Bob kreeg niets??? Pardon??? Hij kreeg tot nu toe heel wat begrip, een lief, een compagnon... enz...Boma schreef:Bob is gewoon ondergewaardeerd , zonder Bob was Tamara niets. Zonder Bob was Lowie nooit geslaagd. Bob zorgde met hart en ziel voor Luc, Bob zorgde voor Thilly en zo kan ik wel even doorgaan. En wat kreeg Bob ? Niets.
Mensen met een aanleg tot depressie en nervositeit zijn niet altijd 'autist', als Bob nood heeft aan gestructureerd te leven kan hij evengoed een manische depressie hebben en maakt hij nu een diepe val. Bob is in feite iemand die alleen leeft en geen nood heeft aan mensen. Ik heb zulke vrienden, als die mensen uit hun cocoon komen storten ze vaak in. Voor hen is alleen leven niet eens erg, integendeel. Ik denk dat Bob terugkeert naar de persoon die hij was voor hij Jana leerde kennen.
Kobe is meer psychiatrisch gestoord dan Bob, het is eerder Kobe die de autist is. En van Kobe hebben we nog maar het begin gezien enfin dat denk ik maar hij straalt het in zijn rol gewoon uit. Ik denk dat Kobe - als die breekt - er geweld bij te pas komt en dat hebben we al gezien, welke vormen dat geweld aanneemt kan nog spannend worden. Al mag het voor mij iets minder. Spanning en sensatie allemaal goed en wel maar na Julia en Henri Cherie en Helene, de situatie met Emma ... het is een beetje te veel. Bob heb je graag of niet, persoonlijk vind ik zijn personage niet zo leuk maar het moet wel moeilijk zijn om zo te acteren, die "mot" op Kobe zijn voorgevel vond ik wel verdient. Tamara trekt voorbarige conclusies verzorgt Kobe en kijkt kwaad naar Bob, ze vergeet wat haar bijna overkwam in de Frens, ik denk nu dat ze haar Bob kwijt is. Enfin we zullen het wel zien zeker.
Toevallig ken ik wel iets van manisch-depressieve mensen, en dat is Bob volgens mij allerminst.
Problemen genoeg om een "normaal" leven/relaties te bemoeilijken, dat wel. Maar als ik MOEST kiezen tussen Bob en Kobe, geef mij dan toch maar Bob! Die heeft tenminste nog een goede inborst.