Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Judith Van Santen (Katrien De Ruysscher)

Bericht door Kwast »

Goh, 't mens toont zowaar wat liefde voor haar partner. Ze heeft wel gelijk, Tom moet dit gedoe staken. Sommige mensen zijn nou éénmaal zo blind dat ze zelfs een vuurtoren nog niet zien staan. Anderzijds vind ik dat ze haar witte prins zonder paard wel een beetje mag steunen in heel deze toestand. Waar is Tom eigenlijk gecrasht?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1

Bericht door lord F. »

Kwast schreef:Goh, 't mens toont zowaar wat liefde voor haar partner. Ze heeft wel gelijk, Tom moet dit gedoe staken. Sommige mensen zijn nou éénmaal zo blind dat ze zelfs een vuurtoren nog niet zien staan. Anderzijds vind ik dat ze haar witte prins zonder paard wel een beetje mag steunen in heel deze toestand. Waar is Tom eigenlijk gecrasht?
Goh, Tom zal wel gelijk hebben, maar momenteel ligt hij daardoor wel in het ziekenhuis. Logisch dat die rond hem zich daar nu het meest zorgen over maken.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

lord F. schreef:
Kwast schreef:Goh, 't mens toont zowaar wat liefde voor haar partner. Ze heeft wel gelijk, Tom moet dit gedoe staken. Sommige mensen zijn nou éénmaal zo blind dat ze zelfs een vuurtoren nog niet zien staan. Anderzijds vind ik dat ze haar witte prins zonder paard wel een beetje mag steunen in heel deze toestand. Waar is Tom eigenlijk gecrasht?
Goh, Tom zal wel gelijk hebben, maar momenteel ligt hij daardoor wel in het ziekenhuis. Logisch dat die rond hem zich daar nu het meest zorgen over maken.
Daar heb je volstrekt gelijk in. Helaas is Tom net zo koppig als zijn moeder dus tja! Misschien moet hij gaan beseffen wat hij had kwijt kunnen raken. Het lijkt vaak alsof Tom meer van Judith houdt dan andersom. Mja... in Thuis is liefde nou éénmaal een relatief begrip.
0 x

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 714
x 536

Bericht door jessie V. »

Ik vond het nou niet direct het juiste moment om hem verwijten te gaan maken over zijn gedrag.
En inderdaad Kwast erg liefdevol is ze zelden tegenover Tom.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat vind ik ook...
Sterker nog; had Tom zich door Judith af en toe wat gesteund gevoeld in zijn wantrouwen tegenover William, al was het maar in de vorm van een rustig luisterend oor in plaats van elke keer direct het verwijt te krijgen dat hij zich druk maakt om niks, dan was hij misschien niet zo halsoverkop naar Zwitserland vertrokken en over zijn toeren geraakt.
Was Judith gisteren echt zo verschrikkelijk bezorgd om hem geweest, dan had ze die verwijten in elk geval inderdaad beter achterwege gelaten. Nu komt het eerder over alsof het allemaal gewoon maar lastig voor haar is.

Tom heeft Judith al diverse keren door dik en dun gesteund en urenlang naar haar geluisterd, maar als hij zelf ergens mee zit, laat dat nogal te wensen over. Ik kan me in elk geval voorstellen dat hij zich heel vaak alleen voelt staan in dingen, en dat maakt een mens er niet redelijker op...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 714
x 536

Bericht door jessie V. »

Die brief was, dacht ik, toch aan Tom gericht? :naughty: Judith.
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Judith zou beter haar vriend wat meer support bieden. Soms lijkt het alsof Tom meer om haar geeft dan zij om hem. Ze zou zich toch moeten kunnen voorstellen wat heel deze shit met Tom doet in plaats van hem af te schilderen als een labiel iemand? Ze was trouwens wel verrekte snel in dat ziekenhuis. Springbonen gegeten kennelijk.
0 x

Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

jessie V. schreef:Ik vond het nou niet direct het juiste moment om hem verwijten te gaan maken over zijn gedrag.
En inderdaad Kwast erg liefdevol is ze zelden tegenover Tom.
Judith kan niet de tact opbrengen om iemand op zijn ziekbed in de kliniek te ontzien.
Harde liefdeloze tante, ook al zit ze opgescheept met dat mormel Hélène.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ik vind haar ook echt niet lief voor Tom ! Trouwens hoe kan dat toch dat er nu echt niemand is die in zijn verhaal wel waarheid ziet ? ja gelukkig nu de advokate wel ....
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

nounake schreef:Ik vind haar ook echt niet lief voor Tom ! Trouwens hoe kan dat toch dat er nu echt niemand is die in zijn verhaal wel waarheid ziet ? ja gelukkig nu de advokate wel ....
Dat snap ik eigenlijk ook niet goed. Iedereen weet hoe William in Marianne's leven gekomen is en om wat voor reden, dus ze weten dat hij niet direct het toonbeeld van betrouwbaarheid is. Was hij dat wel geweest, dan had ik het ongeloof van de rest nog kunnen plaatsen, maar nu niet dus.
Zeker Judith zou toch een beetje in moeten zien dat Tom niet voor niks zo bezorgd is. Ze zou hem op z'n minst iets meer het voordeel van de twijfel kunnen geven.
0 x
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

Judith wierp een dromerige blik op Toon... Dat ze er dan vlug aan beginnen, dan komt er wat leven in de brouwerij.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 714
x 536

Bericht door jessie V. »

Van Judith snap ik ook niks meer. Loopt Tom alle dagen te bekritiseren. Als Karin Baert op bezoek is speelt ze de liefhebbende echtgenote . En als Helene Charité troost is ze stinkend jaloers. Moeilijk mens :roll:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

jessie V. schreef:. En als Helene Charité troost is ze stinkend jaloers. Moeilijk mens :roll:
Ik denk niet dat ze zo reageert uit jaloezie, maar omdat de goede raad die ze aan charité geeft wel raar klinkt uit haar mond.
Op dat vlak snap ik volledig dat ze Charite liever niet aan háár toevertrouwt.

Lang de andere kant willen we natuurlijk dat Judith voor één keer wel luistert naar Hélène, nu ze toch eerlijk lijkt te zijn.
Wij zien Hélène steeds meer als slachtoffer die het goed opneemt voor Tom, maar voor Judith is ze vooral een dader die Geert heeft vermoord, en dan nog iemand die Tom lijkt te beïnvloeden.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Door haar manier van reageren op de (overigens volstrekt nutteloze) aanwezigheid van Hélène, en op de (klungelige) tactiek van Tom om William te ontmaskeren, groeit de uitdaging voor Tom om stiekem verder te doen om Judith alsnog zijn grote gelijk te bewijzen. Als Toon hem daar voldoende tijd voor laat, tenminste. :whistle:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Dat Judith geen vertrouwen meer heeft in Hélène en daardoor bezorgd is om haar effect op Charité, kan ik ook heel goed begrijpen. Door wat we nu weten, kent Judith haar ook niet anders dan liegend en bedriegend, eigenlijk.
De dood van haar eerste echtgenoot bleek achteraf al niet natuurlijk te zijn, vervolgens dan haar relatie met Geert die uiteindelijk volledig om zijn geld te doen was, de plannetjes die ze daarover smeedde met William, daarna dan de dood van Geert die ze in Marianne's schoenen heeft geprobeerd te schuiven terwijl zij zelf tegenover iedereen de rouwende weduwe uithing...
Hélène heeft inmiddels wel bewezen nog te liegen als ze lacht, dus waarom zou dat nu ineens veranderd zijn?

Ik kan daardoor eerlijk gezegd ook totaal niet begrijpen dat Judith niet wat meer begrip heeft voor het terechte wantrouwen van Tom tegenover WIlliam, die vanaf dag 1 mee achter al dat bedrog zit. Net zo goed als dat ik nog steeds totaal niet begrijp waarom Tom niet snapt dat het wantrouwen van Judith tegenover Hélène ook niet bepaald zonder reden is... :-?
0 x
Plaats reactie