Wie is de geheime vriend van Hélène?

Gesloten
de marteko
Nog geen rang

Re: Wie is de geheime vriend van Hélène?

Bericht door de marteko »

fazou schreef:Ik vond het ander toch ook wat bizar dat ze toch lieten uitschijnen dat ze gemeenschappelijke details uit het verleden niet meer wisten... zoals ik altijd zeg, niets wordt ooit zomaar gezegd in Thuisland
Natuurlijk niet. Die "William" is in feite Henri, ooit de echtgenoot van Maggie; zijn zogenaamde zus. Via haar is hij heel wat - maar blijkbaar niet alles - te weten gekomen over de verhouding/verliefdheid van William (de echte dan) tegenover Marianne destijds.

Henri is een buitenechtelijke verhouding begonnen met Hélène en toen de ouders van Maggie en William (de echte) overleden waren hebben ze als een waar duivelskoppel plannen gesmeed om zichzelf te verrijken. Eerst werd daarbij William (de echte) geliquideerd, zodat zijn deel van de erfenis naar Maggie ging. En later ging Maggie zelf ook letterlijk en figuurlijk voor de bijl. Wat meteen verklaart waarom ze zelfs op het huwelijk van "haar broer" en "haar beste vriendin van vroeger" afwezig blijft: ze is immers hartstikke dood.

Via Judith & Tom kwam Hélène in contact met Marianne en werd deze laatste gezien als de volgende prooi om hun geldhonger te stillen. Zij ging achter Geert aan en Henri veranderde in de "verrezen" William en liep geheel (niet) toevallig Marianne tegen het lijf in Oostende...

Plausibel of niet?
0 x
xJxLxTx
Nog geen rang

Bericht door xJxLxTx »

Amai, ja, dat denk ik nu ook wel!! Heb ook meteen gedacht dat William 'Henri' was, maar hoe het in mekaar zou zitten, dat was me nog niet duidelijk. Denk dat Helene tijdens de seizoensfinale Geert zal vermoorden en begin volgend jaar jouw theorie zal uitkomen..
0 x
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

de marteko schreef:
fazou schreef:Ik vond het ander toch ook wat bizar dat ze toch lieten uitschijnen dat ze gemeenschappelijke details uit het verleden niet meer wisten... zoals ik altijd zeg, niets wordt ooit zomaar gezegd in Thuisland
Natuurlijk niet. Die "William" is in feite Henri, ooit de echtgenoot van Maggie; zijn zogenaamde zus. Via haar is hij heel wat - maar blijkbaar niet alles - te weten gekomen over de verhouding/verliefdheid van William (de echte dan) tegenover Marianne destijds.

Henri is een buitenechtelijke verhouding begonnen met Hélène en toen de ouders van Maggie en William (de echte) overleden waren hebben ze als een waar duivelskoppel plannen gesmeed om zichzelf te verrijken. Eerst werd daarbij William (de echte) geliquideerd, zodat zijn deel van de erfenis naar Maggie ging. En later ging Maggie zelf ook letterlijk en figuurlijk voor de bijl. Wat meteen verklaart waarom ze zelfs op het huwelijk van "haar broer" en "haar beste vriendin van vroeger" afwezig blijft: ze is immers hartstikke dood.

Via Judith & Tom kwam Hélène in contact met Marianne en werd deze laatste gezien als de volgende prooi om hun geldhonger te stillen. Zij ging achter Geert aan en Henri veranderde in de "verrezen" William en liep geheel (niet) toevallig Marianne tegen het lijf in Oostende...

Plausibel of niet?
het ongeloofwaardige aan dit verhaal vind ik toch dat Marianne niet zou weten dat ze niet de echte William voor zich heeft , en ze zijn getrouwd op het stadhuis, WIlliam toch niet onder zijn valse naam , zeker?
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

k de vis schreef:
de marteko schreef:

Plausibel of niet?
het ongeloofwaardige aan dit verhaal vind ik toch dat Marianne niet zou weten dat ze niet de echte William voor zich heeft , en ze zijn getrouwd op het stadhuis, WIlliam toch niet onder zijn valse naam , zeker?
Ze had hem ook ruim vijftig jaar niet meer gezien, hé. En hij kan altijd de identiteit van de echte William aangenomen hebben.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

En iemand die je in 50 jaar niet meer gezien hebt is dan een complete onbekende? Komaan zeg! En de kleine details vergeten mss?
@ de marteko: je hebt me echt doen lachen, goed gedaan!
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Caligula schreef:En iemand die je in 50 jaar niet meer gezien hebt is dan een complete onbekende? Komaan zeg! En de kleine details vergeten mss?
Wel Caligula, of je het nu wilt of niet. Marianne heeft hem daar aan de zee duidelijk niet herkend. Het is wat hij vertelde, dat haar dan deed aannemen dat hij "Jommeke" is.
0 x
de marteko
Nog geen rang

Caligula schreef:En iemand die je in 50 jaar niet meer gezien hebt is dan een complete onbekende? Komaan zeg! En de kleine details vergeten mss?
Zijn het niet precies de "kleine details" van Mariannes en Williams verhaal die verschillend waren tijdens de laatste aflevering(en)? Het begint er steeds meer op te lijken dat William slechts de grote lijnen van het verhaal kent en deze aanvult met details uit zijn eigen fantasie.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

tvx1 schreef:Wel Caligula, of je het nu wilt of niet. Marianne heeft hem daar aan de zee duidelijk niet herkend. Het is wat hij vertelde, dat haar dan deed aannemen dat hij "Jommeke" is.
Als dat zo is, is er toch iets mis met Marianne's geheugen. Ik kan me die dingen glashelder herinneren, raar hé. Ik denk echt niet dat er bij mij een "zogezegd" vriendinneke van in de tijd zou moeten afkomen. Ik geef ze 5 minuten,meer niet.
de marteko schreef:Zijn het niet precies de "kleine details" van Mariannes en Williams verhaal die verschillend waren tijdens de laatste aflevering(en)? Het begint er steeds meer op te lijken dat William slechts de grote lijnen van het verhaal kent en deze aanvult met details uit zijn eigen fantasie.
Dat is het hem juist. Wie zegt dat William's "details" niet juist zijn en die van Marianne wel? Iedereen heeft verschillende herinneringen uit eenzelfde periode.
Niet lang geleden heb ik een sixties party georganiseerd bij mij thuis, en maar babbelen hé. En er waren idd dingen die ik me goed herinner en de anderen niet en vice-versa, en soms ook onbenullige details. Wel goed gelachen!
0 x
Potentia Principatum
de marteko
Nog geen rang

Caligula schreef:Dat is het hem juist. Wie zegt dat William's "details" niet juist zijn en die van Marianne wel? Iedereen heeft verschillende herinneringen uit eenzelfde periode.
Niet lang geleden heb ik een sixties party georganiseerd bij mij thuis, en maar babbelen hé. En er waren idd dingen die ik me goed herinner en de anderen niet en vice-versa, en soms ook onbenullige details. Wel goed gelachen!
We hebben het hier wel over Thuis, hé. Niet over een college van professor Elizabeth Loftus.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

de marteko schreef:We hebben het hier wel over Thuis, hé.
Daar zijn we het dan helemaal over eens! ;)
0 x
Potentia Principatum
Barbera
Nog geen rang

Bericht door Barbera »

Moderator bericht:
GEEN SPOILERS in de speculatie-topics :!: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
0 x
mysticia
Nog geen rang

Bericht door mysticia »

Barbera geen spoilers hier
0 x
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Seraph »

OH MY GOD BARBARA!
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Seraph »

Hoezo weet Barbara als figurante alles?! Precies of zij is de hoofdscenarist :$ (die ons hopelijk op een verkeerd spoor wilt brengen)
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
k de vis
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door k de vis »

't is Barbera :naughty: voor iemand die alles weet speculeert ze een beetje te veel... misschien wel de Mol ja
0 x
Gesloten