William Degreef (Luk De Koninck)

Gesloten
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: William Degreef (Luk De Koninck)

Bericht door Caligula »

Wel voorlopig is er geen vermoeden van moord. Helène is voortvluchtig na de moord op Geert en het leeghalen van de rekeningen (denken ze) William wil nu zo snel mogelijk deel twee van zijn plan uitvoeren en dan verdwijnen.
Hoe hij dat gaat doen is me natuurlijk een raadsel.
Nu de enige die, weliswaar intuïtief, ooit een link heeft gelegd tussen William en Henri is...Marianne toen ze pas in de gevangenis zat. Want Marianne is de enige die de sms'en van Henri heeft gezien. Marianne heeft natuurlijk geen bewijs dat het zo is (William=Henri) en blijkt dat ook vergeten te zijn. Maar reden te meer voor William om er wat spoed achter te zetten vooraleer Marianne weer begint na te denken.
0 x
Potentia Principatum
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Caligula schreef: Nu de enige die, weliswaar intuïtief, ooit een link heeft gelegd tussen William en Henri is...Marianne
reden te meer voor William om er wat spoed achter te zetten vooraleer Marianne weer begint na te denken.
De nagel op de kop :clap: dat zal hem nog 't meest verontrusten maar de moord op Hélène speelt ook op. Omdat dit gepland was voor op de Bahama's want die kon ginder na bewezen diensten onmogelijk in leven blijven met wat ze wist.
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Er is geen enkel bewijs dat William Hélène vermoord heeft... alles wijst wel in die richting, maar we hebben hem niet zien schieten, haar zien wurgen, haar zien verdrinken, een overdosis toedienen of wat dan ook.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Voorlopig all quiet on the William front, ik ben benieuwd.
0 x
Potentia Principatum
Wolverine
Nog geen rang

Bericht door Wolverine »

annekeHU schreef:Er is geen enkel bewijs dat William Hélène vermoord heeft... alles wijst wel in die richting, maar we hebben hem niet zien schieten, haar zien wurgen, haar zien verdrinken, een overdosis toedienen of wat dan ook.
Hoezo? Ik dacht dat ze al het geld van Geert z'n rekeningen had gehaald en haar gsm-signaal in Aruba werd opgepikt. :denk:
William kan haar dan toch onmogelijk vermoord hebben. Paste ook compleet niet in zijn oorspronkelijk plan.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Hmm...een echt of een vals signaal? Helène is een dodelijk gevaar voor William, ze moest verdwijnen.
0 x
Potentia Principatum
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Wolverine schreef:
annekeHU schreef:Er is geen enkel bewijs dat William Hélène vermoord heeft... alles wijst wel in die richting, maar we hebben hem niet zien schieten, haar zien wurgen, haar zien verdrinken, een overdosis toedienen of wat dan ook.
Hoezo? Ik dacht dat ze al het geld van Geert z'n rekeningen had gehaald en haar gsm-signaal in Aruba werd opgepikt. :denk:
William kan haar dan toch onmogelijk vermoord hebben. Paste ook compleet niet in zijn oorspronkelijk plan.
Wat weten wij over zijn oorspronkelijke plan???
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

De oorspronkelijke plannen van het duivels duo ( dus Helene en Henri/William) was : trouwen met Geert /Marianne en dat in gemeenschap van goederen. Vervolgens zouden Henri/William en Marianne verhuizen naar Toscane, en daar zou Marianne omkomen in een auto-ongeval. Getrouwd in gemeenschap van goederen, wil dat zeggen: alle centen en bezittingen van Marianne voor William.
Enkele maanden later moest Geert hetzelfde lot ondergaan,(auto-ongeval) zodat de centen voor Hélène waren.
Het duivelse duo zou dan samen verhuizen naar de Bahama's of zo, en gaan rentenieren met de centen van Marianne en Geert.
Dit is het plan zoals William het heeft uitgelegd aan Hélène , toen ze samen aan tafel zaten . Het oorspronkelijke plan is niet kunnen doorgaan door de te vroege dood van Geert!
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

