Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1369
- x 1726
- Contacteer:
Hebben we vandaag een hint gekregen naar het nieuwe project van Judith?? In de kliniek: een spoedarts heeft ontslag genomen. En Judith die precies ervaring heeft in die richting??
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
ikke
- x 435
Het was een stomme klucht. En ze moeten er rap mee stoppen
1 x
-
ikke
- x 435
Duidelijk dat de emmer voor Femke, die idd (OOK)zware feiten pleegde maar die achteraf allemaal opbiechtte, nu overvol is. Peter blijft maar dingen verzwijgen en de waarheid verdraaien.tvx1 schreef: di 21 sep 2021, 13:27 In het geval van Nancy is dat natuurlijk omdat ik ook wel wet welke nog zwaardere stormen de relatie van Peter en Femke heeft doorstaan. Het verlies van Lucas, Peter die bijna huwde met Nina en huwde met Peggy, Femke die hem bedroog met haar broer. Te begrijpen dan dat Nancy het er moeilijk mee heeft dat ze nu zelfs niet proberen te vechten maar gewoon lijken op te geven.
1 x
-
ikke
- x 435
Oliedom is't. Ik kan er ook niet bij dat Adil dit verzwijgt voor zijn medewerkers en goede vrienden. Dat zijn normaal gezien de eersten bij wie je je hart lucht en steun kunt krijgen.Tiboko schreef: di 21 sep 2021, 21:02 Heb het een beetje moeilijk met het treuzelen van Adil om Eddy en Joren op de hoogte te brengen van de toestand van Christine. Zelfs zijn beste vriend Waldek - waar hij nochtans maanden bij heeft gewoond - krijgt niks te horen. Vreemd, vooral omdat het maar een kwestie van tijd is voor het toch uitlekt, met Tamara en Paulien op de hoogte.
0 x
-
ikke
- x 435
Dat klopt, maar als je zo nauw samenwerkt met goede collega's en het gaat bij Adil om niet meer dan 4 mensen, dan zou het niet meer dan logisch zijn geweest dat hij hen wel op de hoogte bracht. 't Is nu een gemiste kans om zo'n taboe zachtjes te doorbreken, zonder de psychische problemen van Christine en Adil van de daken te schreeuwen. Nu is er een ongecontroleerde bal aan het rollen...heidiw schreef: wo 22 sep 2021, 07:39 Psychische problemen zijn nu niet bepaald iets wat je aan de grote klok hangt. Behalve als je Paulien en Tamara heet en als het over een ander gaat.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1667
- x 2574
Dankzij Paulien en Tamara, die hun mond niet konden houden.
Het is aan Adil om het te vertellen - als het HEM uitkomt, op ZIJN tempo - niet aan die twee roddeltantes.
Adil zit momenteel wel met andere katjes om te geselen, ik kan me heel goed voorstellen dat hij dit nog even voor zichzelf wou houden en eerst wat meer verwerken.
2 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Waarom vertelt hij het dan wel aan Thilly, Tamara en Paulien - toevallig alle drie vrouwensatine schreef: wo 22 sep 2021, 09:29 ik kan me heel goed voorstellen dat hij dit nog even voor zichzelf wou houden en eerst wat meer verwerken.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
Omdat vrouwen daar anders mee omgaan dan mannen. Zonder gezwans of gezever, mijn (weinige) mannelijke collega's konden veel minder loskrijgen uit de patiënten en wisten soms niet direct wat ze ermee aan moesten vangen terwijl vrouwen meestal nog altijd cliché cliché als de zorgende partij worden gezien. Dit is niet mijn mening maar (helaas) ervaring.Tiboko schreef: wo 22 sep 2021, 12:29 Waarom vertelt hij het dan wel aan Thilly, Tamara en Paulien - toevallig alle drie vrouwen
Waldek of Tim zouden het misschien nog ietwat begrijpen maar Eddy? Die begint ter plekke te hakkelen en loopt weg. En een dinosaurus als Frank? Die zou het oeroude 'geef het wat tijd' bovenhalen.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Was geen kritiek op vrouwen Heidi, alleen dat het cliché denken ook hier alweer bevestigd wordt.
Ik bedoel meer "even voor zichzelf houden" geldt dus enkel wat mannen betreft, ze zullen het toch niet verstaan.
Ik bedoel meer "even voor zichzelf houden" geldt dus enkel wat mannen betreft, ze zullen het toch niet verstaan.
0 x
-
heidiw
- Poster rang 5

- x 933
- x 1494
En zo werd het ook niet opgenomen
Maar cliché of niet, het denken is helaas nog altijd zo, langs beide kanten
0 x
-
ikke
- x 435
Ik kan mij dat ook wel voorstellen, net zoals ik mij even goed kan voorstellen dat je je goede vrienden wel op de hoogte kunt stellen en hen zeggen dat je 't op je eigen manier wil verwerken.satine schreef: wo 22 sep 2021, 09:29 Adil zit momenteel wel met andere katjes om te geselen, ik kan me heel goed voorstellen dat hij dit nog even voor zichzelf wou houden en eerst wat meer verwerken.
Zo had hij het geroddel kunnen vóór zijn.
0 x
-
tvx1
- x 435
Wat mij is opgevallen is dat die twee jongelingen die zich bij Stevenson aangemeld hebben voor de pluk samen met Ilias al in de begingeneriek zaten. Dat moeten dus zowaar nieuwe hoofdpersonages zijn.
0 x
-
Lucske_Bomans
- Nog geen rang
- x 2
- x 9
Daar ziet het wel naar uit. Ik dacht eerder nog even dat Nora uiteindelijk als huisdokter in de praktijk van Judith zou komen werken (want het is immers een hoofdpersonage geworden), maar het zal precies andersom zijn.daffy duck schreef: wo 22 sep 2021, 08:19 Hebben we vandaag een hint gekregen naar het nieuwe project van Judith?? In de kliniek: een spoedarts heeft ontslag genomen. En Judith die precies ervaring heeft in die richting??
Yep. Bij het persbericht van vorige week hadden alle drie ook professionele persfoto's, dus ik vermoedde het al. En aangezien Niels studeert voor bio-ingenieur en Silke de studie rechtspraktijk doet, is hun toekomst in de serie (theoretisch) voor de komende jaren al veiliggesteld.tvx1 schreef: wo 22 sep 2021, 20:45 Wat mij is opgevallen is dat die twee jongelingen die zich bij Stevenson aangemeld hebben voor de pluk samen met Ilias al in de begingeneriek zaten. Dat moeten dus zowaar nieuwe hoofdpersonages zijn.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Het is niet omdat iemand in de begin generiek zit dat het een hoofdpersonage is hé. Zo komt Britney ook constant in de begin generiek en we hebben haar dit seizoen (inmiddels drie weken bezig) nog maar enkele keren gezien.
Voor mij zijn Frank, Simonne, Lowie, Marianne, Femke, Tom e.d. hoofdpersonages, mensen als Nora, Harry etc zijn bijfiguren, die hebben vaak heel weinig tekst.
Tamara die haar kasteeltje voor de trouw vastlegt na één bezoekje. Bob die doorgaans alles onder controle moet houden kijkt naar de foto's en zegt "het is okay liefje, ik vertrouw je" - terwijl volgens mij nog niemand van de twee heeft gevraagd wat het allemaal gaat kosten. Ze weten pas sinds vrijdag (?) wie getuige wordt, al de rest (wie gaan we uitnodigen, trouwkleed kiezen e.d.) moet blijkbaar nog gebeuren. En dat binnen de maand - allez, volgens Lowie - want 12 november is vanaf nu geteld toch wel iets meer
Laatst gewijzigd door Tiboko op wo 22 sep 2021, 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1369
- x 1726
- Contacteer:
Neeje, neeje, neeje! als dat aan de klapt raakt met donkergroene Viv, we zijn er zoet mee! Wordt een multiniveau van klimaatproblemen en alles rond is verontreinigd, want bij Bowie moet Lowie er ook al over nadenken. In het nieuws krijgen we er een overdosis van, laat Thuis aub hiervan gespaard blijven!
1 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes