Inhouden seizoen 29
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Inhouden seizoen 29
Lijkt me vrij duidelijk dat Vince (die al dagen gefrustreerd rondliep, want boos op Vicky, boos op Tom, boos op zijn bazen bij Feniks...) achter de moord op Sofia zit, in dat geval hoort hij toch thuis achter tralies?
Voordien zat hij ook vaak op de rand van wat wettelijk is. Bedreigingen (toen Ilias door derden werd lastig gevallen in zijn garagebox, bedreigingen tegen Tom, moordpoging op Alexander, valse verklaringen afleggen bij de politie, louche deal die tot brandstichting op de Withoeve leidde...) - het is niet zo dat hij sinds zijn vrijlating een onbeschreven blad was...
Voordien zat hij ook vaak op de rand van wat wettelijk is. Bedreigingen (toen Ilias door derden werd lastig gevallen in zijn garagebox, bedreigingen tegen Tom, moordpoging op Alexander, valse verklaringen afleggen bij de politie, louche deal die tot brandstichting op de Withoeve leidde...) - het is niet zo dat hij sinds zijn vrijlating een onbeschreven blad was...
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Inhouden seizoen 29
En wat zou zijn motief dan zijn? Zijn laatste werkdag bij Feniks zat er op, hij zou Sofia niet meer tegen het lijf lopen.
Hij heeft ook zijn bruggen achter zich verbrand, ik denk niet dat Vince daar ooit nog tewerkgesteld gaat worden.
Stel dat hij Sofia vermoord heeft, dan heeft hij het risico genomen zich in de Withoeve te verschansen en de kamer binnen te gaan, waar ook Waldek lag te slapen. Sofia mag dan niet tegengestribbeld hebben, want dan werd Waldek wakker. En dan ligt hij ook nog ergens op de loer om later een lijk te laten verdwijnen en het bed op te maken, in een paar minuten tijd, zonder opgemerkt te worden. Noch in de gang, noch op de trap. (en eventueel haar kleren en koffer te laten verdwijnen, dat is niet duidelijk).
Heeft hij Sofia uit het raam gegooid en is hij er zelf achteraan gesprongen? Hoe heeft hij haar daar dan weg gekregen?
Met Eddy, die helemaal geen probleem heeft met noch Sofia, noch Waldek en die zijn vrijheid niet gaat riskeren voor iets waar hij zelf geen profijt bij heeft?
Ik vind dat er de laatste week te veel nadruk gelegd werd op het feit dat Sofia en Vince geen vriendjes waren, om nu meteen hem als dader aan te duiden?
En nee, hij was geen onbeschreven blad, maar maakt hem dat een moordenaar? Niet per se.
Wie het dan wel is? Zullen we moeten afwachten. Misschien wel (een) nieuw(e) personage(s)?
Er zijn wel wat mensen vertrokken de laatste tijd, dus misschien komen er wel andere in de plaats.
Hij heeft ook zijn bruggen achter zich verbrand, ik denk niet dat Vince daar ooit nog tewerkgesteld gaat worden.
Stel dat hij Sofia vermoord heeft, dan heeft hij het risico genomen zich in de Withoeve te verschansen en de kamer binnen te gaan, waar ook Waldek lag te slapen. Sofia mag dan niet tegengestribbeld hebben, want dan werd Waldek wakker. En dan ligt hij ook nog ergens op de loer om later een lijk te laten verdwijnen en het bed op te maken, in een paar minuten tijd, zonder opgemerkt te worden. Noch in de gang, noch op de trap. (en eventueel haar kleren en koffer te laten verdwijnen, dat is niet duidelijk).
Heeft hij Sofia uit het raam gegooid en is hij er zelf achteraan gesprongen? Hoe heeft hij haar daar dan weg gekregen?
Met Eddy, die helemaal geen probleem heeft met noch Sofia, noch Waldek en die zijn vrijheid niet gaat riskeren voor iets waar hij zelf geen profijt bij heeft?
Ik vind dat er de laatste week te veel nadruk gelegd werd op het feit dat Sofia en Vince geen vriendjes waren, om nu meteen hem als dader aan te duiden?
En nee, hij was geen onbeschreven blad, maar maakt hem dat een moordenaar? Niet per se.
Wie het dan wel is? Zullen we moeten afwachten. Misschien wel (een) nieuw(e) personage(s)?
Er zijn wel wat mensen vertrokken de laatste tijd, dus misschien komen er wel andere in de plaats.
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Inhouden seizoen 29
Sofia zat hem al heel de week te jennen, dat was toch opvallend. Ze zette ook Waldek (die vroeger toch best met Vince overweg kon) tegen hem op en die was mee (samen met Femke) de drijvende kracht om hem voorgoed buiten te smijten, terwijl Karin (we weten waarom) net tegengas gaf - anders had Vince daar zelfs eerder al niet meer gewerkt. Bovendien was hij niet zichzelf omdat zijn tripje naar de Ardennen (Vicky & de kids) totaal was tegengevallen. Bovendien had hij Eddy beloofd wraak te zullen nemen op die kliek (Tom, maar ook enkele anderen) en vermits hij zich "gebruikt" voelde door de Feniks-bende lijkt het logisch dat hij Waldek (die toevallig in aanmerking kwam) dan de moord in de schoenen wilde schuiven...
Over het hoe moeten we ons geen zorgen maken, in Thuis zal er altijd wel een kromme verklaring komen voor een niet kromme gebeurtenis. We weten ook wel dat zonder die Tesla Marianne altijd zou weggekomen zijn met de doodslag/moord op Alexander.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Inhouden seizoen 29
Vince wist dat hij zijn laatste dag gedaan had op de wijngaard, dat was zo afgesproken. Hij had ook door zijn 'akkefietje' met Karin alle bruggen achter zich verbrand.
Dat was zijn eigen keuze, om zowel Tom als Karin daar een hak te zetten.
En al een hele week jennen? Ze hebben elkaar 3 keer gezien. Hij wist dat de kans dat hij Sofia opnieuw ging ontmoeten wel vrij klein was.
Dus nee, ik zie daar geen motief.
Dat was zijn eigen keuze, om zowel Tom als Karin daar een hak te zetten.
En al een hele week jennen? Ze hebben elkaar 3 keer gezien. Hij wist dat de kans dat hij Sofia opnieuw ging ontmoeten wel vrij klein was.
Dus nee, ik zie daar geen motief.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Inhouden seizoen 29
Dat is wat getoond werd, we weten dat ze daar constant rondhing en dat het niet was omdat ze een crush had op Waldek, het was omdat ze ontdekt had dat Vince daar werkte. Als het klopt (zal later nog wel blijken, als Dieter de eventuele moord onderzoekt) dat zij de echtgenote was van zijn vorig slachtoffer, dan vallen de puzzelstukjes in elkaar. Tot dan blijft Vince toch wel de enige in Thuis-dorp met een motief om Sofia te vermoorden hé.
Maar het kan nog alle kanten uit, gelukkig. Anders zou het maar saai worden, toch?
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Inhouden seizoen 29
Dat is waar - we kunnen altijd hopen...Tiboko schreef: zo 31 dec 2023, 12:18 Maar het kan nog alle kanten uit, gelukkig. Anders zou het maar saai worden, toch?

0 x
-
- Poster rang 5
- x 929
- x 1487
Inhouden seizoen 29
Wat als... Ze wel vrienden zijn en dit allemaal een opgezet spel is? Wraak op zowel de hele De Decker/Bastiaens clan en de Feniks bende die hem onmiddellijk beschuldigde van drugshandel en hem op straat zette. In de kromme Thuis redenering zou ik dit eigenlijk nog redelijk recht vinden.satine schreef: zo 31 dec 2023, 11:19 Ik vind dat er de laatste week te veel nadruk gelegd werd op het feit dat Sofia en Vince geen vriendjes waren
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1362
- x 1721
- Contacteer:
Inhouden seizoen 29
weet niet hoor! D'r lag toch behoorlijk wat haat in z'n ogen toen hij haar zag bij Feniks. Denk dat het iets uit het verleden is. Hij heeft toch iemand doodgeslagen in vroegere dagen? Misschien de echtgenoot van die Sofia?? Wat was de reden van die aanval toen?? Zij is wel wat sexueel geobsedeerd, misschien hadden zij en Vince wel een verhouding en kwam de echtgenoot erachter?? Is enkel wat denken hoor van mijn kant!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Inhouden seizoen 29
Na gisteravond denk ik ook dat dit wel eens een mogelijke piste zou kunnen zijn. Of in ieder geval dat Vince er wel eens voor iets zou kunnen tussen zitten, al dan niet in overleg/samenwerking met Sofia.heidiw schreef: zo 31 dec 2023, 13:03 Wat als... Ze wel vrienden zijn en dit allemaal een opgezet spel is? Wraak op zowel de hele De Decker/Bastiaens clan en de Feniks bende die hem onmiddellijk beschuldigde van drugshandel en hem op straat zette. In de kromme Thuis redenering zou ik dit eigenlijk nog redelijk recht vinden.
Waldek die door niemand geloofd wordt en na een tijdje finaal doordraait, waardoor de wijngaard in moeilijkheden komt. Dit raakt Tom en Marianne niet persoonlijk, maar Karin wel.
Die kan waarschijnlijk nog wel ergens gaan doceren, maar de nagedachtenis van Kobe en Steven zou dan wel lang niet heer hetzelfde zijn. Dat zou de sfeer thuis dan ook niet ten goede komen.
En de roddeldames Rosa en Femke zouden dan ook wel eens een toontje lager kunnen zingen - alleen voor Tamara zou ik het jammer vinden, want die heeft er niks mee te maken.
Vooral wat Vince zei: dat hij nog niet klaar was met zijn wraak, doet mij in die richting denken.
Maar het is Thuis. Dus - zoals al eerder gezegd hier - het kan nog alle kanten uit.

0 x
-
- Poster rang 5
- x 929
- x 1487
Inhouden seizoen 29
Zijn alcoholmisbruik in die tijd gecombineerd met zijn kort lontje. Het slachtoffer was gewoon een willekeurig persoon die hem in zatte toestand iets verkeerd had gezegd, heb ik toch zo begrepen.daffy duck schreef: zo 31 dec 2023, 15:13 Hij heeft toch iemand doodgeslagen in vroegere dagen? Wat was de reden van die aanval toen??
Nu drinkt Vince geen druppel meer maar de lont is daarom niet langer geworden, integendeel.
0 x
- martha
- Poster rang 5
- x 974
- x 578
Inhouden seizoen 29
Was het niet na een voetbalmatch ? 
En waarom stond de deur van het appartementje van Eddy wijdopen ?

En waarom stond de deur van het appartementje van Eddy wijdopen ?

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2567
Inhouden seizoen 29
Dat vroeg ik mij ook af - en waarom de GSM blijkbaar in de zak van de jas van Vince zat.
0 x
-
- Nog geen rang
- x 50
Inhouden seizoen 29
Ik heb zojuist de previewbeelden gekeken voor volgende week. Kan het zijn dat ik de stem van Stan hoorde en daarmee ook terugkeren in de reeks?
0 x
-
- Nog geen rang
- x 1
Inhouden seizoen 29
Ik meende ook Stan zijn stem te herkennen. Maar Lennart Lemmens heeft geen tijd meer voor Thuis. En de originele Stan (Jannes) keert niet terug naar Thuis wist hij me te vertellen. Dan heeft hij gelogen... Kan altijd gezien het beroepsgeheim. Jannes Coessens is alsinds sinds juni ook afgestudeerd van zijn studies. Dus hij heeft alle tijd voor een come back... Of een derde acteur die Stan spelen zal? Ik hoorde alsinds een mannenstem. En ik dacht Jannes te menen herkennen. Heb de scène letterlijk al 20 keer liggen beluisteren en bekijken tot zelfs met mijn ogen dicht.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034