Ilias Pauwels (Bram Spooren)

Gesloten
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vond Ilias wel arrogant toen hij tegen Frank zei 'ik heb nog gezegd dat ge hem niet binnen mocht laten'. Het is het huis waar Frank woont en Ilias is maar n gast, hij moet toch niet zeggen wat Frank wel en niet mag doen ! Dankbaarheid nihil !
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind dat Ilias de laatste dagen wel vriendelijker en dankbaarder is geworden...
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Ergens hoop ik dat hij nog voor het proces Dries/Cosyns tegen Silke kan vertellen wat die laatste en zijn kompaan aan het bekonkelfoezen waren over haar.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Het lijkt er meer op dat Ilias die moord heeft gepleegd, ik had eens eerder gezegd dat hij nog in de gevangenis zou eindigen alleen had ik niet verwacht dat het voor een moord zou zijn.
Eerst zijn vader die 10 jaar in de gevangenis heeft gezeten en nu is het nu zijn zoon die nu tenminste voor 10 jaar zal vastzitten als het geen 20 jaar zal zijn.
Nog een personage die waarschijnlijk zal verdwijnen.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Niet zeker he.

Hij was daar, bijkt uit de flash-back, maar daarom is hij nog niet de moordenaar.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Tiboko schreef: vr 09 jun 2023, 00:58 Niet zeker he.
Nee, bijlange niet. Ik denk dat we weer op het verkeerde been gezet worden en hij achteraf wel een bezoekje bracht, maar dat Alexander al z'n klopje gehad had.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Gekopieerd uit het Thilly-topic:
bragolin-01 schreef: vr 09 jun 2023, 01:30 Hij kan dat appartement misschien huren samen met Silke en Niels. Die twee moesten van Lowie een nieuw onderkomen zoeken voor volgend seizoen
Waarom niet met Vicky en Febe? Die kunnen toch ook niet eeuwig in de Withoeve blijven.
daffy duck schreef: vr 09 jun 2023, 08:01 Ik denk dat we weer op het verkeerde been gezet worden en hij achteraf wel een bezoekje bracht, maar dat Alexander al z'n klopje gehad had.
Dat denk ik ook :yup:
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: vr 09 jun 2023, 08:47Dat denk ik ook :yup:
Ja, ik ook. :yup:
En dat de volgende episode in de hele saga "wie hielp Alexander het hoekje om" gaat draaien om Ilias die Peppie (en eventueel Kokkie, als hij en zijn zo ontzettend gewaardeerde echtgenote op tijd terug zijn van hun "liefdesvakantie :roll: ") mag gaan uitleggen waarom het profiel van zijn Nikejes is aangetroffen bij Alexander op kantoor.
Het zegt inderdaad alleen maar dat hij daar geweest is.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Kiki_Dee
Poster rang 4
Poster rang 4
x 173
x 549

Bericht door Kiki_Dee »

daffy duck schreef: vr 09 jun 2023, 08:01 denk dat we weer op het verkeerde been gezet worden en hij achteraf wel een bezoekje bracht, maar dat Alexander al z'n klopje gehad had.
Denk ik ook!
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Klopt, volgens mij is Ilias onschuldig, net zoals Dries
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik vraag me af hoe het nu verder zal gaan met Ilias - blijft hij zoals zijn moeder, afhankelijk van de goodwill van anderen, in de Withoeve logeren?
Gaat hij zijn kort lontje nog lang behouden?
Die jongen heeft dringend therapie nodig, lijkt mij. Want op deze manier gaat het nergens heen.

Hij ziet zichzelf als het grote slachtoffer, maar vergeet wel dat hij zelf ook wel ontzettend dom is geweest om bij het kantoor van Cosyns langs te gaan en te proberen de schoenen te doen verdwijnen.
Dat hij zichzelf daarvoor al flink in de nesten heeft gewerkt door zijn aanvaringen met Dries en die fietsen-klant en dat hij chance had om er toen zo vanaf te komen.
En dat zijn gedrag VOOR de dood van Cosyns er mee voor gezorgd heeft dat er vingers in zijn richting wezen.

Een beetje zelfreflectie zit er (voorlopig) echt niet in - en niemand die hem dat durft of wil zeggen.
Misschien dat Silke of (misschien nog beter) Frank hem tot inkeer kunnen laten komen, maar op dit moment zie ik het niet vanzelf goed komen met hem.
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: di 24 okt 2023, 10:13 Een beetje zelfreflectie zit er (voorlopig) echt niet in - en niemand die hem dat durft of wil zeggen.
Inderdaad...

Appels vallen niet onder perenbomen, ik vind dat dat bij Ilias en zijn ouders wel heel goed naar voren komt.
Ja, het is erg wat er hem is overkomen. Maar het kwam inderdaad allemaal niet zomaar op zijn dak vallen, en dat niet alleen; de manier waarop er nu achteraf op schadevergoedingen wordt geaasd, vind ik ook wel tekenend.
Ik laat hierbij buiten beschouwing wat ik van het gedrag van Tom en Marianne vind, want daar heb ik ook echt wel een mening over, maar dat wil niet zeggen dat ik Ilias & Co. daardoor ineens goed bezig vind.

In feite krijgen ze allemaal al vanaf hun intrede kans op kans van de mensen in hun nieuwe omgeving, en ik kan nou niet zeggen dat ik ze daar alle drie erg goed of dankbaar mee om vind gaan... :nope:
3 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1718
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Christel schreef: di 24 okt 2023, 10:23 ze daar alle drie erg goed of dankbaar mee om vind gaan...
2 x
neen, het is take, take, take, en helemaal normaal vinden dat iedereen voor hen klaarstaat. Ook Vicky vind ik hoogst egoistisch . Haar zoontje is vrij en de rest kan de pot op. Zij heeft wat ze wil en misschien uit dankbaarheid zou ze Vince wat kunnen helpen? Ze zitten met 3 in die zaak verwikkeld dus wat meer overleg, en hulp zou welkom zijn. En welke richting gaat Ilias nu eigenlijk uit met z'n leven? Blijkbaar is het allemaal zelfbeklag en niks is belangrijk voor hem.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Serieus? Ilias en Viv die stonden te kussen, waar zit Ilias met zijn gedachten? Hij weet toch dat Viv veel ouder is dan hem.
Dus ze hebben toch die nacht samen de koffer ingedoken.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik weet niet of Viv veel ouder is dan hem ? In t echt is Lynn 30 maar ze speelt iemand van 22. Illias is vermoed ik 19.
0 x
Gesloten