annekeHU schreef:De oorspronkelijke plannen van het duivels duo ( dus Helene en Henri/William) was : trouwen met Geert /Marianne en dat in gemeenschap van goederen. Vervolgens zouden Henri/William en Marianne verhuizen naar Toscane, en daar zou Marianne omkomen in een auto-ongeval. Getrouwd in gemeenschap van goederen, wil dat zeggen: alle centen en bezittingen van Marianne voor William.
Enkele maanden later moest Geert hetzelfde lot ondergaan,(auto-ongeval) zodat de centen voor Hélène waren.
Het duivelse duo zou dan samen verhuizen naar de Bahama's of zo, en gaan rentenieren met de centen van Marianne en Geert.
Dit is het plan zoals William het heeft uitgelegd aan Hélène , toen ze samen aan tafel zaten . Het oorspronkelijke plan is niet kunnen doorgaan door de te vroege dood van Geert!
Dat is wat hij zei tegen Hélène, maar was dat wel zijn oorspronkelijke plan???
Het is waarschijnlijk speculeren, maar mij zou het niet verwonderen dat hij nooit van plan is geweest om te delen met Hélène, dat wou ik zeggen....
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

ikke schreef:
annekeHU schreef:De oorspronkelijke plannen van het duivels duo ( dus Helene en Henri/William) was : trouwen met Geert /Marianne en dat in gemeenschap van goederen. Vervolgens zouden Henri/William en Marianne verhuizen naar Toscane, en daar zou Marianne omkomen in een auto-ongeval. Getrouwd in gemeenschap van goederen, wil dat zeggen: alle centen en bezittingen van Marianne voor William.
Dat is wat hij zei tegen Hélène, maar was dat wel zijn oorspronkelijke plan???
Het is waarschijnlijk speculeren, maar mij zou het niet verwonderen dat hij nooit van plan is geweest om te delen met Hélène, dat wou ik zeggen....
Lijkt mij ook logisch. Als hij bij Hélène zou blijven (zoals die had verwacht/gehoopt) besefte William natuurlijk al van in het begin dat levende handlangster = potentiële bedreiging om hem ooit aan de galg te praten.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Het is nogal evident dat onze William Helène ook wel een "ongelukske" zou hebben bezorgd moest het originele plan zijn doorgegaan. Zo'n man deelt gewoon niet met iemand anders. Maar feit is dat er zand in het radarwerkje is gekomen door de fout van Helène (gsm affaire) en toen moest William dringend ingrijpen. Geert is te vroeg gestorven door de schuld van een kleine onachtzaamheid. Gaat het niet dikwijls zo? En de William nu maar corrigeren en waarschijnlijk proberen te redden wat er nog te redden valt. Wat hij niet weet (denk ik toch) is het testament en de brieven van Marianne die ze in bewaring heeft gegeven aan Peter.
0 x
Potentia Principatum
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

William heeft geen motief om Helene te vermoorden

Het is voor William gemakkelijker om aan het geld van een levende Helene te komen ipv een aan het geld van een dode Helene. Het is zelf quasi onmogelijk om voor William aan het geld van een dode Helene te komen.

William heeft met die brief er gewoon voor gezorgd dat Helene nooit nog een voet op Belgie/EU bodem kan zetten. Ze heeft dus niks meer te zoeken in België. Hij heeft ze gewoon schaakmat gezet, dus waarom zou hij haar nog vermoorden ? Eveneens waarom zou Helene nog ooit naar België komen en iets van bekentenissen doen ? Waarom zou Helene naar België terugkomen om te gaan vertellen dat William stoute dingen van plan is met Marianne ? Iets dat trouwens nog altijd niet echt strafbaar is. De meerwaarde voor Helene is nul, zij wint niks en het enige resultaat is dat ze in de gevangenis belandt en haar geld verliest.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Als Helène doorslaat (wat ze al eens gedaan heeft) doet dat daar helemaal niet om, gevangenis of niet. Voor William is het een tikkende tijdbom, ze MOET verdwijnen, vanuit William's standpunt bekeken zou ik niet aarzelen hoor, een kwestie van leven of dood.
Trouwens volgens mij heeft hij het geld van Geert al, hij zal Helène wel "overtuigd" hebben.
0 x
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

En wat gaat onze William nu doen met zijn pistool? Hij kan Marianne toch moeilijk zelf neerschieten.
Nu zag die andere gast daar wel een beetje een maffia-type uit. Als ik het goed begrepen heb zei hij tot binnen een week...
0 x
Potentia Principatum
zarsas
Nog geen rang

Bericht door zarsas »

Misschien een inbraak als Marianne alleen thuis is?
0 x
Gesloten