Met een ego als het hare raad aannemen? Daar is Sam gewoon te betweterig voor.satine schreef:Niet alleen neemt ze iemand als Junes aan, ze neemt hem dan ook nog aan voor een job in het zwart.
En je voelt al van kilometers ver dat dit slecht gaat aflopen.
En dan die zever dat ze haar mannen hun job wil laten behouden.
Als ze betrapt wordt op zwartwerk dan heeft er niemand nog een job - want reserves heeft ze blijkbaar niet.
Haar personeel heeft haar al eens uit de brand geholpen na een andere stommiteit.
Ze zou beter haar mannen een paar weken laten gaan doppen en geen risico's nemen.
Sam De Witte (An Vanderstighelen)
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
Re: Sam De Witte (An Vanderstighelen)
0 x
-
- Nog geen rang
- x 110
- x 27
Te dom zeker om te beseffen dat economische werkloosheid bestaatCaptain Cuckoo schreef:satine schreef:Niet alleen neemt ze iemand als Junes aan, ze neemt hem dan ook nog aan voor een job in het zwart.
En je voelt al van kilometers ver dat dit slecht gaat aflopen.
En dan die zever dat ze haar mannen hun job wil laten behouden.
Als ze betrapt wordt op zwartwerk dan heeft er niemand nog een job - want reserves heeft ze blijkbaar niet.
Haar personeel heeft haar al eens uit de brand geholpen na een andere stommiteit.
Ze zou beter haar mannen een paar weken laten gaan doppen en geen risico's nemen.[/quote
Met een ego als het hare raad aannemen? Daar is Sam gewoon te betweterig voor.

En een zelfstandige die zogenaamd zwart werkt doet dat alleen als hij na de klus geen officiele factuur opmaakt.
0 x
-
- x 435
Ja dat vraag ik mij ook af. Waldek is bang voor controle, maar vooraf een factuur opmaken en die nadien verscheuren, moeilijk is dat niet hé. En als er dan niemand klikt... Dan komt dat toch niet uit? Zo een groot risico is er toch niet?
0 x
-
- x 435
Ik zou er toch ook niet gerust in zijn, zulle!
Controle komt niet enkel als er geklikt werd.
Controle komt niet enkel als er geklikt werd.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Behalve als de controleurs vaststellen dat de camionette van de Kabouters twee weken aan dat kasteeltje gestaan heeft.Soapseut schreef:Ja dat vraag ik mij ook af. Waldek is bang voor controle, maar vooraf een factuur opmaken en die nadien verscheuren, moeilijk is dat niet hé. En als er dan niemand klikt... Dan komt dat toch niet uit? Zo een groot risico is er toch niet?
Die vragen namelijk niet of ze de factuur mogen zien op dat moment zelf, maar pas achteraf.
Als die dan niet in je boekhouding zit, heb je wel degelijk een probleem.
0 x
-
- Poster rang 1
Die klus gebeurt toch niet in het zwart? Ik denk dat ze enkel Junes in het zwart gaat betalen, anderzijds moet er natuurlijk wel zwart geld in het bedrijf zijn om iemand in het zwart te kunnen betalen.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Toch wel, die 'meneer van het kasteeltje' wil alles in het zwart.
0 x
-
- Poster rang 1
Dat heb ik dan gemist. Volgens mij gaat dit fout aflopen.satine schreef:Toch wel, die 'meneer van het kasteeltje' wil alles in het zwart.
0 x
-
- x 435
Ijdele hoop dus. Frank is in zijn overall van de Kabouters naar het kasteel gegaan.tvx1 schreef:Ik hoop maar dat Sam zo slim zal zijn om haar mannen met een overall zonder naam naar de kasteel te sturen. En liefst ook niet met de bestelwagen van de Kabouters.

Dan steek je toch gewoon wel een factuur in de boekhouding en schrijft daar op "voldaan". Net zoals Luc dat vroeger altijd deed.satine schreef:Behalve als de controleurs vaststellen dat de camionette van de Kabouters twee weken aan dat kasteeltje gestaan heeft.Soapseut schreef:Ja dat vraag ik mij ook af. Waldek is bang voor controle, maar vooraf een factuur opmaken en die nadien verscheuren, moeilijk is dat niet hé. En als er dan niemand klikt... Dan komt dat toch niet uit? Zo een groot risico is er toch niet?
Die vragen namelijk niet of ze de factuur mogen zien op dat moment zelf, maar pas achteraf.
Als die dan niet in je boekhouding zit, heb je wel degelijk een probleem.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Waarschijnlijk zal de camionette van de Kabouters daar ook wel twee weken staan.tvx1 schreef:Ijdele hoop dus. Frank is in zijn overall van de Kabouters naar het kasteel gegaan.
Dat zou wel misschien een optie zijn, maar dan betaalt de firma zelf de BTW.tvx1 schreef: Dan steek je toch gewoon wel een factuur in de boekhouding en schrijft daar op "voldaan". Net zoals Luc dat vroeger altijd deed.
En of Sam daar gaat aan denken, is ook nog maar de vraag.
Maar het is niet alleen de fiscus die een probleem kan vormen, wat als er een ongeval gebeurt?
Of als de opdrachtgever niet betaalt?

0 x
-
- x 435
Da's waar, maar als ze het bedrag op de factuur beduidend lager maakt dan wat die klant effectief betaalt, zal ze er aan het einde van rit wel degelijk nog een aardige duit aan overhuiden ondanks de BTW zelf betaald te hebben.satine schreef:Dat zou wel misschien een optie zijn, maar dan betaalt de firma zelf de BTW.tvx1 schreef: Dan steek je toch gewoon wel een factuur in de boekhouding en schrijft daar op "voldaan". Net zoals Luc dat vroeger altijd deed.
Laatst gewijzigd door tvx1 op di 16 mei 2017, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Flower-Power
- Poster rang 2
Sam speelt met vuur.
En wat als Tim het te horen krijgt dat ze haar mannen in het zwart laat werken,
plus daar dan nog bovenop een werknemer in het zwart aanneemt, want voor zover
ik weet is Tim niet op de hoogte van dit dubbele zwart werk, als hij dat zou weten
zou het niet doorgaan dat weet ik zeker.
Verder toont Sam wel een slechte zakenvrouw te zijn.
Jammer dat ze niet meer te rade kan gaan bij Luc die zou wel weten wat gedaan
ik weet is Tim niet op de hoogte van dit dubbele zwart werk, als hij dat zou weten

0 x
-
- x 435
Voor zover ik weet is Junes niet in't zwart aangenomen. Hij zal voor deze ene klus in't zwart betaald worden net als de rest, maar voor de rest is hij officieel in dienst.Flower-Power schreef:Sam speelt met vuur.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Simonne heeft gisteren bevestigd dat Junes niet officieel in dienst is.
En de klant heeft nu al veel noten op zijn zang.
Dus, buiten de eventuele problemen met de fiscus blijven nog altijd het eventuele ongeluk en het niet- of wanbetalen.
En de klant heeft nu al veel noten op zijn zang.
Dus, buiten de eventuele problemen met de fiscus blijven nog altijd het eventuele ongeluk en het niet- of wanbetalen.
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Sam neemt inderdaad een immens risico zo. Iemand laten werken die niet verzekerd is, is al heel gevaarlijk, maar het feit dat er blijkbaar ook nog eens niks van de afspraken tussen haar en de klant op papier staat, is gewoon om problemen vragen. Onbegrijpelijk dat ze het idee heeft hiermee haar zaak te kunnen redden...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..