Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
tvx1
- x 435
Re: Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)
Als ik in Judith haar plaats was, had ik tegen Toon gezegd dat hij in de verkeerde spreekkamer stond. Dat hij in die aan de andere kant van het huis moest zijn.
0 x
- Flower-Power
- Poster rang 2

Dat kan.Soapseut schreef:Zoiets aangeven is niet evident. Ze heeft geen blauwe plekken, tot een verkrachting is het niet gekomen, er zijn geen getuigen, het is haar woord tegen het zijne. Begin er maar eens aan. Dat zal zij ook wel beseffen.
Niet leuk, maar zo gaat het er in de 'echte wereld' wel aan toe.
Maar het is volgens mij géén reden om het niet aan te geven.
Denk dat dit vaak hét probleem is - dat niet voldoende vrouwen het aangeven,
omdat ze denken dat het woord tegen woord is, of omdat ze denken dat men hen niet zal geloven.
Maar als men zo denkt komt men natuurlijk nergens.
Ik had vandaag zo iets van verdomme Judith trek uw mond open tegen Tom
en vertel hem wat Toon heeft gedaan in plaats van te doen alsof het haar eigen schuld is
Dan zou hij het zeker geloven dat er niets is gebeurd - terwijl hij nu blijft denken dat er wel iets
is gebeurd, zeker omdat ze dan ook nog eens aanhaalde dat er wel af en toe wat geflirt was en
zelfs fantasietjes
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

- x 1
Judith heeft Eyes wide shut gezien zeker? 
Haar bekentenis was precies zoals die van Nicole Kidman in die film.
Haar bekentenis was precies zoals die van Nicole Kidman in die film.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
Lolplayer
- Poster rang 1

Je moet ook realistisch zijn, bewijzen heeft ze niet, dus ze kan zeggen wat ze wil. Er waren geen getuigen, camera's en ze had geen lichamelijk letsel.
Zelf de meeste verkrachtingen (laat staan aanrandingen) blijven ongestraft in België, laat staan dat hetgeen wat Toon gedaan heeft tot een veroordeling zou leiden.
Judith zal rationeel geredeneerd hebben dat het quasi geen nut heeft om aangifte te doen, tenzij veel tijdverlies en het aanvullen van de statistieken van de politie.
Amnesty International
https://www.amnesty-international.be/si ... 022014.pdf
Uit onderzoek van The London Metropolitan University (2009)
blijkt dat op de 100 Belgische dossiers die werden onderzocht er slechts 4
geleid hebben tot een effectieve veroordeling.
Het is de spijtige realiteit in Belgie en wat mij betreft mag die getoond worden in thuis.
Zelf de meeste verkrachtingen (laat staan aanrandingen) blijven ongestraft in België, laat staan dat hetgeen wat Toon gedaan heeft tot een veroordeling zou leiden.
Judith zal rationeel geredeneerd hebben dat het quasi geen nut heeft om aangifte te doen, tenzij veel tijdverlies en het aanvullen van de statistieken van de politie.
Amnesty International
https://www.amnesty-international.be/si ... 022014.pdf
Uit onderzoek van The London Metropolitan University (2009)
blijkt dat op de 100 Belgische dossiers die werden onderzocht er slechts 4
geleid hebben tot een effectieve veroordeling.
Het is de spijtige realiteit in Belgie en wat mij betreft mag die getoond worden in thuis.
0 x
-
Linne
- Poster rang 2

Ze had kunnen zeggen wat er echt gebeurd was en die tijdvulling van zich alleen
aangetrokken voelen, en flirterig en al dat overbodige was verkeerd zeker nu.
Het viel trouwens meermaals op dat in dergelijke situaties hij of zij die weet
wat er gebeurde rond de pot draait. Je moet mij geloven, het is niet wat je denkt,
dit alles op een bedremmelde manier is wat Judith nu NIET moest doen.
aangetrokken voelen, en flirterig en al dat overbodige was verkeerd zeker nu.
Het viel trouwens meermaals op dat in dergelijke situaties hij of zij die weet
wat er gebeurde rond de pot draait. Je moet mij geloven, het is niet wat je denkt,
dit alles op een bedremmelde manier is wat Judith nu NIET moest doen.
0 x
-
Linne
- Poster rang 2

Kan ook zijn dat ze het niet zegt omdat ze bang is van Toms' reaktie tegenover Toon.
0 x
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5

Pijnlijke scène van Judith die zelfs haar fantasietjes eerlijk opbiecht tegenover degene die het niet eens bij fantasietjes liet blijven en nu alles aanhoort alsof hij de levende onschuld is.
0 x
-
Guapa
- Poster rang 1

De eerlijkheid siert, en wij kijkers weten dat maar Tom natuurlijkj niet hé. dat mogen we nie vergeten. Dat hij maar op tijd zijn verstand gebruikt want voor't zelfde geld was Judith vlak na dat voorval de straat overgestoken naar Tom's kantoor en wat had ze daar dan gezien ? right !
0 x
-
Arciat
- Nog geen rang
-
Soapseut
- x 435
Ja, ik zou het misschien wel aangeven. Desnoods gewoon aangifte doen, zonder dat er verder iets mee gebeurt. Komt er later nog eens een vrouw hetzelfde vertellen, dan kunnen ze bij de politie hun conclusies trekken. Als ze willen...Flower-Power schreef:Dat kan.
Maar het is volgens mij géén reden om het niet aan te geven.
Denk dat dit vaak hét probleem is - dat niet voldoende vrouwen het aangeven,
omdat ze denken dat het woord tegen woord is, of omdat ze denken dat men hen niet zal geloven.
Maar als men zo denkt komt men natuurlijk nergens.
0 x
- Crackers
- Poster rang 5

Judith heeft alles fijntjes opgebiecht aan Tom maar waarom is ze eerlijk geweest, dat is de vraag die we ons moeten stellen vind ik. Ze is eerlijk tegen Tom nadat hij er zelf op uit gekomen was. Had ze er ook iets van gezegd als hij daar niet de gang was binnen gekomen en Toon en Judith bezig gehoord? In dat geval begrijp ik Tom ook wel als hij zegt dat het vertrouwen gebroken is, al is hij zelf de grootste schijnheiligaard van het land.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Tsja, daar zit ook wel wat in vind ik. Judith voelde zich al aangetrokken tot Toon toen er zogezegd nog geen vuiltje aan de lucht was tussen haar en Tom. Ook de manier waarop ze door de jaren heen met Tom omging als er iets aan de hand was, sprak wat mij betreft echt niet altijd in haar voordeel. Ik vond haar weinig liefdevol naar hem toe en had soms bijna het idee dat ze vooral bij hem was omdat hij goed was voor de kinderen, en omdat ze een prettig leven leidde met hem. Niet persé omdat ze hem zo verschrikkelijk graag zag.
In feite had ik van Tom veel meer het idee dat hij echt geloofde in hun relatie en er ook alle moeite voor wilde doen.
Maar ja, die heeft zijn oude gewoontes helaas weer uit de kast getrokken en daarmee heeft hij bij mij alle krediet in 1 klap verspeeld. Je moet het maar kunnen; je vriendin verwijten maken over van alles en nog wat en toch je gezicht in de plooi houden, terwijl je zelf al een paar keer vreemd bent gegaan...
Maar de supereerlijke bekentenis van Judith leek mij ook eerder te komen omdat ze ondersteboven was door wat er met Toon gebeurd is, dan omdat ze open kaart wilde spelen met Tom.
En ik vraag me sowieso al een hele tijd af waarom zij en Tom eigenlijk nog bij elkaar zijn...
In feite had ik van Tom veel meer het idee dat hij echt geloofde in hun relatie en er ook alle moeite voor wilde doen.
Maar ja, die heeft zijn oude gewoontes helaas weer uit de kast getrokken en daarmee heeft hij bij mij alle krediet in 1 klap verspeeld. Je moet het maar kunnen; je vriendin verwijten maken over van alles en nog wat en toch je gezicht in de plooi houden, terwijl je zelf al een paar keer vreemd bent gegaan...
Maar de supereerlijke bekentenis van Judith leek mij ook eerder te komen omdat ze ondersteboven was door wat er met Toon gebeurd is, dan omdat ze open kaart wilde spelen met Tom.
En ik vraag me sowieso al een hele tijd af waarom zij en Tom eigenlijk nog bij elkaar zijn...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
Soapseut
- x 435
Dit is te gek voor woorden. Toon probeert haar te verkrachten, komt haar in haar praktijk een beetje te kakken zetten, maar ze vindt het niet nodig om Tom de waarheid te vertellen...? WTF?
Geen klacht indienen is één ding (zonder verkrachting of bewijs, komt daar toch niks van terecht, van zo'n klacht), maar tegen Tom had ze wel gewoon kunnen zeggen wat er gebeurd was hé.
Ze voelt zich duidelijk verantwoordelijk voor wat er gebeurd is, omdat ze besefte dat Toon haar zag zitten en ze nu misschien denkt dat ze geen contact met hem had mogen houden. Maar dat neemt niet weg dat Toon totaal getikt is.
En eigenlijk ziet Toon ALLE vrouwen zitten, dus misschien dacht ze dat het niks uitmaakte, omdat Toon altijd paraat is. En dat is ook wel zo... Die bespringt echt om het even wie (en neen, dat is geen sneer naar Kaat, maar het toont wel aan dat Toon zelfs in bed kruipt met vrouwen die hij eigenlijk niet eens wil).
Geen klacht indienen is één ding (zonder verkrachting of bewijs, komt daar toch niks van terecht, van zo'n klacht), maar tegen Tom had ze wel gewoon kunnen zeggen wat er gebeurd was hé.
Ze voelt zich duidelijk verantwoordelijk voor wat er gebeurd is, omdat ze besefte dat Toon haar zag zitten en ze nu misschien denkt dat ze geen contact met hem had mogen houden. Maar dat neemt niet weg dat Toon totaal getikt is.
En eigenlijk ziet Toon ALLE vrouwen zitten, dus misschien dacht ze dat het niks uitmaakte, omdat Toon altijd paraat is. En dat is ook wel zo... Die bespringt echt om het even wie (en neen, dat is geen sneer naar Kaat, maar het toont wel aan dat Toon zelfs in bed kruipt met vrouwen die hij eigenlijk niet eens wil).
0 x
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 714
- x 536
Ze krijgt van Tom ook niet de kans om eens alles rustig uit te leggen, hoor. Hij "wil het niet horen"en meer van die kreten blaaskaakt hij aan een stuk door. 
en O, wat zijn we toch gekwetst.
en O, wat zijn we toch gekwetst.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5

Arme Judith, dit heeft ze niet verdiend. Lozen die handel.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt