke's leeftijd?

Ze is 19 en heeft net één en ander meegemaakt. Een vriendje dat haar constant beloog, een baas die haar wel heel veel foute signalen gaf (je bent de eerste met wie ik over mijn mama kan praten, uitgerekend toen ze in Italië zat om hem te vergeten...), een andere baas die alle drama op het werk enkel en alleen in haar schoenen schuift, huisgenoten (Tamara, Lowie...) die krak hetzelfde doen, zelfs een broer die zegt dat ze het gezocht heeft...

En dan komt ze terecht bij iemand die (weliswaar vals) vriendelijk tegen haar doet. En zelfs een eigen bureau geeft, wat bij DD & co blijkbaar onmogelijk was. Niet verstandig, dat gedrag, maar toch een beetje begrijpelijk, in de huidige situatie..

Vergeleken met de stoten die Stan & Joren (of ex-vriendje Ilias) uithaalden (uithalen), zal ze hier - als er ellende van komt - vooral zichzelf mee treffen. Ik voel alvast met haar mee, wat ik zeker niet van Ilias kan zeggen. Die verdient driedubbel wat hem overkomt, net zoals Dries.

Hoorde ik hem daar bij zijn gesprek met Judith gisteren alwéér die bouw als excuus aandragen ?
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Een vrouw van Silke's leeftijd, ja.
Iemand van 19 jaar die een studie volgt tot advocate, die ten volle beseft waartoe Alexander in staat is (anders was ze daar ook niet direct gaan solliciteren, laten we eerlijk zijn) en die dat ook nog eens onder haar neus gewreven kreeg door haar broer die blijkbaar wél begrijpt dat je met Alexander op z'n minst zelf ook alle 10 je vingers moet natellen, is niet bepaald handig bezig als ze niet eens leest wat ze tekent. Dat is toch wel het minste wat je doet als je een contract - maakt niet uit waarvoor het is - onder je neus geschoven krijgt door iemand?

Silke is allesbehalve dom. Ik kan haar iig met de beste wil van de wereld niet vergelijken met bijvoorbeeld een Ilias, hoor :nope: Ze heeft maandenlang goed werk geleverd op een advocatenkantoor, heeft Dries met zaken geholpen en talloze dossiers voorbij zien komen. Zelfs Karin had een vreemd soort respect voor haar, zélfs voor haar reactie op het ontslag door Tom.
Daar staat deze naïeve actie dan toch wel echt volledig haaks op?

En dat staat in mijn ogen allemaal volledig los van alle andere rest die haar overkomen is, want ook al keur ik haar sollicitatie bij Alexander niet goed, dat wil niet zeggen dat ik haar helemaal niet begrijp. Ik vind ook dat Dries en Tom (en bij verlenging dat hele gemeenschapshuis) haar waardeloos behandeld hebben, daar gaat het niet over uit.

Ik zit er zelfs niet echt over in wat voor ellende ze het kantoor van Tom eventueel berokkent hiermee, want hij en Dries hadden zelf maar beter na moeten denken, en Dries had sowieso zijn fatsoen moeten houden.

Waar het mij om gaat is dat Silke volledig blind, God weet wat getekend heeft. Dat kan haar zélf heel duur komen te staan.
En ja, dat vind ik echt oliedom van haar, wat er op voorhand ook voorgevallen is...
3 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Vroeg of laat zullen we wel ontdekken wat er nu precies in dat document staat...

Wat ik raar vind is dat Silke per se in dat (vijandig tegenover haar) huis wil blijven wonen, terwijl het huis van haar plusmama negentig procent van de tijd leeg staat. Waarom gaat ze daar niet tijdelijk logeren?
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Had Nora haar huur niet opgezegd? Dat zou dus ook maar een tijdelijke oplossing zijn voor Silke.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Vandaar "tijdelijk" logeren :smile:

Dat is tot ze een andere oplossing vindt. Lijkt me in ieder geval beter dan elke dag in de keuken/living Dries, Tamara of Lowie te moeten trotseren...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Heeft Nora dat gezegd, dat het huis verhuurd wordt? Waar gaat Stefaan dan wonen? :denk:
En de huurders moesten toch sowieso weg binnenkort? Had Lowie dat niet gezegd?

Maar Silke kan terug bij papaatje gaan wonen, dan kan ze zich nog wat verder laten in de watten leggen, want dat is de laatste tijd maar mager.
Als Nora het huis inderdaad verhuurt, moet die toch ook ergens onderdak zoeken.
0 x
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

Ik snap het ondertekenen van dat document door haar zonder ook maar na te lezen, ook gewoon not done, en dat voor iemand die dan nog in een advocatenkantoor gaat werken??? En als ik goed gehoord heb, heeft Alexander al met zijn medewerker al het een en ander afgesproken, ik zie hier nog iets anders gaan gebeuren, en niet met wederzijdse toestemming deze keer.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Zo 'slim' vind ik Silke toch niet. Ze denkt dat heel de wereld tegen haar is, terwijl haar ontslag grotendeels haar fout is. Ze werd niet ontslagen omdat ze iets met Dries had (anders zou die ook ontslagen moeten worden), maar wel omdat ze onuitstaanbaar werd op kantoor.
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Ben dat geroep en getier van haar toch stilaan moe. Tegen Dries, Tom nu Lowie. Wie denkt zij eigenlijk dat ze is?? Als ze later zo haar pleidooi zal geven als advocaat! Wee diegene die haar zal tegenspreken en al diegenen die niet haar standpunt delen! Belooft!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: di 25 apr 2023, 09:29 Ben dat geroep en getier van haar toch stilaan moe. Tegen Dries, Tom nu Lowie.
Ik ook wel, eigenlijk. Het zou misschien al helpen als ze andere woonruimte zocht, zodat ze Dries niet constant tegen het lijf loopt. Ik snap sowieso ook al niet goed wat ze daar überhaupt nog zoekt in dat huis, als je ziet hoe de rest haar behandeld heeft na dat gedoe met Dries, maar als je dan van jezelf weet dat je ook nog eens van plan bent zo'n stampij te blijven maken van hetgeen er gebeurd is, dan wordt het al helemaal onhoudbaar, voor iedereen.
Nou kan ik wel begrijpen dat je normaal gesproken niet zo 1-2-3 andere woonruimte hebt, maar Silke zoekt niet eens... :-?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Het is de ziekte van de jonge mensen in Thuis blijkbaar - ik zie Ilias ook niet veel moeite doen.

Maar Silke heeft een bord voor haar kop. Ze is inderdaad ontslagen omdat de situatie met haar onhoudbaar was geworden en haar werk er onder leed.
Dat ze zichzelf als slachtoffer ziet en vindt dat Dries ook ontslagen had moeten worden, is een gevolg van 'Mijn arm dochtertje zonder mama moet altijd in de watten gelegd worden'-aanpak van Stefaan.
Dries is geen gewone werknemer maar vennoot en hij was niet degene die zich gedroeg als een verongelijkt kind de hele tijd.
Jammer dat ze dat zelf niet doorheeft, want met deze ingesteldheid gaat ze niet ver komen.
Eigenlijk heeft ze iemand nodig die haar een spiegel voorhoudt en dan liefst niet brave Niels, hoe goed die het ook bedoelt.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Dries is idd geen werknemer maar n vennoot. Het was wel niet slim om iets te beginnen met Silke, dat had hij wel moeten weten.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Goed dat Silke zo van zich afbeet ! Benieuwd of ze dan s maandags op kantoor gaat doet alsof alles normaal is ...
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Kijk ook wel uit naar dat proces. Ik denk als ze Alexander niet zal volgen in z'n negatieve gedachtengang over Dries, dat ze mag haar boeltje nemen en een andere job zoeken. En hoe ze deed tegen die andere medewerker van kantoor... goede reactie...ik denk dat die haar nu wel zal met rust laten.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Gesloten