Peggy Verbeeck (Sally-Jane Van Horenbeeck)

Gesloten
tvx1
x 435

Re: Peggy Verbeeck (Sally-Jane Van Horenbeeck)

Bericht door tvx1 »

ranske schreef:Alle gedoe om Sandrine is sinds Peggy weigerde haar eigen mama dit kleinkindje te adopteren. Alleen omdat 'snuiteke' niet met haar kind geconfronteerd wenste te worden even thuis tussen de reizen door. Ze wou abortie maar An wou het adopteren. Later ging ze Sandrine terug afpakken omdat ze samen met Tom "ouderke " wou spelen. Zij en Tom gingen uit elkaar omdat zij vlakaf zegde nooit voor 'n ander kind te zorgen als die zoon als eens tijdelijk naar papa zou gaan.
Het was zeker niet om halfzus Bianca te helpen dat ze zijn zoektocht naar Robin saboteerde, wel om Robin ver van haar vandaan te houden. Toen haar beste vriendin aan de grond zat pikte ze doodleuk haar man in. Hoe egoistisch kan het ? Zij is een ongeleid projectiel zonder besef wat doet bij anderen. Erg dat ze nu blind is en dat mag opgelost hoor
hoe rapper hoe liever maar karakterstoornis komt me soms het strot uit.
Wel ja. Steek het maar allemaal op Peggy! Dat is gemakkelijk! :roll: Over de adoptie tot daar aan toe, maar over Robin ga je toch redelijk kort uit de bocht. Tom had zich toen al lang neergelegd bij de situatie en was enkel nog maar in zijn relatie met Peggy geïnteresseerd. Marianne vond het echter nodig om Tom op te stoken om hem alsnog achter Robin te sturen. Daarbij had ze duidelijk een dubbele agenda: haar kleinkind terughalen en de relatie tussen Tom en Peggy kapotmaken. Daarom drong ze er op aan bij Tom om achter Peggy haar rug naar Marokko te reizen. Peggy stond de hele tijd tussen twee vuren (haar familie en de familie van hare man) en werd zonder ook maar iets van gesprek voor het blok van de familie van haar man gezet. Mijns inziens had ze groot gelijk om Bianca te verwittigen. Haar bezorgdheid jegens haar zus was misschien niet haar belangrijkste motief maar het heeft zeker ook meegespeeld. Als je een vaste relatie hebt met iemand en daarmee de rest van je leven wil doorbrengen dan doe je dergelijke dingen, zoals Tom gedaan heeft, niet achter elkaars rug. Je kan hier toch absoluut niet beweren dat dit enkel de schuld van Peggy was.

Zeggen dat ze de man van haar beste vriendin heeft "ingepikt" vind ik ook nogal kortzichtig. De relatie tussen Peter en Femke was voorbij. Peter is verder gegaan met zijn leven en is daarbij op Peggy verliefd geworden. Peggy heeft toch ook haar twijfels gehad over de relatie omwille van Femke, maar ze hebben uiteindelijk wederzijds voor elkaar gekozen. Bovendien moet je om een relatie te beginnen met twee zijn. Peter draagt hier minstens evenveel verantwoordelijkheid.

Wat de blindheid betreft zou ik nog niet eens kunnen beginnen denken hou het zou zijn om ineens niets meer te kunnen zien. Het moet gewoon verschrikkelijk zijn. Het is toch normaal dat iemand het moeilijk heeft omdat te aanvaarden. Dat lukt niet van de éne dag op de andere. Ze deed trouwens serieus haar best vandaag en heeft bewezen dat ze nog kan meedraaien in haar taxibedrijf.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vraag me wel af hoe ze kan noteren waar en wanneer de taxi's ergens moeten zijn. Of kan ze dat allemaal onthouden ?
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

johan1969 schreef:Ik vraag me wel af hoe ze kan noteren waar en wanneer de taxi's ergens moeten zijn. Of kan ze dat allemaal onthouden ?
Maar jongen toch, 't is niet omdat je opeens blind wordt dat je op slag ook niet meer kunt schrijven, hé?!
't Zou wel kunnen dat 't moeilijk leesbaar is, maar schrijven verleer je niet zo snel! :doh:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ja, maar hoe leest ze haar eigen geschrift ? (ik noteer voor mezelf op t werk wat ik al gedaan heb en nog moet doen, ik kan dat niet onthouden)

Je hebt nu toch ook pc-programma's waar wordt voorgelezen wat je typt ?

Nu was t precies alsof Simonne noteerde wat Peggy zei, terwijl ze de boekhouding deed.

En als Simonne en Peggy tegelijk werken, kan er even goed maar 1 persoon zitten ipv 2.
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Even boven het verhaal hangend: ik vraag me af hoe ze het onderhoudend en spannend kunnen houden deze verhaallijn. Ik probeer me voor te stellen hoe het is naar een zgn. blind persoon te kijken die bijna niets meer kan (totdat ze braille leert of speciale apparatuur leert gebruiken of een geleidehond krijgt - wat allemaal maanden duurt). We hebben in Thuis en in andere soaps mensen in roltoelen gezien, en die zijn nog mobiel en kunnen veel sneller meer doen dan iemand die plots blind wordt. Zoals Peggy al tastend rondloopt is ook niet helemaal reeel. Voor je je veilig voelt zonder zicht duurt ook veel langer.
Het enige wat dit scenario geeft is niets kunnen, niets willen en iedereen slecht behandelen. Erg saai en irri om naar te kijken.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vermoed dat ze wel abnormaal snel een donor zullen vinden.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Ik vind dat Peggy nu helemaal anders spreekt nu ze blind is. Is er dat nog iemand opgevallen?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Taliver67
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Taliver67 »

Ik vind ook dat ze precies iets met haar huid hebben gedaan, die ziet er niet zo goed uit. Zou dat zijn om de blindheid in de kijker te zetten ? Ze acteert het toch wel goed, moet ik zeggen.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Crackers schreef:Ik vind dat Peggy nu helemaal anders spreekt nu ze blind is. Is er dat nog iemand opgevallen?
Ik merkte dat ook op ; ze heeft ook een letsel op haar tong opgelopen denk ik . Ze ziet in alle geval "mooi" bruin voor iemand die uit het hospitaal komt !
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Taliver67 schreef:Ik vind ook dat ze precies iets met haar huid hebben gedaan, die ziet er niet zo goed uit. Zou dat zijn om de blindheid in de kijker te zetten ? Ze acteert het toch wel goed, moet ik zeggen.
Dat vind ik nu net niet. Waarom vraagt ze waar deze of gene staat als ze aan de stem te horen toch op z'n minst zou moeten weten waar(ongeveer) die persoon zich bevindt? Of is haar gehoor ook erg beschadigd???
't Is niet normaal dat ze stomweg voor zich uit blijft staren om duidelijk te maken dat ze blind is.
Sally-Jane zou beter eens op bezoek gaan in een blinden- en slechtzienden instituut. :whistle: Dan zou ze misschien geloofwaardiger een blinde kunnen weergeven?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

ikke schreef:
Taliver67 schreef:Ik vind ook dat ze precies iets met haar huid hebben gedaan, die ziet er niet zo goed uit. Zou dat zijn om de blindheid in de kijker te zetten ? Ze acteert het toch wel goed, moet ik zeggen.
Dat vind ik nu net niet. Waarom vraagt ze waar deze of gene staat als ze aan de stem te horen toch op z'n minst zou moeten weten waar(ongeveer) die persoon zich bevindt? Of is haar gehoor ook erg beschadigd???
't Is niet normaal dat ze stomweg voor zich uit blijft staren om duidelijk te maken dat ze blind is.
Sally-Jane zou beter eens op bezoek gaan in een blinden- en slechtzienden instituut. :whistle: Dan zou ze misschien geloofwaardiger een blinde kunnen weergeven?
Daar ben ik het helemaal mee eens...
Ze legt het blind zijn er ontzettend dik boven op, en haar "maniertjes" (inclusief de "flemerige" manier van praten) zijn ook alleen maar erger geworden. Niet echt plezierig om naar te kijken, vind ik... ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Ik ben absoluut geen fan van het karakter Peggy, maar ik vind kritiek op hoe Sally dit acteert een beetje oneerlijk. Het lijkt me voor een acteur sowieso heel moeilijk om blindzijn te acteren. Ik denk dat de regie haar beter had kunnen helpen door haar een donkere bril te laten dragen en dat zij haar ogen dan ook echt dicht kon doen, i.p.v. dit met open ogen staren. Haar motoriek was dan ook reeler geweest. En dat zij nu blijft staren vind ik niet eens zo slecht gedaan. Ze gebruikt ook haar 'luisteren' best goed, in de manier waarop ze haar hoofd gebruikt - dat ziet er voor mij realistisch uit.
Hoe dan ook, een acteur die dit voor een film doet heeft vaak maanden de tijd om onderzoek te doen en te oefenen en het budget staat mogelijk ook een coach toe. Dit is een dagelijkse soap, beperkte middelen en beperkte tijd en dan vind ik dat Sally het dus niet slecht doet.
Jammer dat ze haar, vrij onlogisch, koppig laten zijn - zo snel mogelijk oefenen met een blindenstok en die dan ook konsekwent gebruiken had eveneens meegeholpen met een beter realisme.

Edit: haar enigszins overdreven manier van acteren komt waarschijnlijk voort uit het feit dat ze iets heel onnatuurlijks moet doen. Geforceerd staren en doen of ze niets ziet vraagt zoveel koncentratie dat ze eigenlijk niet meer kan focussen op tekst en stem; bovendien zijn de ogen heel belangrijk om emotie over te dragen en dat mag ze nu niet. Ze vragen haar eigenlijk bovenmenselijke krachtinspanning.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Hoe zit het eigenlijk met de huwelijksreis? Ik heb daar niets meer over gehoord sinds het ongeval...
0 x
jeanken
Nog geen rang
x 2

Bericht door jeanken »

tvx1 schreef:Hoe zit het eigenlijk met de huwelijksreis? Ik heb daar niets meer over gehoord sinds het ongeval...
daar zullen ze op dit moment niet echt met bezig zijn denk ik...
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

jeanken schreef:
tvx1 schreef:Hoe zit het eigenlijk met de huwelijksreis? Ik heb daar niets meer over gehoord sinds het ongeval...
daar zullen ze op dit moment niet echt met bezig zijn denk ik...
Dat kan ik wel begrijpen, maar anderzijds is die reis wel geboekt. Zouden ze die niet beter eens annuleren?
0 x
Gesloten