Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
ikke
- x 435
Ik heb de aflevering van gisteren niet volledig bekeken. Dat zegt genoeg, zeker. Maar ik ga in de loop van de dag wel nog kijken in "herbekijken Thuis" wat ik miste. 
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Wat dat betreft is Angèle inderdaad niet veel veranderd, en qua karakter en vriendelijkheid is ze er zelfs wat op vooruit gegaan de laatste jaren. Ze had vroeger echt gemene en achterbakse streken.
Wat ze nu voor Rosa probeert te doen, vind ik echter van een heel andere categorie. Welk normaal denkend mens doet dat nou, voor een paar honderd euro een gigolo regelen voor een vriendin terwijl ze daar duidelijk niet op zit te wachten? Dan ben je toch gewoon niet helemaal goed snik?
Hetzelfde geldt voor Waldek, die op eigen houtje probeert de sores voor zijn vriendin op te lossen terwijl ze die sores willens en wetens op is gaan zoeken. De meeste mensen beëindigen een relatie juist als hun partner actief op pad gaat om vreemd te gaan, toch?
Ik klaag niet graag, en zeker niet over een TV programma (er is gewoon een uit-knop, dat besef ik heel goed), maar ik vind het in dit geval gewoon allemaal heel jammer. Vroeger had Thuis echt interessante, leuke en volwassen onderwerpen om te volgen, en was het bij tijden zelfs spannend omdat verhaallijnen logisch en goed uitgewerkt werden. Dat zie ik de laatste jaren gewoon bijna niet meer terug.
En als je iets al vanaf 1995 volgt, dan is het kennelijk toch niet zo makkelijk om er gewoon afstand van te nemen...
Dat wilde ik hier gewoon kwijt. Niet om alleen te klagen en te zagen, maar gewoon in de hoop dat er toch weer een keertje verbetering in komt.
Ik heb de laatste jaren regelmatig het idee dat ze niet goed weten of ze de serie voor jongeren of volwassenen willen maken en hoe ze af moeten wisselen tussen tragische en vrolijke gebeurtenissen, terwijl daar volgens mij toch echt wel een fatsoenlijke balans in te vinden is.
Maar dat doe je niet door de onderwerpen compleet onrealistisch en belachelijk uit te werken...
Wat ze nu voor Rosa probeert te doen, vind ik echter van een heel andere categorie. Welk normaal denkend mens doet dat nou, voor een paar honderd euro een gigolo regelen voor een vriendin terwijl ze daar duidelijk niet op zit te wachten? Dan ben je toch gewoon niet helemaal goed snik?
Hetzelfde geldt voor Waldek, die op eigen houtje probeert de sores voor zijn vriendin op te lossen terwijl ze die sores willens en wetens op is gaan zoeken. De meeste mensen beëindigen een relatie juist als hun partner actief op pad gaat om vreemd te gaan, toch?
Ik klaag niet graag, en zeker niet over een TV programma (er is gewoon een uit-knop, dat besef ik heel goed), maar ik vind het in dit geval gewoon allemaal heel jammer. Vroeger had Thuis echt interessante, leuke en volwassen onderwerpen om te volgen, en was het bij tijden zelfs spannend omdat verhaallijnen logisch en goed uitgewerkt werden. Dat zie ik de laatste jaren gewoon bijna niet meer terug.
En als je iets al vanaf 1995 volgt, dan is het kennelijk toch niet zo makkelijk om er gewoon afstand van te nemen...
Dat wilde ik hier gewoon kwijt. Niet om alleen te klagen en te zagen, maar gewoon in de hoop dat er toch weer een keertje verbetering in komt.
Ik heb de laatste jaren regelmatig het idee dat ze niet goed weten of ze de serie voor jongeren of volwassenen willen maken en hoe ze af moeten wisselen tussen tragische en vrolijke gebeurtenissen, terwijl daar volgens mij toch echt wel een fatsoenlijke balans in te vinden is.
Maar dat doe je niet door de onderwerpen compleet onrealistisch en belachelijk uit te werken...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
ThuisStan123
- Poster rang 1

