Thilly Van Santen (Lauren Muller)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

ja, wat een ommekeer in dat personage: van sterk, onafhankelijke, vrijgevochten vrouw naar seutig, triestig en afhankelijke zus, vriendin. Zo wat van iedereen. Het wordt tijd dat ze wat rose korrels krijgt dat ze weer uit haar voegen schiet! :yup:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Wordt ook tijd dat ze die mega tekening van Harry in haar privé hangt, die past totaal niet in het café :mrgreen:
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: vr 20 okt 2023, 12:53 ja, wat een ommekeer in dat personage: van sterk, onafhankelijke, vrijgevochten vrouw naar seutig, triestig en afhankelijke zus, vriendin. Zo wat van iedereen. Het wordt tijd dat ze wat rose korrels krijgt dat ze weer uit haar voegen schiet! :yup:
Oei, ik moet eerlijk toegeven dat ik Thilly nog nooit sterk, onafhankelijk of vrijgevochten heb gevonden... :oops:

Ze kwam Thuis binnen als een "wereldreizigster" met zogezegd bergen ervaring en andere grote verhalen, en dat komt natuurlijk sterk en vrijgevochten over in eerste instantie. Maar toen leerden we haar steeds beter kennen en heeft ze inmiddels al zo vaak laten zien dat er eigenlijk gewoon alleen maar een heel onvolwassen, egoïstisch klein meisje in haar schuilt.

Ze doet maar wat, zonder rekening te houden met andermans gevoelens of de gevolgen van haar acties, en als het te heet wordt onder haar voeten dan vlucht ze weg. Zelfs "grote liefde" Harry heeft maandenlang met haar lopen soebatten, gewoon omdat ze zich niet echt aan iemand anders kan geven zonder schrik te hebben dat het niet allemaal alleen maar om haar draait. Hun huwelijk heeft feitelijk maar een week of 3 fatsoenlijk gelopen voordat hij gedood werd, en daar heeft mevrouw nu een lekkere erfenis aan overgehouden waar ze op teert.

Maar wat heeft ze - zo lang we haar "kennen" in Thuis - nou eigenlijk zelf, op eigen kracht bereikt? :think: :-?
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ja Christel, dat gevoel heb ik ook vaak bij Thilly: ze ziet er goed uit en kan het prima uitleggen, maar eigenlijk zit er niet veel achter.
Veel geblaat en weinig wol.
2 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind niet echt dat ze er goed uitziet.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

De wereldreizigster en vrouw van de wereld Thilly heeft plots nood aan een BFF, het wordt wel zielig ! En dan nog die gestoorde Maité.
0 x
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

Is het niet normaal als nieuwe weduwe om bang te zijn om alleen te zijn. Wanneer je alleen bent met je gedachten in zo'n situatie verergert alles vaak. Dus ik vind het niet zo raar dat ze zich vastklampt aan iemand voor wie ze in zekere zin kan 'zorgen'
johan1969 schreef: za 21 okt 2023, 11:44 Ik vind niet echt dat ze er goed uitziet.
Bwa, ik weet niet of het mogelijk is voor Thilly om er niet goed uit te zien. :angel: :lol:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Het gaat hier wel om Thilly he - allesweter en alleskunner Thilly.
Die alles al gezien en gedaan had en die uiteindelijk gesetteld is met een man die ze eerst niet wou, daarna te saai vond voor een gewone relatie en waar ze dan - na een korte retraite die haar het licht liet zien - een paar weken/maanden (?) mee getrouwd geweest is.
Het was gewoon allemaal teveel op te korte tijd.
Om van haar dan nu de smachtende weduwe te maken die niet zonder BFF-je kan en dan maar de eerste de beste die haar pad kruist 'claimt', past gewoon niet bij haar.
2 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Idd, een heel rare karakterwending, heel ongeloofwaardig !
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Heb nu toch wat te doen met Tilly: heeft haar zuster buitengewerkt om Maité onderdak te bieden. Na het verlies van Harry had ze duidelijk nood aan een vriendin. Ze dacht die gevonden te hebben, maar nu zo bedrogen worden, met haar neus op de feiten gedrukt worden, dat kan tellen. Zoals ze zeggen: ze zal een illusie armer zijn, een desillusie rijker! Nu blijft ze weer alleen achter op dat appartement. IDe ervaring leert: zo weinig mensen die je kan vertrouwen, die het waard zijn om je tijd in te stoppen.
2 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vermoed dat Thilly noch Maite overleden zijn, maar Maite zal haar baby wel verloren zijn.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

johan1969 schreef: do 09 nov 2023, 08:57 k vermoed dat Thilly noch Maite overleden zijn, maar Maite zal haar baby wel verloren zijn.
Denk ook in die richting, ze zitten nog altijd in de begingeneriek. Weet niet van de baby. Zal natuurlijk wel stof geven om in de toekomst verder op te breien. Maar toch wel een grote klap voor Tilly die alleen zal achterblijven op het appartement.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Meer dan één letterlijke klap kunnen we wel zeggen. Een paracetamolleke zal wel niet volstaan de komende dagen. Het zou me verbazen moest ze geen schedelbreuk met bijhorende bloeding hebben na meerdere keren met haar hoofd tegen de grond geklapt te worden (maar het is Thuis natuurlijk, voor hetzelfde geld staat ze recht, klopt het stof af en gaat beneden koffie drinken).
Maar dood zal Thilly niet zijn, haar verhaal met Harry begint weer van vooraf aan ba de gebeurtenissen van gisteren.
1 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Zou Thilly er niet goed aan doen om mee met Simonne op pottenbakkerscursus te gaan? Of wat brei- of haakwol gaan kopen om lekker warme sokken te maken voor zichzelf of haar vriendjes?
Dan zou ze iets om handen hebben en moet ze zich niet meer constant moeien met andere mensen.
Je ziet al van mijlen ver aankomen dat dit weer een averechts effect gaan hebben.
En Dieter durft weer niet van zich afbijten. Een beetje zwakjes tegenpruttelen en hij geeft al op.
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: wo 29 nov 2023, 22:36 Zou Thilly er niet goed aan doen om mee met Simonne op pottenbakkerscursus te gaan? Of wat brei- of haakwol gaan kopen om lekker warme sokken te maken voor zichzelf of haar vriendjes?
Dan zou ze iets om handen hebben en moet ze zich niet meer constant moeien met andere mensen.
Inderdaad!
Hoewel ik het heel sneu vond wat haar overkwam met Maité, erger ik me inmiddels alweer groen en geel aan haar gedrag en gekonkel. Echt een doodvermoeiend type.
En dat zielige en halfslachtige gesukkel van Dieter erbij, helpt bepaald niet. Ik blijf het ook wel heel apart vinden dat ze het hem niet kwalijker heeft genomen dat hij het überhaupt zo ver heeft laten komen met Maité.
Het zorgt ervoor dat ik het inmiddels echt zo'n opportunistisch stel vind wat met eender wie zou omgaan om maar niet alleen te hoeven zitten.
Echt een beetje triest allemaal. :thumbdown:
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Plaats reactie