Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
vdbemdsa
Poster rang 2
Poster rang 2
x 3
x 112

Bericht door vdbemdsa »

satine schreef: wo 06 mar 2024, 13:55 Ik zeg niet gauw iets over kleding, maar gisteren had ik toch het gevoel dat Judith voor haar outfit was gaan snuffelen in de kleerkast van Boma.
Ik dacht eerst dat ze een pyjama aan had...
Dat was mijn opmerking thuis ook.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1003
x 585

Bericht door martha »

Zijn er hier nog die vinden dat Judith raar reageerde tijdens het gesprek met Thilly en Emma mbt de gezondheid van Bob ? Ofwel wil ze het beroepsgeheim beschermen (waar ze vroeger veel tegen gezondigd heeft) ofwel willen de thuis makers ons kijkertjes op het verkeerde been zetten.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

martha schreef: di 12 mar 2024, 14:12 Zijn er hier nog die vinden dat Judith raar reageerde tijdens het gesprek met Thilly en Emma mbt de gezondheid van Bob ?
Nee, niet op gelet. Dacht zelfs: moest er iets mis zijn met dat dossier, of moest er iets niet kloppen met Bob's z'n diagnose, nu zou ze toch reageren, maar neen had niet die indruk dat ze raar deed.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Heb er eerlijk gezegd ook niet zo goed op gelet, maar dat was in mijn geval vooral omdat ze Emma nog eens extra lieten benadrukken dat Christine misschien wel heftig reageerde, maar dat haar verhaal toch ook niet zomaar uit de lucht kwam vallen. Dat daar toch meer achter moest zitten.
En toen vond ik Judith daar wel heel makkelijk de conclusie uit trekken dat "Christine al een dergelijk verleden had".

Van de andere kant stelde Judith zich maanden geleden ook al helemaal geen vragen bij Bobs plotselinge verhuizing en de waardeloze manier waarop hij toen met Tamara omging, dus ja... :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Ik ken er niks van, maar vraag me toch wel af of Judith -ook al is ze dokter - zomaar een persoon gedwongen kan laten opnemen? Moet ze dan toch niet op zijn minst de "doe maar" van een psychiater hebben?

Buiten dat complot denken (Bob faketed zijn ziekte) en de agressieve toon waarmee ze tegen iedereen praat zijn er toch geen onrustwekkende argumenten. Ze is geen gevaar voor anderen en zichzelf en ze dreigt ook niet met zelfmoord e.d.
0 x
Fie
Nog geen rang
x 1
x 4

Bericht door Fie »

Een gedwongen opname of collocatie kan op 2 manieren:
- de spoedprocedure via de procureur
- de gewone procedure via de vrederechter

Voor de spoedprocedure wordt ten minste een opname op spoed vereist, voor de gewone procedure de aanmaak van een dossier door de familie/dichte betrokkenen i.s.m. de huisarts.
Er zijn in beide gevallen dan nog 3 voorwaarden:
1) Het bestaan van een psychiatrische ziekte
2) Het gevaar voor zichzelf en/of anderen
3) Het gebrek aan ziekte-inzicht waarbij men zich niet vrijwillig wil laten opnemen

In theorie geldt een collocatie voor 40 dagen met nadien herevaluatie, in de praktijk kan men na een dag al ‘op vrije voeten’ zijn.

Judith kan dus niet zelf een collocatie eisen. Adil zou papieren kunnen laten invullen door de huisarts van Christine, dan nog moet de vrederechter zijn akkoord geven. Dit kan geruime tijd duren.
Of - en dat is de enige manier - Christine zou al vrijwillig naar de spoeddienst moeten gaan omwille van psy problemen (of opgepakt worden door de politie en daar terechtkomen of…). Dan zou Judith ze als spoedarts kunnen voorleiden ter collocatie - via de procureur. Maar dan nog kan ze dat niet zelf beslissen. Mensen kunnen voorgeleid worden en alsnog ‘vrijgelaten’ worden. Alle 3 de voorwaarden dienen afgevinkt te worden.
3 x
taaigetje
Nog geen rang
x 13
x 34

Bericht door taaigetje »

Dat weten we nu ook zeker...Judith heeft het dossier van Bob niet ingekeken. Wat ze denkt te weten is dus van horen zeggen. De rest moet ik denkelijk bij Bob plaatsen. :think:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2598

Bericht door satine »

