Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Poolaapje schreef:
Tom is technisch gezien niet de advocaat van Luc. Luc is hem enkel maar om raad komen vragen hoe hij de situatie aan zou kunnen pakken. Tom is wel zo dom geweest om die envelope te bewaren en het geld aan te nemen. Ik denk dat ze niet anders kunnen doen dan die dingen achterhouden, want anders zit Tom (weer) in de problemen. Deontologisch zit er toch iets fout bij die mens hoor.
Hoe het met advocaten zit, weet ik niet, maar bij een notaris is het eerste bezoek altijd gratis. Nu weet ik dat Luc al wel vaker is langs gegaan om advies bij Tom, wellicht heeft hij hem daarvoor toch telkens vergoed (Tom werkt toch niet gratis!!!!). In dat geval is hij toch zijn klant?????
Nu weet ik wel dat de helft van de "klanten" van dokter Geert, Ann en Judith ook nooit betalen, maar ik ging ervan uit dat het was om tijd te besparen, dat ze dat nooit toonden. Wellicht was dat ook zo bij Luc en Tom.
Niet vergeten dat die nog een tijd samen in de loft hebben gewoond met Peggy en Rosa. Kan daarom zijn dat Luc net bij Tom is komen aankloppen voor advies en het bewaren van die envelope met de foto's.
Sinds wanneer heeft er iemand in Thuis plichtsgevoel? Jan en allerman lappen de regels aan hun laars. Volgens mij is Tim de enige die vrij braaf is. Sandrientje is al crimineler, die bekogeld oma met een tennisbal
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
Poolaapje schreef:Ze kunnen dat bewijsmateriaal nu niet gebruiken. Zoals Peter zei, is het op onrechtmatige manier verkregen en via de officiële weg onbruikbaar. Wat Tom juist bedoelde met de officieuze weg, heb ik niet goed kunnen horen.
Simpel nochtans. Peter kan die usb stick natuurlijk niet gebruiken, want de rechter zal vragen van wie hij die heeft en vermits Peter enkel tegen Peggy liegt, wordt dat een probleem. Wat natuurlijk wel kan is dat die usb stick opeens zomaar opduikt en dan kunnen zowel Tom als Peter zeggen dat ze van niks weten. Hoe kan Luc bewijzen dat hij die aan Tom heeft gegeven, niet dus. My guess is dus dat op een mooie dag die stick ineens opduikt, uit het niets.
Zie je wel, na een tijdje weet je hoe de Thuis-scenaristen denken
Blijf het verschrikkelijk hypocriet vinden van Tom, vooral nadat hij zei "mijnheer Bomans, ik wil een zuiver geweten hebben" waarna hij vijf minuten later aan Peter voorstelt de documenten van ex-client anoniem aan de advocaat van Tibo en Franky door te geven. Tja - Tom verdient het niet om advocaat te zijn, hij heeft gewoon geen beroepseer.
Poolaapje schreef:Ze kunnen dat bewijsmateriaal nu niet gebruiken. Zoals Peter zei, is het op onrechtmatige manier verkregen en via de officiële weg onbruikbaar. Wat Tom juist bedoelde met de officieuze weg, heb ik niet goed kunnen horen.
Simpel nochtans. Peter kan die usb stick natuurlijk niet gebruiken, want de rechter zal vragen van wie hij die heeft en vermits Peter enkel tegen Peggy liegt, wordt dat een probleem. Wat natuurlijk wel kan is dat die usb stick opeens zomaar opduikt en dan kunnen zowel Tom als Peter zeggen dat ze van niks weten. Hoe kan Luc bewijzen dat hij die aan Tom heeft gegeven, niet dus. My guess is dus dat op een mooie dag die stick ineens opduikt, uit het niets.
Blijf het verschrikkelijk hypocriet vinden van Tom, vooral nadat hij zei "mijnheer Bomans, ik wil een zuiver geweten hebben" waarna hij vijf minuten later aan Peter voorstelt de documenten van ex-client anoniem aan de advocaat van Tibo en Franky door te geven. Tja - Tom verdient het niet om advocaat te zijn, hij heeft gewoon geen beroepseer.
In dit geval handelt hij wel (voor de eerste keer) niet in eigenbelang. Hij wil dat alle schuldigen veroordeeld worden. Puur technisch mag dat dan natuurlijk ook wel niet maar bon. Beter dat dan dat hij dat geld aanneemt.
Alsof een advocaat hoort te handelen in eigenbelang?
Toen hij advocaat was van Guy dan vond hij het blijkbaar niet erg dat die Fien vermoord had, hij kreeg hem vrij op gebrek aan bewijzen, toen Femke Simonne dronken omver had gereden zag hij daar geen graten in, hij stelde haar voor om van een procedurefout gebruik te maken om aan straf te ontsnappen.
En nu heeft hij ineens een geweten? Wat met zijn gevoel voor rechtvaardigheid, want illegaal info doorgeven die je voormalige klant in vertrouwen aan jou toevetrouwd heeft is ook allesbehalve zuiver op de graat, toch.
Nogmaals, zelfs als die USB-stick zomaar opduikt is het toch lang niet zeker dat ze daar iets wijzer van worden. Hoe willen ze immers bewijzen dat die stick van Luc is en/of dat hij de foto's erop heeft gemaakt.
Ik vind het goed dat Tom voor deze beslissing heeft gekozen. In het verleden was hij niet vies van vuile zaken ten behoeve van zichzelf. Als het wonder echt is geschied en meneer heeft geleerd van zijn fouten dan blijft hij bij zijn beslissing. Tom heeft vaker besluiten genomen die, op z'n zachts gezegd opmerkelijk waren. Benieuwd of hij nu bij zijn standpunt blijft en daarmee bewijst dat hij echt een andere koers is gaan varen. Overigens mag hij zijn werk toch niet meer uitvoeren... snapt Luc dat dan niet? Is het zo dat Luc het dossier mag eisen of niet? IVM Wettig bewijsmateriaal of niet.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
@ Kwast hoe zo Tom mag zijn werk niet meer uitvoeren??? zijn rechtszaak is voorbij en hij is vrijgesproken en dus mocht hij terug werken of bedoelde je iets anders? indien ja sorry dan heb ik je fout begrepen.
En denk niet dat Luc iets kan eisen want er is geen dossier het is zijn woord tegen dat van Tom mijn gedacht. En als Tom slim is dan speelt hij dat dossier door aan de advocaat van Frank of hij vernietigd het.
En verder vind ik het ook goed dat Tom tegen Luc in ging en stond hij daar nu even te bibberen? (toen Luc zo voor zijn neus stond bij inbraak) ik meende dat te zien - dat was dan wel goed gespeeld van de acteur