Lowie Bomans (Mathias Vergels)
- Caligula
- Poster rang 5

Re: Lowie Bomans (Mathias Vergels)
Ja,ik weet niet of het wel wettelijk is. Lowie is gewoon meerderjarig en heeft m.i. alle rechten.
En twee: Lowie is ook een Bomans hé.
En twee: Lowie is ook een Bomans hé.
0 x
Potentia Principatum
- martha
- Poster rang 5

- x 977
- x 582
Kijk, ik vertel niet graag over mijn privé leven maar de vader van mijn dochter is overleden toen zij een jaar of 15 was en al het geld werd vastgezet. De dag dat mijn dochter 18 jaar werd kwam dat geld vrij. Wij zijn zelfs niet verwittigd geweest noch door de bank, noch door de vrederechter. Ik heb zelf naar de rechtbank moeten bellen hoe het zat en die zeiden me dat het vastgezette geld vrij was en geen formaliteit nodig was. Dus Lowie heeft nu beschikking over een groot kapitaal. Ik vond het al vreemd dat die notaris maar met die papieren kwam toch een goede week (in Thuis termen) nadat Lowie 18 was.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Juist, Lowie is meerderjarig en heeft dus de volle beschikking,punt uit. En als hij daar nu al direct een huis mee wil kopen is dat zijn goed recht alhoewel ik het compleet fout vind.
0 x
Potentia Principatum
-
tvx1
- x 435
Niet vergeten dat ze nu naar de Hogeschool/universiteit gaan hé. Dus september telt nu ook nog bij hun vakantie.Wamberto schreef:Dat ze zich bezig houden met een studentenjob betekent dus dat de eerste week nog de zomervakantie voorstelt. Dus na een korte juli en augustus hebben ze binnen 1 of maximum 2 weken al gedaan of anders is dat ook nog iets voor het WENKIT-topic.
0 x
- martha
- Poster rang 5

- x 977
- x 582
Met 151.000 euro een huis kopen ? In Ternat ? Zelfs hier in de westhoek vind je tegenwoordig daar maar een krot meer voor. Lowieke ziet het wel heel rooskleurig in en die 20.000 euro van Yvette zullen niet het verschil maken.
0 x
-
Jules
- Poster rang 1

Maar als hij nu dat geld investeert in een flinke aanbetaling op het huis en voor de betaling van de notariskosten, en voor de rest van de aankoopprijs van het huis een hypotheeklening neemt die hij kan afbetalen door delen van het huis te verhuren aan andere studenten (zoals Jana en Olivia als die tenminste een beetje blijven overeenkomen). Misschien kunnen ze er zelfs met meer dan 3 studenten in, als het groot genoeg is.
Hij moet dan wel zorgen dat hij in orde is met brandveiligheid, minimumvereisten van studentenkoten, etc.
Heel ingewikkeld maar met de nodige hulp van mensen die er iets van kennen zou dat misschien toch te doen zijn.
Hij moet dan wel zorgen dat hij in orde is met brandveiligheid, minimumvereisten van studentenkoten, etc.
Heel ingewikkeld maar met de nodige hulp van mensen die er iets van kennen zou dat misschien toch te doen zijn.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Tja,een huis kopen voor 151000 euro hier? een beetje naief. Maar goed hij is pas 18 hé.
0 x
Potentia Principatum
- zanacht
- Poster rang 2

Ik had verwacht dat Lowieke veel meer zou gekregen hebben van zijn erfenis. Leontien zat er warmpjes in en oké 150.000 euro is niet niks maar om te zeggen een groot fortuin dat vind ik nu ook weeral niet.
Als je ziet wat Luc allemaal met zijn geld kan doen dan is de erfenis van Leontien een peulschil daartegen.
Als je ziet wat Luc allemaal met zijn geld kan doen dan is de erfenis van Leontien een peulschil daartegen.
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

Ze had ook al ervoor gezorgd dat Frank en Simonne hun huis konden terugkopen. En ik veronderstel dat je niet naar Mexico gaat om rijk te worden.zanacht schreef:Ik had verwacht dat Lowieke veel meer zou gekregen hebben van zijn erfenis. Leontien zat er warmpjes in en oké 150.000 euro is niet niks maar om te zeggen een groot fortuin dat vind ik nu ook weeral niet.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Caligula
- Poster rang 5

Hmm... in Mexico zijn er wel middelen (meestal illegaal) om rijk te worden.
En idd Leontien heeft in de tijd meer dan 200.000 euro (denk ik) aan Frank en Simonne gegeven om dat huis te kopen. Nu nog 150.000 dat maakt toch al 350.000 hé. Nee het is geen kolossaal fortuin maar toch...
En idd Leontien heeft in de tijd meer dan 200.000 euro (denk ik) aan Frank en Simonne gegeven om dat huis te kopen. Nu nog 150.000 dat maakt toch al 350.000 hé. Nee het is geen kolossaal fortuin maar toch...
0 x
Potentia Principatum
-
tvx1
- x 435
[edit:verwijderd]
Laatst gewijzigd door tvx1 op do 11 sep 2014, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
flupke
- Nog geen rang
zanacht schreef:Ik had verwacht dat Lowieke veel meer zou gekregen hebben van zijn erfenis. Leontien zat er warmpjes in en oké 150.000 euro is niet niks maar om te zeggen een groot fortuin dat vind ik nu ook weeral niet.
Ik denk er net hetzelfde over.
0 x
-
tvx1
- x 435
Niet vergeten dat het bedrag dat Lowie krijgt het oorspronkelijke bedrag min successierechten en nog wat andere kosten is, hé.flupke schreef:zanacht schreef:Ik had verwacht dat Lowieke veel meer zou gekregen hebben van zijn erfenis. Leontien zat er warmpjes in en oké 150.000 euro is niet niks maar om te zeggen een groot fortuin dat vind ik nu ook weeral niet.
Ik denk er net hetzelfde over.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2572
Dus jullie gaan er van uit dat Leontien zich in Mexico meteen in het zakenleven heeft gegooid?
Ze is hier met niks vertrokken, alleen haar kleren had ze mee en ik denk wel dat ze er voor koos om in Mexico low profile te blijven.
Het geld dat haar appartement heeft opgebracht, heeft ze aan Frank en Simonne gegeven.
En jullie gaan er ook van uit dat ze in Mexico meteen ander werk had, even goed betaald als hier?
Ik vind 150.000 euro niet slecht als erfenis - er zijn massa's kinderen van alleenstaande ouders die het met heel wat minder moeten doen.
Of zelfs met niks.
Edit: ruw gerekend is dit een bedrag van 10.000 euro per jaar - dat kan ik als alleenstaande met kinderen echt niet elk jaar opzij zetten.
Ze is hier met niks vertrokken, alleen haar kleren had ze mee en ik denk wel dat ze er voor koos om in Mexico low profile te blijven.
Het geld dat haar appartement heeft opgebracht, heeft ze aan Frank en Simonne gegeven.
En jullie gaan er ook van uit dat ze in Mexico meteen ander werk had, even goed betaald als hier?
Ik vind 150.000 euro niet slecht als erfenis - er zijn massa's kinderen van alleenstaande ouders die het met heel wat minder moeten doen.
Of zelfs met niks.
Edit: ruw gerekend is dit een bedrag van 10.000 euro per jaar - dat kan ik als alleenstaande met kinderen echt niet elk jaar opzij zetten.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Ja,waar. Maar Leontien heeft toch wel enkele jaren in Mexico geleefd hé. Dus wat heeft ze daar gedaan?
Nu de successierechten van moeder op zoon zijn niet zo zwaar hé.
En ja, 150.000 euro is mooi, maar een fortuin is het niet.
Ik heb wel het geluk dat ik gezien mijn leeftijd niks meer opzij moet leggen, that's live.
Nu de successierechten van moeder op zoon zijn niet zo zwaar hé.
En ja, 150.000 euro is mooi, maar een fortuin is het niet.
Ik heb wel het geluk dat ik gezien mijn leeftijd niks meer opzij moet leggen, that's live.
0 x
Potentia Principatum