- x 19
- x 52
Nu, ik weet niet in welke mate ik hier iets in te zeggen zou hebben, maar ik was toch verrast vanwege de snelheid waarmee Jasper werd opgepakt. Ik heb nog maar een paar 'slechteriken' in Thuis meegemaakt (in kleine mate Luc en ook William, Hélène, Lander, Julia en Stan) en bij hen duurde het maanden voor er echt concrete actie tegen hen werd ondernomen. Bovendien was het, toch in het geval van Stan en Lander, heel verleidelijk om iemand anders in hun plaats aan te wijzen. Hélène was ook menselijker in de zin dat ze een veel genuanceerder personage was.
Jasper daarentegen is de duidelijke slechterik vanaf het moment dat hij één verkeerde zet doet, ondanks dat er wat twijfel was toen zijn vrouw in beeld kwam. Maar alsnog, erg verrassend was het niet. Ik had echt gedacht dat het veel langer zou duren voor de politie hem te pakken kreeg.
Jasper daarentegen is de duidelijke slechterik vanaf het moment dat hij één verkeerde zet doet, ondanks dat er wat twijfel was toen zijn vrouw in beeld kwam. Maar alsnog, erg verrassend was het niet. Ik had echt gedacht dat het veel langer zou duren voor de politie hem te pakken kreeg.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1371
- x 1727
- Contacteer:
Maar blijft hij opgepakt?? zal wel nog een verrassend staartje om de hoek komen kijken!ThuisStan123 schreef: ma 16 dec 2019, 11:21 Ik had echt gedacht dat het veel langer zou duren voor de politie hem te pakken kreeg.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
ikke
- x 435
Ik deel 100% je mening. En tussen een keer uitgebreid je mening posten en regelmatig je gal spuwen is er een groot verschil.Christel schreef: ma 16 dec 2019, 10:55 #2462 Ongelezen bericht door Christel » 16 dec 2019 10:55
Wat dat betreft is Angèle inderdaad niet veel veranderd, en qua karakter en vriendelijkheid is ze er zelfs wat op vooruit gegaan de laatste jaren. Ze had vroeger echt gemene en achterbakse streken.
Maar dat doe je niet door de onderwerpen compleet onrealistisch en belachelijk uit te werken..
1 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Vroeg me af of het normaal is dat ingeval van beschuldiging van geweldpleging (Jasper op Waldek) er meteen overgegaan wordt tot een huiszoeking?
Want wat er op dat filmpje staat (de verkrachting) is gissen natuurlijk. Kan me moeilijk voorstellen dat Jasper filmde hoe hij ketamine mixte in de cocaïne die hij daarna aan Thilly "dwong" om op te snuiven, vooral omdat zij toegaf dat zij die cocaïne uit vrije wil had opgesnoven.
Want wat er op dat filmpje staat (de verkrachting) is gissen natuurlijk. Kan me moeilijk voorstellen dat Jasper filmde hoe hij ketamine mixte in de cocaïne die hij daarna aan Thilly "dwong" om op te snuiven, vooral omdat zij toegaf dat zij die cocaïne uit vrije wil had opgesnoven.
0 x
-
ThuisStan123
- Poster rang 1

- x 19
- x 52
Een huiszoeking lijkt mij eerder voor als er verdenking is op het bezit van verboden middelen, en die verboden middelen zijn er. Volgens mij heeft die geweldpleging niet zozeer met de huiszoeking te maken.
Nu, ik weet niet precies hoe het politieapparaat functioneert, maar in dit geval gaat alles hand in hand. Vind ik dan.
Nu, ik weet niet precies hoe het politieapparaat functioneert, maar in dit geval gaat alles hand in hand. Vind ik dan.
0 x
-
ikke
- x 435
Er MOET een gegronde reden zijn voor een huiszoeking, zeker weten!
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1668
- x 2577
Het vermoeden van aanwezigheid van illegale substanties is een gegronde reden.
0 x
-
ikke
- x 435
Oeps, wat heb ik gemist?satine schreef: di 17 dec 2019, 18:18 Het vermoeden van aanwezigheid van illegale substanties is een gegronde reden.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1668
- x 2577
Jasper heeft toch coke (en ketamine) aan Thilly gegeven?
Grote kans dat er thuis nog een voorraadje ligt.
Grote kans dat er thuis nog een voorraadje ligt.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
In Thuis wellicht wel hé. Daar ligt dat gewoon voor het grijpen in de eerste de beste keukenlade
In het echt leven zou Jasper die verboden substantie wel ergens beter verbergen (in het schuurtje of zo) en ik kan me niet voorstellen dat die twee clownen (Tim en Lexie) daar een hele dag dat huis gaan doorzoeken.
0 x
-
Trouwe kijker
- Nog geen rang
- x 113
- x 27
Een huiszoeking met slechts twee flikken? Ik denk dat irl ze met de cavalerie binnenstormen om hun ding te doen.Tiboko schreef: di 17 dec 2019, 19:01 n het echt leven zou Jasper die verboden substantie wel ergens beter verbergen (in het schuurtje of zo) en ik kan me niet voorstellen dat die twee clownen (Tim en Lexie) daar een hele dag dat huis gaan doorzoeken.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5

- x 47
- x 1039
Ingeval van verdenking van terrorisme of zware misdaden als moord enz.
Ik denk niet tientallen agenten een huis binnenvallen omdat ze op een gsm-fimpje gezien hebben dat iemand cocaine snuift.
Ik denk niet tientallen agenten een huis binnenvallen omdat ze op een gsm-fimpje gezien hebben dat iemand cocaine snuift.
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5

- x 1371
- x 1727
- Contacteer:
Eventueel is het om als bewijsmateriaal te gebruiken in deze verkrachtingszaak?
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes