Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Icarus123
Nog geen rang
x 18
x 49

Bericht door Icarus123 »

Allee vooruit, we weten eindelijk dat Maité de handlangster was. Dat zij haar dochter was, is toch wel echt bijzonder vreemd. Hoezo wist niemand dat?

Overigens vond ik deze wending (toch wel dé verrassende wending van het seizoen, ook al zag iedereen het van kilometers ver aankomen) wat onnozel in beeld gebracht: Maité die gewoon luidop in zichzelf de hele plottwist mompelt, puur om de kijker op de hoogte te brengen. En dat gebeurt ook wel vaker in Thuis, dat personages luidop nadenken. Dat is een enorm luie manier om informatie over te brengen aan de kijker, vind ik. Had men echt geen spannende compilatie van flashbacks kunnen tonen? Hopelijk komt dat nog.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik wist al langer dat Maite een handlanger van Chris was, vooral toen de bomauto ontplofte en Maite met n grijns op de grond lag. Ze had ook info van Harry doorgespeeld naar Chris (oa waar de revolver lag). Ik dacht eerder dat ze de vriendin of zus van Chris was.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Icarus123 schreef: vr 02 jun 2023, 21:54 Allee vooruit, we weten eindelijk dat Maité de handlangster was. Dat zij haar dochter was, is toch wel echt bijzonder vreemd. Hoezo wist niemand dat?

Overigens vond ik deze wending (toch wel dé verrassende wending van het seizoen, ook al zag iedereen het van kilometers ver aankomen) wat onnozel in beeld gebracht: Maité die gewoon luidop in zichzelf de hele plottwist mompelt, puur om de kijker op de hoogte te brengen. En dat gebeurt ook wel vaker in Thuis, dat personages luidop nadenken. Dat is een enorm luie manier om informatie over te brengen aan de kijker, vind ik.
Ik vind dit ook allemaal vreemd. Zelfs 'bloedbroeder' en beste vriend Harry, die vroeger zowat 24/7 met Chris samen was, zou niet geweten hebben dat die een dochter had?
Of heeft Maité, buiten compleet toevallig en op het juiste moment in het Thuisdorp terecht te komen, ook nog haar naam veranderd? Maité is toch een naam die iemand zich kan herinneren?

En inderdaad, wat een knullige manier om duidelijk te maken dat zij de handlanger was.
Het is niet altijd de 'jonge garde' die Thuis een Ketnet-vibe geeft... :roll:
Icarus123 schreef: vr 02 jun 2023, 21:54 Had men echt geen spannende compilatie van flashbacks kunnen tonen? Hopelijk komt dat nog.
Daar vrees ik voor. Het is Thuis, hier wordt zelden een verhaallijn fatsoenlijk afgewerkt.
Jammer genoeg.
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

satine schreef: za 03 jun 2023, 08:54 Ik vind dit ook allemaal vreemd. Zelfs 'bloedbroeder' en beste vriend Harry, die vroeger zowat 24/7 met Chris samen was, zou niet geweten hebben dat die een dochter had?
Of heeft Maité, buiten compleet toevallig en op het juiste moment in het Thuisdorp terecht te komen, ook nog haar naam veranderd? Maité is toch een naam die iemand zich kan herinneren?

Dit dus :yup:

1/ Zelfs al had Maité haar naam veranderd, dan nog moet Harry altijd geweten hebben dat zijn maat een dochter had. Binnen 20 jaar zou ook niemand geloven als Lowie plots niet meer zou weten dat Leo bestond. Bovendien zei Chris tegen Harry in zijn laatste momenten op aarde dat hij niemand achterliet. Hum. En Harry zei daar niks op...

2/ Zelfs al was Chris een schurk eerste klas, dan nog had hij indertijd de geboorte van zijn dochter moeten aangeven bij de gemeente. Toen ze vorig seizoen Chris' hele leven tot op het bot uitpluisden (hij stond toch ook internationaal geseind) had dit nieuws altijd boven water moeten komen. Zeker na zijn gefakete" dood.

Dit is weer een plot die kant noch wal raakt.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Misschien heeft Chris zijn dochter nooit erkend en heet zij daarom Santens (zoals haar moeder dan, vermoedelijk).
Dan had hij met de geboorte-aangifte ook niks te maken.
Maar dat Harry hier niks van wist blijft toch vreemd.
1 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

Ik ken een jongeman van 24 die erkend is door zijn vader maar toch de naam heeft van zijn moeder. Blijkbaar kon dat toen ook al.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 933
x 1494

Bericht door heidiw »

Zo vreemd is het verhaal van Maité nu toch ook niet. In elke soap komt er vroeg of laat wel een kind waarvan niemand iets wist aanwaaien.
Maar goed, nu weten we wie de handlanger was. Ze blijft wel onder de radar omdat ze volgens Tim haar job goed doet. Wat de losse eindjes zijn die ze nog moet opruimen vraag ik me af of Didi er ook eentje van is.
0 x
catherine
Poster rang 1
Poster rang 1
x 55
x 86

Bericht door catherine »

Wat de losse eindjes zijn die ze nog moet opruimen vraag ik me af of Didi er ook eentje van is.
Ze zal wel een bedoeling gehad hebben om Dieter in haar bed te krijgen. Daar is ze vast nog iets mee van plan.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

johan1969 schreef: za 03 jun 2023, 07:34 k wist al langer dat Maite een handlanger van Chris was
[/

ja, proficiat , U was de eerst die dat schreef ! Ik geloofde het niet maar , voilà ...bravo !
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

catherine schreef: za 03 jun 2023, 12:36 Ik ken een jongeman van 24 die erkend is door zijn vader maar toch de naam heeft van zijn moeder. Blijkbaar kon dat toen ook al.
Dat kan inderdaad - maar dan is het een erkenning en die kan teruggevonden worden.
Daarom zei ik dat Chris zijn dochter misschien niet erkend had.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 980
x 583

Bericht door martha »

En te bedenken dat het kind nog geen eigen topic had/heeft :mrgreen: Ga daar eens vlug een mouw aanpassen. :lol:

Dus de roddels die al maandenlang op de FB groep van Thuis de ronde deden is waarheid gebleken. Ik blijf me afvragen of er al dan niet opzettelijk gelekt wordt door de productie of eventuele figuranten :denk: .

Het verjaardagsfeest van Britney : wat een oudewijfkerkgang was dat ? :crazy: :crazy:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1039

Bericht door Tiboko »

satine schreef: za 03 jun 2023, 16:35 Daarom zei ik dat Chris zijn dochter misschien niet erkend had.
Wat dan weer totaal onzinnig is, want als ik Maité daar zo aan zijn graf zag staan, dan had ik de indruk dat ze enorm veel van hem gehouden heeft.

Maar dan heel haar leven als een "geheim liefdeskind" of wat? Iemand waar buiten Chris (en de moeder) niemand van het bestaan afwist? Hoe ging dat dan? Geen school, geen vrienden, geen familie? En hoe kon ze dan met hem zo'n innige band opbouwen, zodanig dat ze bereid was tot moord om voor hem losse eindjes af te werken?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

Mijn oudste zoon is nooit door zijn vader erkend en toch hebben ze altijd een goede band gehad.
Niet erkend is niet per se ook geen contact.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Ik kan me heel goed voorstellen dat er van alles gebeurd is waardoor het niet persé voor iedereen duidelijk was dat Chris een kind had en dat Maité wat dat betreft ook onder de radar is kunnen blijven, zelfs op haar werk. Maar dat Harry er niks van af wist, vind ik heel wat minder plausibel...
Hij en Chris zouden op een bepaald moment bijna aan elkaar vastgeplakt hebben gezeten als vrienden en zakenpartners, dus waarschijnlijk ook terwijl Chris ofwel al contact had met Maité, of terwijl hij haar heeft leren kennen (want we weten uiteraard niet hoe ze precies in elkaars leven zijn gekomen).
En Chris zou daar nooit met zijn allerbeste maat en zakenpartner over gesproken hebben? Terwijl hij destijds totaal geen reden had om daarover te zwijgen, want hij en Harry hadden toen toch nog een goede band met elkaar.
Dat is toch raar? :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
bragolin-01
Nog geen rang
x 13

Bericht door bragolin-01 »

Chris had het altijd over hun vriendschap, maar hij heeft heel die tijd van die zogenaamde vriendschap misbruik gemaakt.
Door Harry te laten geloven dat hij verantwoordelijk was voor de dood van Anouk was Chris later in staat om hem af te persen.
En Harry durfde daar ook niet tegen in te gaan om Zihame niet in gevaar te brengen.
Chris had er geen enkel belang bij om zijn eigen kwetsbare plek, het bestaan van een dochter, bekend te maken aan de mensen die hij afperste.
0 x
Plaats reactie