Peggy Verbeeck (Sally-Jane Van Horenbeeck)

Gesloten
ikke
x 435

Re: Peggy Verbeeck (Sally-Jane Van Horenbeeck)

Bericht door ikke »

Dit is al lang zijn eerste reactie niet meer maar een anderhalf jaar durende reactie. Hij is Peggy ook al anderhalf jaar kapot aan het maken maar het wordt door velen blijkbaar niet ingezien niet dat zijn voortdurende psychische terreur duizend keer erger is dan één fysieke aframmeling. Hij en Femke hebben Peggy kapotgemaakt en zijn het tot op vandaag blijven doen met hun voortdurende wraakacties.

Ik heb in ieder geval nog nergens geschreven dat ik Peters' acties omtrent Peggy en C° goedkeur of minimaliseer.
Maar Peggy is en blijft evengoed verantwoordelijk voor haar eigen daden, al dan niet gek gemaakt door anderen.
Komaan zeg, zo zouden we iedere misdaad moeten "aanvaarden", want altijd is iets of iemand oorzaak van iets anders..
Als mijn ouders mij niet gemaakt hadden, had ik hier nooit op iemands' systeem gewerkt, dus: maak je niet kwaad op mij, maar op mijn ouders, want 't is hun fout dat ik hier ben. :denk: :naughty:
0 x
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Peggy blijft inderdaad verantwoordelijk voor haar daden, maar haar misdrijf was overduidelijk tijdens een enorme depressie. Zij heeft zelf aangegeven dat ze nooit gestraft is en weet dat dat zou moeten. Deze aktie was o.a. een gekozen straf - ze wou Peter zelfs niet aanklagen en zei dat ze nu quitte stond!
Peter is niet depressief, hij is succesvol, hij heeft een mooi gezin, een topbaan en een bedrijf. Hij heeft dat bedrijf over de rug van Peggy en haar fam.opgebouwd, met als hoofdreden wraak en doet zijn best om hen er uit te werken. Dat is met voorbedachte rade. Hij maakt niet alleen Peggy kapot, maar allen die met haar in het bedrijf zaten/zitten en zelfs als het bedrijf kapot gaat zou hem dat niet stoppen.

Ik blijf erbij dat die akties niet te vergelijken zijn. Peggy is een vreselijk dom wicht, die handelt zonder nadenken en ook heel graag stookt (wat ik sowieso geen leuke ontwikkeling vind - maar dat terzijde), maar ze heeft er altijd door verloren. Peter is een rasegoist, die alles en iedereen gebruikt voor zijn eigen doeleinden en nog scoort ook, zelf als anderen kapot gaan door hem. Hij is zelfs nog overtuigd van zijn eigen gelijk als de politie hem ondervraagt over de kloppartij! Hij is vooral geergerd dat ze hem lastigvallen. Shit, een vrouw zo in elkaar rammen, iemand die zich niet verdedigen kan ..... Is toch niet normaal meer!

Ik zie liever 100 x liever dom maar met hart dan egoistisch en misbruikend.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

heidiw schreef:Dit is al lang zijn eerste reactie niet meer maar een anderhalf jaar durende reactie. Hij is Peggy ook al anderhalf jaar kapot aan het maken maar het wordt door velen blijkbaar niet ingezien niet dat zijn voortdurende psychische terreur duizend keer erger is dan één fysieke aframmeling. Hij en Femke hebben Peggy kapotgemaakt en zijn het tot op vandaag blijven doen met hun voortdurende wraakacties. Peggy is niet de eerste en als hij zo verder doet zal ze bijlange ook de laatste niet zijn. En nadenken zal hij, over verdere wraak maar niet over de gevolgen want als je in zo'n state of mind zit kan je dat niet meer. En het grote verschil met Peggy is dat zijn voorbedachtheid wel kan aangetoond worden.

Een beetje kort door de bocht vind ik wel. Heeft ons Peggytje samen met Toon niet geprobeerd om Peter en Femke het leven zuur te maken? Hijgtelefoontjes, aanklacht voor kinderverwaarlozing enz... Ze hebben Peggy niet kapot gemaakt, ze heef zichzelf kapotgemaakt. Wat had ze nu verwacht? Dat die 2 zouden zeggen:allé het is goed,zand erover?
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

In de steek gelaten worden terwijl je ziek bent en dan nog moeten ontdekken dat er een kind is bij een ander vind ik nu niet bepaald jezelf kapot maken. Die hijgtelefoontjes en die klacht waren kinderachtig maar voor mij meer oorzaak-gevolg en zij heeft dit tijdig ingezien. Ze is ook geen anderhalf jaar aan die oude koeien blijven vasthangen maar is verdergegaan met haar leven. En dat ze vecht voor de zaak die haar moeder vanaf 0 heeft opgebouwd is toch ook maar normaal en zij gaat hierbij niet over lijken en is niet (meer) gedreven door blinde haat of wraak
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

heidiw schreef: Die hijgtelefoontjes en die klacht waren kinderachtig maar voor mij meer oorzaak-gevolg en zij heeft dit tijdig ingezien. Ze is ook geen anderhalf jaar aan die oude koeien blijven vasthangen.
Laten we niet vergeten dat
1. Toon niet meer mee wou spelen
2. Renzo een hele goede invloed heeft op haar en wèl zijn gezond verstand gebruikt - gelukkig!
3. De klacht wegens kinderverwaarlozing niet als een kinderachtige 'grap' kan afgedaan worden.

En dingen als 'betalen voor het water dat de taxi's gebruiken', 'geen taxi's meer op het binnenplein', 'cash betalen voor de koffie', 'in zee gaan met een andere taxi-maatschappij', 'de mand die daar toch maar stond te staan even cadeau doen', ik vergeet er nog wel een paar, waren OOK ideeën van Peggy.
Ook wat de breuk tussen haar moeder en Waldek betreft gaat ze zeker niet vrijuit...

Dus, Peggy is allesbehalve het willoze en onschuldige slachtoffer.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

[quote="satine"]3. De klacht wegens kinderverwaarlozing niet als een kinderachtige 'grap' kan afgedaan worden.quote].

Neen geen kinderachtige grap, ik wil zeggen kinderachtig gedrag. En dat met die taxi's op het erf, ik begrijp wel dat ze Simonne en Femke een hak wilde zetten na die stunt met de aandelen. Maar toch, ik blijf erbij dat ze zich goed herpakt heeft en daar heeft ze inderdaad hulp van Renzo bij gehad. Hij heeft een heel goede invloed op haar en zij is er vatbaar voor.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

heidiw schreef:
satine schreef:3. De klacht wegens kinderverwaarlozing niet als een kinderachtige 'grap' kan afgedaan worden.quote].

Neen geen kinderachtige grap, ik wil zeggen kinderachtig gedrag. En dat met die taxi's op het erf, ik begrijp wel dat ze Simonne en Femke een hak wilde zetten na die stunt met de aandelen. Maar toch, ik blijf erbij dat ze zich goed herpakt heeft en daar heeft ze inderdaad hulp van Renzo bij gehad. Hij heeft een heel goede invloed op haar en zij is er vatbaar voor.
Herpakt? Waar, wanneer?
Naar mijn gevoel heeft ze weer eens een goede inval, maar herpakt? Zo zou ik dat niet durven noemen.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Ik vond het sowieso al een stom idee van Femke om zich te willen excuseren bij Peggy toen ze nog zwanger was, en Peter
zijn acties waren toen ook niet veel beter.

Akkoord; Soms moet je durven gaan voor je eigen geluk, ook al betekent dat je een ander kan kwetsen, maar ze hebben haar gewoon de ruimte niet gegund die ze nodig had om alles te verwerken.
Femke stond plotseling op dat erf en eiste Peggy haar aandacht, zodat ze lekker zielig kon doen en kon zeggen dat het nooit haar bedoeling was om Peggy te kwetsen. Yeah Right! :roll:
Het had toen al het moment moeten zijn dat Femke & Peter best even uit de buurt bleef van Peggy en haar familie.
Maar neen, liever hun eigen gemoederen sussen zodat ze tenminste van hun eigen schuldgevoelens af waren en vrolijk verder konden met hun leven. Dat het leven van Peggy toen stilstond, daar dachten ze liever niet bij na.
Behoorlijk egoïstisch al je 't mij vraagt.

En natuurlijk pleit dat Peggy niet vrij. Ze had beter twee keer nagedacht voor ze zo onbezonnen op 'wandel ging" met Lucas. Misschien was een bezoekje brengen bij de psycholoog een beter idee :lol: .

Ik vraag me trouwens af hoe het kwam dat Femke en Peter in al die tijd geen schrik hadden om hun zoon mee te pakken naar de zus & zo, terwijl ze toch wisten dat gevaarlijke Peggy daar ook in de buurt was. In normale omstandigheden zal een rechter besluiten dat de beschuldigde ver uit de buurt moet blijven van het slachtoffer, maar hier keert het slachtoffer altijd terug naar de dader.
En dan is Peter kwaad dat zij een vinger uitsteekt (en best dat ze dat gedaan heeft) naar Lucas. Pakt dan dat kind niet mee hé, onnozel kieken! :nope:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

heidiw schreef:In de steek gelaten worden terwijl je ziek bent en dan nog moeten ontdekken dat er een kind is bij een ander vind ik nu niet bepaald jezelf kapot maken. Die hijgtelefoontjes en die klacht waren kinderachtig maar voor mij meer oorzaak-gevolg en zij heeft dit tijdig ingezien. Ze is ook geen anderhalf jaar aan die oude koeien blijven vasthangen maar is verdergegaan met haar leven. En dat ze vecht voor de zaak die haar moeder vanaf 0 heeft opgebouwd is toch ook maar normaal en zij gaat hierbij niet over lijken en is niet (meer) gedreven door blinde haat of wraak
Tijdig ingezien? Ze is daarna verdorie met Lucas naar de vijver gewandeld! En ware het niet voor Frank...
Sorry hoor maar dat is voor mij geen oude koe!
En je mag natuurlijk ook niet vergeten dat het hele thuisdorp daar altijd vlak bij mekaar woont. Als ze nu wat verder woonde zou het mss nog gaan maar met Femke in de taxis en Peggy in de zus&zo,tja....
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Caligula schreef:
heidiw schreef:In de steek gelaten worden terwijl je ziek bent en dan nog moeten ontdekken dat er een kind is bij een ander vind ik nu niet bepaald jezelf kapot maken. Die hijgtelefoontjes en die klacht waren kinderachtig maar voor mij meer oorzaak-gevolg en zij heeft dit tijdig ingezien. Ze is ook geen anderhalf jaar aan die oude koeien blijven vasthangen maar is verdergegaan met haar leven. En dat ze vecht voor de zaak die haar moeder vanaf 0 heeft opgebouwd is toch ook maar normaal en zij gaat hierbij niet over lijken en is niet (meer) gedreven door blinde haat of wraak
Tijdig ingezien? Ze is daarna verdorie met Lucas naar de vijver gewandeld! En ware het niet voor Frank...
Sorry hoor maar dat is voor mij geen oude koe!
En je mag natuurlijk ook niet vergeten dat het hele thuisdorp daar altijd vlak bij mekaar woont. Als ze nu wat verder woonde zou het mss nog gaan maar met Femke in de taxis en Peggy in de zus&zo,tja....
Ik dacht dat dat in omgekeerde volgorde gebeurd was?
En natuurlijk woont het thuisdorp vlak bij mekaar. Maar dat Peggy in de zus&zo zit en Femke bij de taxi's is niet haar schuld hé, zij zat daar eerst en Femke heeft zich daar met de hulp van Simonne en op aandringen van een verschrikkelijk verbitterde en op wraak beluste Peter op een nogal achterbakse manier binnengewurmd.
En sorry maar ik blijf vinden dat je met almaar voortdurende bitterheid en wraakgevoelens niet verder geraakt in het leven.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

het feit dat we Peter met zijn allen een buitengewone klier vinden (en terecht), maakt Peggy nog geen heilige, hoor.
0 x
Arciat
Nog geen rang

Bericht door Arciat »

Met zijn allen? Mij niet meetellen aub. Ieder zijn mening.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

jessie V. schreef:het feit dat we Peter met zijn allen een buitengewone klier vinden (en terecht), maakt Peggy nog geen heilige, hoor.

Dat is waar. Maar behalve Britney, Sandrientje, Dylan & Hannah zullen ze wel allemaal al iets op hun kerfstok hebben zeker?

Peggy mag alleszins haar beide pollekes kussen dat Renzo haar zo voluit steunt. Aan zijn blik te zien toen Peggy haar verhaal deed, dacht ik efkes dat haar relatie ook de dieperik werd ingesleurd.
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Het verbaast me dat ze het hele verhaal niet eerst aan Renzo vertelde, maar zo is Peggy nu eenmaal.

Eerst doen, dan denken - is haar motto.

Nu kan je je ook de vraag stellen wat ze met deze actie wilde bereiken ? Vergeving zit er (gezien de feiten) zeker niet in en dat had ze vooraf ook kunnen weten. Het leven daar in de Zus & Taxi's wordt nog lastiger, zeker nu Rosa steeds minder aanwezig zal zijn en het olijk duo F-P haar nu nog meer gaan haten.

Ik kijk al uit naar de volgende confrontatie :doh:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Tiboko schreef:Het verbaast me dat ze het hele verhaal niet eerst aan Renzo vertelde, maar zo is Peggy nu eenmaal.
Dat wou ze wel doen, maar Renzo wou dat niet omdat dit allemaal gebeurd is voor zij elkaar kenden.
0 x
Gesloten