Viv Van Rooy (Lynn Van den Broeck)

Gesloten
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

viv is wel heel erg veranderd...van degoutant groen subject tot een heel aanvaardbaar personage. Hoe ze Rosa steunt en begrijpt en ook hoe ze Christine, irritante Christine, toch kan kalmeren. Heel realistisch dat ze Tilly wil terug pakken na haar stoot om haar getuige te laten zijn. Begin met haar te appreciëren, hetgeen ik vroeger totaal niet deed.
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik moest toch wel lachen met Viv, ik dacht echt op een bepaald moment dat ze ging zeggen dat het echt op niks trok.
Ze zou niet gelogen hebben. :lol:

Maar ze heeft zich er diplomatisch uit gepraat. :thumbup:
1 x
Thom
Poster rang 2
Poster rang 2
x 292
x 447

Bericht door Thom »

Even gekopieerd uit het topic van Lowie
Christel schreef: do 29 dec 2022, 11:43 Precies dat!
Ik hoop echt van ganser harte dat ze niet die kant op gaan, maar ik vrees er wel voor...
Al vanaf het eerste moment dat Viv aangaf geen kinderen te willen, is daar een probleem van gemaakt, met het uiteindelijke resultaat dat Lowie aan heel zijn obsessieve (en in mijn ogen compleet idiote) "kinder-creatie" is begonnen.
En Viv er maar als een geslagen hond bij laten lopen, alsof ze iets mispeuterd heeft...

Als je dan her en der het bijbehorende commentaar leest (dat het egoïstisch is van haar om Lowie geen kind te willen geven, en dat ze misschien per ongeluk - en dus ongewenst! Maar dat is kennelijk een detail - zwanger raakt zodat ze Lowie toch een "kindje kan geven"... Allemaal alsof het om een stuk speelgoed gaat wat ze hem ontzegt en eigenlijk cadeau had moeten doen), dan gaan mijn haren echt recht overeind staan, eerlijk gezegd.
Ik had gehoopt dat ze met haar ons een verhaallijn zouden brengen waarin er meer begrip wordt getoont voor vrouwen die bewust geen kinderen willen, zie maar naar de reacties op FB , die nog hopen dat ze "per ongeluk" (Bijvoorbeeld Lowie die met haar pil of ander anticonceptie knoeit) zwanger geraakt :shock: . Maar kennelijk willen ze het tegenovergestelde bereiken, en juist ze een schuldgevoel aanpraten , want een onafhankelijke, bewust kinderloze vrouw EN zonder partner, dat kan en mag blijkbaar niet in Thuisland :thumbdown:

Ik heb met haar (en iedereen die bewust kinderloos is) te doen. Ze is dit seizoen veranderd. Meer onafhankelijk , meer aangenamer , minder groen indoctrinerend , maar kennelijk moet en zal ze een kind krijgen :roll: Hopelijk blijft ze niet te lang bij Lowie plakken, ik vind het al onbegrijpelijk dat men haar gevraagd heeft om daar in te trekken, terwijl ze zouden moeten weten hoe gevoelig dit bij haar ligt.
5 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Thom schreef: do 29 dec 2022, 12:39 zie maar naar de reacties op FB , die nog hopen dat ze "per ongeluk" (Bijvoorbeeld Lowie die met haar pil of ander anticonceptie knoeit) zwanger geraakt :shock: . Maar kennelijk willen ze het tegenovergestelde bereiken, en juist ze een schuldgevoel aanpraten , want een onafhankelijke, bewust kinderloze vrouw EN zonder partner, dat kan en mag blijkbaar niet in Thuisland :thumbdown:
Die reacties heb ik dus ook gezien, en ben daar echt enorm van geschrokken. Ik dacht dat de tijd dat een vrouw als een broedmachine gezien werd en een kind als verplicht onderdeel van een volwassen leven, verleden tijd was. Maar blijkbaar is dat nog altijd totaal niet zo.
Verbijsterend vind ik het, over de hele lijn...
Maar het verklaart helaas wel enigszins waarom ze bij jeugdzorg-instanties zoveel werk hebben, dat dan weer wel.
Thom schreef: do 29 dec 2022, 12:39 Ik heb met haar (en iedereen die bewust kinderloos is) te doen. Ze is dit seizoen veranderd. Meer onafhankelijk , meer aangenamer , minder groen indoctrinerend , maar kennelijk moet en zal ze een kind krijgen :roll: Hopelijk blijft ze niet te lang bij Lowie plakken, ik vind het al onbegrijpelijk dat men haar gevraagd heeft om daar in te trekken, terwijl ze zouden moeten weten hoe gevoelig dit bij haar ligt.
Dat laatste vind ik ook heel bijzonder. Eigenlijk gedurende de hele verhaallijn al, ook de manier waarop Lowie toch aan een kind wil komen en door iedereen gesteund wordt, laten ze Viv als persoon compleet links liggen. De enige die op persoonlijk vlak naar haar omkijkt, blijkt Rosa te zijn. De rest ziet ze alleen oppervlakkig of professioneel. Of om in het rond gecommandeerd te worden als weddingplanner. :roll:

Terwijl ze wel met z'n allen collectief hebben zitten liegen voor "ons Lowieke" bij de instanties, want ons manneke zal hoe dan ook zijn zin krijgen. Hij kreeg dus alle begrip (en meer) van zowat heel zijn omgeving.

Al bij al ben ik dus ook enorm teleurgesteld in deze hele bedoening (en wat ze hiermee uitdragen naar de kijkers), en ik hoop van ganser harte met je mee dat Viv snel haar boeltje pakt en "koleriek Lowieke" in zijn sop gaar laat koken...
2 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Thom schreef: do 29 dec 2022, 12:39 ik vind het al onbegrijpelijk dat men haar gevraagd heeft om daar in te trekken, terwijl ze zouden moeten weten hoe gevoelig dit bij haar ligt.
Ik heb het al elders gepost, ik vind dat Bob en Tamara wel wat triest kijken, maar verder lijkt het overlijden van Paulien hen niet echt veel te doen.
En dan hebben ze er Viv maar bij gehaald, zodat die Lowie kan troosten en wat in de watten leggen, dan hoeven zij daar niet mee bezig te zijn.

En wat je her en der online leest... Het is inderdaad verbazingwekkend hoeveel mensen blijkbaar fan zijn van toxische relaties.
Waldek moet terug samen met Rosa, Peter met Femke en Lowie met Viv en die laatste moet hem dan een kindje geven.
Of met zeeën van liefde samen het kind van Lowie groot brengen.
Nu weet ik ook wel dat er niet voor elke verhaallijn nieuwe personages kunnen geïntroduceerd worden, maar relaties die in het verleden niet werkten, gaan dat nu ook niet doen.
En dan vooral Waldek en Rosa. Hij heeft niet alleen al een paar keer flink op haar hart gestampt, hij heeft er ook nog de vloer mee aangeveegd.

En Viv, die moet inderdaad Lowie zijn kind 'gunnen', terwijl haar mening of gevoel er totaal niet toe doen.
De leugens en het bedrog worden ook met de mantel der liefde toegedekt - de wet zou maar de wet niet moeten zijn.
Als je niet krijgt wat je wil, dan is dit blijkbaar voor sommige mensen DE manier om toch je willetje door te drijven.
2 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Waar is trouwwens de tijd gebleven dat Viv uit de vuilnisbak at?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik begin haar gepamper van Lowie wat ergerlijk te vinden. Ik begrijp hoe langer hoe minder wat ze in hem ziet, buiten het feit dat ze een dak boven het hoofd heeft dan misschien... :denk:
Maar van iemand die beweert nooit kinderen te willen, zou ik eigenlijk verwachten dat ze de voorkeur zou geven aan volwassen mensen, en niet deze kleuter.
2 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef: wo 21 jun 2023, 08:48 Ik begin haar gepamper van Lowie wat ergerlijk te vinden. Ik begrijp hoe langer hoe minder wat ze in hem ziet, buiten het feit dat ze een dak boven het hoofd heeft dan misschien... :denk:
Ik erger me daar echt groen en geel aan, eerlijk gezegd. Ik kan haar totaal niet meer volgen :nope:
Naast dat ik ook niet begrijp wat ze in die egoïstische blaaskaak ziet (ze dient voor hem alleen maar als bliksemafleider, niks anders. Hoe zij zich voelt lijkt hem op geen enkel moment te interesseren. Alles draait om hem.), kan ik ook nog steeds met geen mogelijkheid volgen hoe het nou inmiddels zit met haar wens om geen kinderen te krijgen. Eerst laat ze Lowie daar zelfs voor los (wat volledig begrijpelijk is met zo'n fundamenteel meningsverschil) om daar vervolgens op terug te komen en weer bij hem in te trekken zonder dat probleem verder ooit nog te adresseren.
Omdat iemand anders dat kind nu ter wereld gaat brengen is het wel goed dan? Of hoe moet ik dat zien? :-?
Zo vreemd en ook frustrerend, want Viv als persoon doet er blijkbaar totaal niet meer toe. Niet voor Lowie, en ook niet voor de schrijvers...
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Christel schreef: wo 21 jun 2023, 10:34 want Viv als persoon doet er blijkbaar totaal niet meer toe.
Ze is gestart als iemand met een uitgesproken persoonlijkheid; speciaal in haar denkwijze en levenswijze. Nu is ze geëvolueerd naar een voetveeg voor de meest degoutante egoist en zal ze nog opgezadeld worden met een kind dat ze totaal niet in haar buurt zal dulden. Zo heeft ze het toch in het begin meegedeeld. Wat een rare kronkel is dat toch aan het worden!
1 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Viv verbrak haar relatie met Lowieke omdat ze geen kind met hem wou. Nu zijn ze terug samen en komt er wel een kindje ... Gaat Lowieke dan ook verwachten dat Viv zich met de Pinda bezighoudt ?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

daffy duck schreef: wo 21 jun 2023, 17:24 en zal ze nog opgezadeld worden met een kind dat ze totaal niet in haar buurt zal dulden. Zo heeft ze het toch in het begin meegedeeld.
Nou, niet helemaal volgens mij...
Ze heeft gezegd dat ze zelf geen kinderen wilde, en dat gevoel was zo sterk dat ze Lowie er zelfs voor liet gaan. Zelf geen kinderen willen krijgen wil niet persé zeggen dat iemand ook absoluut geen kinderen in haar buurt duldt, toch?
Sommigen willen liever niet de verantwoordelijkheid voor een kind en gaan dan inderdaad ook geen "plus mama of papa" spelen voor dat van een ander, maar anderen zouden dan weer liever adopteren en bijdragen aan de toekomst van een kind wat het moeilijk heeft.

Er zijn zoveel redenen om zelf geen moeder te willen worden, maar het probleem is gewoon dat in Thuis wel de aanzet gegeven wordt, maar niet de reden waarom, en nu wordt ook nog eens totaal niet uitgewerkt waarom Viv uiteindelijk toch van mening veranderd is wat Lowie betreft en hoe ze dat dan dadelijk ziet als de baby er eenmaal is.

Ik kan begrijpen dat ze dingen soms rekken in een serie, maar het totaal weglaten van een gesprek / uitleg over een belangrijk onderwerp (waar zelfs een hele verhaallijn over ging), slaat gewoon een vreemd gat. Het is ook niet logisch dat Viv en Lowie het daar pas over gaan hebben als ze dat kind eenmaal in huis hebben. :nope:

Ik vind dat echt heel slordig en ook totaal niet respectvol naar het personage.
Net zoals ik het ook al niet respectvol vond dat ze in het begin meteen uit lieten schijnen dat Viv zich eigenlijk moest schamen voor het feit dat ze "Lowie geen kind wilde geven". Ik vraag me dan echt af wie zoiets schrijft en waar die met zijn gedachten zit... :-?
1 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

johan1969 schreef: do 22 jun 2023, 09:30 Gaat Lowieke dan ook verwachten dat Viv zich met de Pinda bezighoudt
Natuurlik ! Voor Louis doet toch iedereen al wat hij wil ! :boo: :boo: :boo:
1 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Christel schreef: do 22 jun 2023, 10:07 Zelf geen kinderen willen krijgen wil niet persé zeggen dat iemand ook absoluut geen kinderen in haar buurt duldt, toch?
neen, zeker niet. maar kinderen in de buurt hebben en er eentje moeten opvoeden, da's misschien een brug te ver voor haar. Maar inderdaad dat ze nu een optimistische en positieve uitstraling heeft op Lowie, hem altijd tracht op te beuren, maar het fundamenteel knelpunt, Pindapunt, wordt met geen woord vernoemd. Onrespectvol en heel raar voor hun toekomst indien ze toch willen samen blijven.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Het lijkt me niet dat Viv Lowie ineens met de pinda gaat laten zitten, eens die er is. Ik zie haar - en meteen ook Tamara trouwens - gaan meedraaien in de support qua verzorging etc.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Blijkbaar is Viv dan toch niet van plan om mama te gaan spelen.
Persoonlijk vond ik dat het meest positieve in de hele aflevering van gisteravond, dat ze voet bij stuk gaat houden.
Ik hoop dat haar vriendje haar niet van gedachte doet veranderen als blijkt dat hij het allemaal niet aan kan, want daar vrees ik soms wel voor.
1 x
Gesloten