Goh, Judith springt nogal graag snel mee op de Bob-wagen. Hoe ze ook indertijd aan Bob ging vertellen dat Tamara helemaal niet wou scheiden, zonder dat daar zelfs maar een woord was over gevallen.
Ze zou zich beter wat focussen op haar kleffe lover.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

satine schreef: ma 18 mar 2024, 22:48 Goh, Judith springt nogal graag snel mee op de Bob-wagen.
Heb ook die indruk. en zou ze nu eens eindelijk niet eens dat dossier openen van Bob. Misschien wordt dat niet gedaan van een andere behandelende dokter, maar toch...
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: ma 18 mar 2024, 23:17 Misschien wordt dat niet gedaan van een andere behandelende dokter, maar toch...
Volgens mij kan ze er zelfs problemen mee krijgen als ze dat doet, mits iemand erachter komt natuurlijk.
Maar dan nog...

Dit is nou al de zoveelste keer dat Judith op een blinde manier partij trekt voor Bob zonder zich vragen te stellen bij de manier waarop hij met andere mensen omgaat. Haar bloedeigen dochter wees haar er pas nog tussen neus en lippen door op dat het verhaal van Christine toch niet zomaar volledig uit de lucht kon vallen. Als Emma dat al ziet, dan is het eigenlijk wel diep triest dat Judith dat op geen enkele manier doorheeft.

Maar goed, Judith is ook degene die Tom teruggenomen heeft en nu doet alsof hij een lot uit de loterij is, dus ja...: daar valt niet veel verstandigs van te verwachten, denk ik dan. :crazy: :nope:
1 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Als er iemand aan je vertelt dat hij/zij kanker heeft komt het toch niet in je hoofd op dat hij/zij staat te liegen?
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Normaal gesproken zeker niet inderdaad...

Maar in het geval van Bob is dit nu al het zoveelste wat niet (helemaal) lijkt te kloppen en wat Judith totaal niet oppikt. Ze stelt zich letterlijk nergens vragen bij.
Toen hij zonder medeweten van Tamara met Leo naar een ander huis verhuisd was, vond ze dat ook allemaal maar prima. Ze keek er Tamara bijna op aan dat zij daar een probleem van maakte. En ook nu wordt al wat Christine zegt aan de kant geschoven als "mentaal onstabiel", want Christine heeft een dergelijk verleden, volgens Judith.
Wat er in het verleden met Bob is voorgevallen (en dat is letterlijk nog maar een paar maanden geleden), vindt ze echter maar normaal? :-?
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2598

Bericht door satine »

Christel schreef: di 19 mar 2024, 14:19 Toen hij zonder medeweten van Tamara met Leo naar een ander huis verhuisd was, vond ze dat ook allemaal maar prima. Ze keek er Tamara bijna op aan dat zij daar een probleem van maakte.
Ze ging toen zelfs tegen Bob vertellen dat Tamara helemaal niet wou scheiden - zonder dat ze daar met Tamara over gesproken had.
Waarop Bob zijn koffertje pakte en terug bij Tamara introk.

En als ze als arts niet weet wat een PPD is en hoe weinig dat te maken heeft met de zogezegde psychose waar Christine zou in zitten (volgens Bob dan) is op zijn minst merkwaardig te noemen.
En dat allemaal op basis van wat geroep van Christine, die volgens haar DRINGEND moet opgenomen worden.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: di 19 mar 2024, 14:28 En als ze als arts niet weet wat een PPD is en hoe weinig dat te maken heeft met de zogezegde psychose waar Christine zou in zitten (volgens Bob dan) is op zijn minst merkwaardig te noemen.
Inderdaad...
Dat vind ik eerlijk gezegd nog het meest schrijnende en tenenkrommende aan haar hele uitleg.
Alsof we teruggegooid worden in de tijd, toen iedere (hormonale) onbalans en alles wat van het geijkte pad afweek simpelweg op een hoop werd geveegd en werd afgedaan als "gek" of "hysterisch". :thumbdown:
1 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 951
x 1518

Bericht door heidiw »

Soms vraag je je idd af of Judith haar diploma niet op een blauwe maandag in de doos cornflakes heeft gevonden :crazy:
Er is toch altijd een basis psychiatrie, of je nu huis- of longarts, geriater of psychiater wordt.
Christine heeft helemaal geen psychose. Ze is alleen zo gefocust op wraak op Bob dat ze voor niets anders nog oog heeft. Een psychose is echt wel andere kost.
0 x
Plaats reactie