Adil Bakkal (Nawfel Bardad-Daidj)

Gesloten
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Re: Adil (Nawfel Bardad-Daidj)

Bericht door jessie V. »

We moeten een beetje geduld hebben met Adil. Die jongen komt uit een milieu waar veel mensen nu eenmaal anders denken over homo's dan hier in de lage landen gebruikelijk is. Daar kun je over denken hoe je wil, maar dat is gewoon een feit. Hier is het nu eenmaal gewoon dat mannen verliefd kunnen worden op mannen en vrouwen op vrouwen. En hij krijgt nu ook ineens wel erg veel homo op zijn bord. Eerst door die domme Paulien (wat inderdaad strafbaar is) en dan is zijn beste vriend ook nog homo. Adil is even overdonderd en moet er over nadenken. Maar het komt wel goed. Tot nu toe is er uit niets gebleken dat hij homofoob is.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

jessie V. schreef:We moeten een beetje geduld hebben met Adil. Die jongen komt uit een milieu waar veel mensen nu eenmaal anders denken over homo's dan hier in de lage landen gebruikelijk is. Daar kun je over denken hoe je wil, maar dat is gewoon een feit. Hier is het nu eenmaal gewoon dat mannen verliefd kunnen worden op mannen en vrouwen op vrouwen. En hij krijgt nu ook ineens wel erg veel homo op zijn bord. Eerst door die domme Paulien (wat inderdaad strafbaar is) en dan is zijn beste vriend ook nog homo. Adil is even overdonderd en moet er over nadenken. Maar het komt wel goed. Tot nu toe is er uit niets gebleken dat hij homofoob is.
Voor mij was dat ook duidelijk.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Voor mij ook en dat Paulien een dom kieken is zoals haar moeder ook.
Alleen hun nietsbegrijpend staren en met dat eeuwig simpel goed hart ocharme is al overtuigend.
Logisch dat Adil schrok van Toon en hetero zijnde niet op die manier op de cover van dat boek wil.
Adil mag het er niet bij laten dat er met hem gesold wordt door Pauline die zich door Lena laat opjutten
met het oog op haar carrière als fotografe. Daarom die gerechtelijke stappen.
Spijtig voor dat kind van een Pauline maar ze gaat eruit leren hoe zich als de grote mensen te gedragen.
Dat hij homofoob is zou ik niet durven suggereren. Hij komt van iets verder en dat vraagt wat tijd.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Crackers schreef:Lucs huwelijksaanzoek aanvaard? Misschien bedoelt Caligula dat.
Onderandere ja. Maar ik vind Julia in heel haar Thuis-leven al een dom kieken en zo te zien valt de appel niet ver van de boom.
Adil had duidelijk te kennen gegeven dat hij er niet mee opgeschoten was en toch doen. Ze is verdomme zijn lief,dan doen je dat toch niet en Lena kan de pot op.
0 x
Potentia Principatum
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Gerechtelijke stappen tegen Pauline? :eek:

Tuurlijk kan hij dat doen, maar dan riskeert hij wel dat hij haar voorgoed kwijtraakt en wil hij dat wel?
Ik denk dat hij haar echt wel graag ziet, ondanks haar gigantische blunder.

Alleen zullen ze toch elk wat water bij de wijn moeten doen om dergelijke toestanden te vermijden. Pauline moet misschien twee keer nadenken vooraleer ze iets doet, en Adil zal haar toch wat meer moeten vertellen over zijn religie, over zijn opvoeding en daar voor zichzelf een duidelijke balans in zoeken.

Homofoob is hij in mijn ogen absoluut niet. Daarvoor leek hij veel te bezorgd toen hij aan de deur stond te luistervinken. Alleen is het moeilijk om een evenwicht te vinden want hij wil zijn religie ook respecteren en vooral zijn moeder die dat blijkbaar nog hoog in't vaandel draagt.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

hannanaske schreef:Gerechtelijke stappen tegen Pauline? :eek:

Tuurlijk kan hij dat doen, maar dan riskeert hij wel dat hij haar voorgoed kwijtraakt en wil hij dat wel?
Ik denk dat hij haar echt wel graag ziet, ondanks haar gigantische blunder.

Alleen zullen ze toch elk wat water bij de wijn moeten doen om dergelijke toestanden te vermijden. Pauline moet misschien twee keer nadenken vooraleer ze iets doet, en Adil zal haar toch wat meer moeten vertellen over zijn religie, over zijn opvoeding en daar voor zichzelf een duidelijke balans in zoeken.

