Inderdaad, Frank heeft het bevestigd. Ik snap Sam dan toch echt niet. Ze had hem toch gewoon een interim contract kunnen geven?satine schreef:Simonne heeft gisteren bevestigd dat Junes niet officieel in dienst is.
En de klant heeft nu al veel noten op zijn zang.
Dus, buiten de eventuele problemen met de fiscus blijven nog altijd het eventuele ongeluk en het niet- of wanbetalen.
Sam De Witte (An Vanderstighelen)
-
- x 435
Re: Sam De Witte (An Vanderstighelen)
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Het argument "Hij betaalt goed, maar het is in 't zwart" zal Sam niet snel vergeten. 

0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Sam is duidelijk de kluts kwijt. Soms zou ik haar een draai om haar oren willen geven, soms heb ik met haar te doen. Ze doet haar best om de mensen in dienst te kunnen houden, maar het is niet allemaal even effectief.
Aan de andere kant snap ik niet dat ze nog zo haar best doet voor dat zooitje ongeregeld. De slechte naam van de Kabouters hangt ook samen met het geklier van die mannen onderling.
Aan de andere kant snap ik niet dat ze nog zo haar best doet voor dat zooitje ongeregeld. De slechte naam van de Kabouters hangt ook samen met het geklier van die mannen onderling.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Inderdaad, en voor een groot deel als je het mij vraagt. Sommigen blijven zomaar van de ene op de andere dag weg, ruzies worden op het werk uitgevochten, het ziekteverzuim ligt behoorlijk hoog: geen wonder dat Sam de planning niet rond krijgt of niet na kan komen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het allemaal boven haar hoofd gegroeid is en dat ze er zo geen plezier meer in heeft. Een mens zou voor minder...jessie V. schreef:De slechte naam van de Kabouters hangt ook samen met het geklier van die mannen onderling.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Nog geen rang
Die prospectie,wat doet ze dan eigenlijk?Aan de huizen aanbellen en vragen of dat die mensen werk hebben voor haar firma?Of overal rondkijken waar iets gedaan zou kunnen worden en proberen om die job vast te krijgen.Normaal komen mensen die haar nodig hebben toch tot bij haar en niet andersom.satine schreef:Ik krijg er kop noch staart aan.<br abp="163"><br abp="164">Een paar weken geleden wou ze absoluut meer volk aannemen, ze liet zelfs de broer van Adil komen solliciteren.<br abp="165">Daarna was het weken druk druk druk... en nu moet ze prospectie gaan doen omdat ze dringend nieuwe klanten nodig heeft?<br abp="166">En die prospectie kan niet overdag, terwijl Waldek de administratie doet?<br abp="167">Ook tijdens die druk druk drukke weken viel het op dat er heel wat tijd besteed werd aan het vernissen van latjes en kastjes.<br abp="168">Is dat wat een klusbedrijf doet? <br abp="169">En kelders en garages leeg maken, heggen scheren en bomen snoeien? <br abp="170">De tuin fatsoeneren?<br abp="171"><br abp="172"><br abp="173">In ieder geval, Sam mag blij zijn dat ze Tim heeft. <br abp="174">Ook al was die gisteren wat minder blij met Sam.
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
In deze context is "prospectie" inderdaad "gaan bedelen voor werk". Voor Sam is het echter hoofdzakelijk een middel om haarzelf te overtuigen dat deze pijnlijke situatie natuurlijk niet haar schuld is.Erica schreef: Die prospectie,wat doet ze dan eigenlijk?Aan de huizen aanbellen en vragen of dat die mensen werk hebben voor haar firma?Of overal rondkijken waar iets gedaan zou kunnen worden en proberen om die job vast te krijgen.Normaal komen mensen die haar nodig hebben toch tot bij haar en niet andersom.
0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Sam toch, eerst liegen en dan je leugens onmiddellijk weer intrekken. Niet echt consequent en een ferme deuk in je relatie, dat zeker.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- annekeHU
- Poster rang 4
Ik denk dat Sam van geluk mag spreken dat Hannah er is.... de manier waarop Tim reageerde deed me denken aan het einde van zijn relatie met Femke... zonder zijn dochtertje was ik er niet van geschrokken als Tim zijn spullen had genomen en vertrokken was!
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Ongelooflijk ondankbaar schepsel! Frank heeft weliswaar een grote stommiteit begaan om haar te helpen, houdt haar dan ook nog eens volledig buiten schot door alles op zich te nemen en dat lapt ze hem zoiets. Dat het schijnheilig paterke ook achter haar rug om gehandeld heeft en zijn kans schoon ziet om zich te wreken op Frank (omdat Simonne voor hem koos) ziet ze weer niet. Niet te geloven dat er nog zulke stomme mensen bestaan. Benieuwd of Simonne het nu weer zal slikken of zou ze nu eindelijk eens ronduit durven zeggen dat haar dochter een arrogante trien is met de empathie van een diepvries?
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Sam zit er volledig doorheen en oogt bovenal heel depressief, dus ik denk dat ze al het gedoe van "de mannen" er gewoon niet meer bij kan hebben momenteel. Als ik zie hoe ze akkoord ging met Adil en Waldek en hoe ze haar bedrijf de rug toekeert, dan heb ik vooral het idee dat heel De Kabouters haar gewoon gestolen kan worden. Gewoon eens uitspreken dat ze geen eigen baas meer wil zijn, kwam vanavond echt over als een enorme opluchting.
En eerlijk gezegd; met het personeel wat ze voor haar had werken, kan ik me dat heel levendig voorstellen. Ik vind het alleen niet eerlijk om Frank nu alleen te laten opdraaien voor alles wat er voorgevallen is. Maar wat dat betreft vind ik Sam al langer niet netjes met sommige mensen om haar heen omgaan. Frank kan een enorme lastpak zijn, maar hij heeft haar ook al verschillende keren heel erg uit de brand geholpen. Dat laatste lijkt Sam regelmatig te vergeten. Hetzelfde geldt voor Tim die haar door dik en dun steunt, maar die andersom maar betrekkelijk weinig waardering krijgt als je het mij vraagt.
Echt een warme, vriendelijke vrouw vind ik Sam niet...
En eerlijk gezegd; met het personeel wat ze voor haar had werken, kan ik me dat heel levendig voorstellen. Ik vind het alleen niet eerlijk om Frank nu alleen te laten opdraaien voor alles wat er voorgevallen is. Maar wat dat betreft vind ik Sam al langer niet netjes met sommige mensen om haar heen omgaan. Frank kan een enorme lastpak zijn, maar hij heeft haar ook al verschillende keren heel erg uit de brand geholpen. Dat laatste lijkt Sam regelmatig te vergeten. Hetzelfde geldt voor Tim die haar door dik en dun steunt, maar die andersom maar betrekkelijk weinig waardering krijgt als je het mij vraagt.
Echt een warme, vriendelijke vrouw vind ik Sam niet...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Zoals Heidiw zei : een ongevoelig mens met de empathie van een diepvries , behalve dan voor zichzelf want zelf compassie heeft ze in overvloed!
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Christel, je geeft hier een heel concrete en correcte omschrijving van de gemoedstoestand van Sam. Ze is depressief en ze heeft een burn-out en al van dat. Maar ze zit echt nog zo diep niet dat ze het verschil tussen juiste en foute beslissingen niet meer weet. Ze weet van de situatie tussen Waldek en Frank en zou toch moeten beseffen dat Waldek zijn kans schoon ziet om Frank buiten te werken. Als ze het echt zo beu is moet ze haar bedrijf opdoeken of overlaten, maar aan wie? Adil heeft haar (samen met Frank en Toon , elk voor 7000 euro als mijn memorie goed werkt) uit de nood geholpen na die toestand met mdam Dorade, dus veel spaarcenten heeft hij wellicht niet op dit ogenblik. Waldek heeft wellicht gene nagel om je weet wel war te krabben en een lening krijgen om een quasi failliet bedrijf over te nemen zal ook niet evident zijn.
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Enkele keren gaf Sam zelfs de indruk dat zij Hanne eerder als een hindernis dan als een meerwaarde beschouwt. Als Tim onlangs zijn dochter naar de crèche ging brengen, is dat omdat hij vermoedt dat zijn vrouwtje dat zo verkiest.nounake schreef:Zoals Heidiw zei : een ongevoelig mens met de empathie van een diepvries , behalve dan voor zichzelf want zelf compassie heeft ze in overvloed!
0 x
- Flower-Power
- Poster rang 2
Sam kom snel terug tot je positieven zeker wanneer je hoort wat Waldek heeft gedaan. En zorg er voor dat Frank NIET moet gaan - want ja hij heeft weer even iets stoms gedaan maar..... dat was niet gebeurd als je zelf geen zwart werk had aangenomen. DUS Frank verdiend geen ontslag ik hoop dat Sam dat vanaf dat Frank bij haar voor de deur staat meteen begrijpt en bevestigd.
En als ze dan toch tijdelijk er uit wil dat ze dan de leiding van het bedrijf aan Frank over laat
Hij is niet alleen de oudste maar ook ondanks af en toe wat gekke bokken sprongen nog de enige
met verstand en ballen aan zijn lijf wat betreft de Kabouters redden van de ondergang
Op Waldek moet ze niet rekenen - die stuurt personeel de laan uit terwijl ze dal met te weinig volk zitten
meer onverantwoord kan je niet zijn betreffende een bedrijf in moeilijkheden.
En aan Adil kan ze het leiderschap ook niet overlaten want hij is niets meer dan een meeloper.
Dus het is simpel of Sam pakt zichzelf terug op of geeft alles tijdelijk in handen van Frank
Een andere optie is nog de boeken sluiten en iedereen op straat zetten
hopelijk blijft dit niet te lang aanslepen allemaal
En als ze dan toch tijdelijk er uit wil dat ze dan de leiding van het bedrijf aan Frank over laat
Hij is niet alleen de oudste maar ook ondanks af en toe wat gekke bokken sprongen nog de enige
met verstand en ballen aan zijn lijf wat betreft de Kabouters redden van de ondergang
Op Waldek moet ze niet rekenen - die stuurt personeel de laan uit terwijl ze dal met te weinig volk zitten

meer onverantwoord kan je niet zijn betreffende een bedrijf in moeilijkheden.
En aan Adil kan ze het leiderschap ook niet overlaten want hij is niets meer dan een meeloper.
Dus het is simpel of Sam pakt zichzelf terug op of geeft alles tijdelijk in handen van Frank
Een andere optie is nog de boeken sluiten en iedereen op straat zetten
hopelijk blijft dit niet te lang aanslepen allemaal
0 x
-
- x 435
Dat kan wel zijn, maar Frank heeft totaal geen verstand van een bedrijf financieel leiden. Indertijd met zijn Frank Bomans Loodgieterijwerken en later met Sanitechniek was het Simonne die zich steevast met de financiële en administratieve kant bezighield. Frank kan nog niet eens zelf een offerte opmaken. Dus het zou echt niet verstandig zijn mocht Sam de leiding aan hem overlaten.Flower-Power schreef:En als ze dan toch tijdelijk er uit wil dat ze dan de leiding van het bedrijf aan Frank over laat
met verstand en ballen aan zijn lijf wat betreft de Kabouters redden van de ondergang.
0 x