Homofoob is hij in mijn ogen absoluut niet. Daarvoor leek hij veel te bezorgd toen hij aan de deur stond te luistervinken. Alleen is het moeilijk om een evenwicht te vinden want hij wil zijn religie ook respecteren en vooral zijn moeder die dat blijkbaar nog hoog in't vaandel draagt.
Nee, niet tegen Paulien! Tegen Lena en de uitgeverij! Die kunnen toch niet zomaar zonder zijn toestemming zijne kop op hunne cover zetten, zou ik zo denken.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Exact. Lena moet maar de spelregels kennen alvorens zich te laten meeslepen door het vooruitzicht op succes.
De foto op zich is mooi maar duidelijk suggestief alsof Adil model staat ook in 't echt maar het gaat omdat
het zonder zijn medeweten noch goedkeuring is. Dat kun je niet maken. Dat moest Lena al lang weten.
Zou ze ook zo doen ingeval het Olivia/Louis was ?
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Dat van die bookcover vind ik ook niet kunnen. Hij had toestemming gegeven om de foto te gebruiken als zijn kop er niet op stond. Ik zou dat ook niet willen, los van de inhoud van het boek.
En wacht tot hij te weten komt dat Paulien een abortus heeft laten doen! Dat gaat pas vonken geven!
Daar komt bij dat ik denk dat Adil de volgende homo zal zijn in Thuis. En dat Paulien hem zal betrappen met een man, ergens rond de seizoensfinale. Spannend :-)
NU ja, dat is een speculatie natuurlijk.
0 x
LeWallon
x 435

Bericht door LeWallon »

Soapseut schreef:Dat van die bookcover vind ik ook niet kunnen. Hij had toestemming gegeven om de foto te gebruiken als zijn kop er niet op stond. Ik zou dat ook niet willen, los van de inhoud van het boek.
En wacht tot hij te weten komt dat Paulien een abortus heeft laten doen! Dat gaat pas vonken geven!
Daar komt bij dat ik denk dat Adil de volgende homo zal zijn in Thuis. En dat Paulien hem zal betrappen met een man, ergens rond de seizoensfinale. Spannend :-)
NU ja, dat is een speculatie natuurlijk.
Daar zou te veel reactie op komen van de allochtone gemeenschap. Lijkt me weinig waarschijnlijk.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Dat lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk. Binnen de allochtone gemeenschap is het immers nog altijd meer een taboe dan bij de autochtone gemeenschap. Hoewel, er hier in Nederland gemeentes zijn die er ook schande van zouden spreken maar voordat ik weer op de vingers wordt getikt...

Ik snapt best dat Adil er niet blij mee is. Ik zou zoiets ook niet waarderen.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Jongens, allochtoon is wel niet hetzelfde als moslim hoor. Er zullen hier ook wel heel wat allochtonen zijn voor wie homofilie geen taboe is.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Adil :thumbdown:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

tvx1 schreef:Jongens, allochtoon is wel niet hetzelfde als moslim hoor. Er zullen hier ook wel heel wat allochtonen zijn voor wie homofilie geen taboe is.

Idd, in Marokko wonen er trouwens ook veel Christenen. En zelfs onder de Moslim(a)s zijn er die héél strikt zijn en anderen die gematigder zijn en ook geen probleem mee hebben.

Maar Adil was blijkbaar echt kwaad! Tof! Die acteur speelt al zo lang mee maar nu krijgt hij eindelijk es meer verhaal.

De kwade Adil bevalt me wel! Ik had al te doen met Pauline
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja, dat Adil in Thuis een homo zou worden lijkt me idd erg onwaarschijnlijk, zelfs voor Thuis. (ik verwacht nog altijd een transgender)
En ja, allochtoon is niet hetzelfde als moslim,maat percentage-gewijs?
Maar het gaat hem hierover dat Adil zich gekwetst voelt en dat Paulien dat nog maar eens niet of te laat begrepen heeft.
0 x
Potentia Principatum
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Ik had ook wel wat te doen met Pauline, but she had it coming...
Niet slim van haar carrière (of: een vage belofte ivm met meer opdrachten) voor haar vriend te laten komen.

Ik vond het dan ook heel begrijpelijk van Adil - uiteindelijk zijn ze nog niet zo lang samen en dit is toch wel een situatie die hem erg doet twijfelen of zij haar woord wel houdt.
Ik zou mijn relatie ook niet verder laten kabbelen alsof er niks gebeurd is.
0 x
Gesloten