Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)

Gesloten
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)

Bericht door zanacht »

heidiw schreef: Het testament is toch nog niet gelezen en zolang zijn de rekeningen toch geblokkeerd, dacht ik. Dus eigenlijk heeft ze nu niets in handen en valt voor de rest nog af te wachten wat Geert in zijn testament heeft opgenomen.
Dat klopt want voor hetzelfde heeft ze niets.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Da's waar, maar Hélène liep al zo te vlassen op die €160.000,- toen Geert nog gewoon in leven was. Dat ze die eventueel kwijt zouden raken aan Britney en Sandrine, vond ze ook toen al verschrikkelijk... :)
Misschien is Hélène gewoon zo'n type dat sowieso nooit genoeg heeft? Of misschien hebben zij en haar Henri wel een bepaalde bestemming voor dat geld, en hebben ze echt zoveel mogelijk nodig...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Geert en Hélène waren in Zwitserland getrouwd, toch? We weten ook niet of het huwelijk hier al geregistreerd was dus misschien is Hélène helemaal geen erfgenaam.
0 x
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

heidiw schreef:Geert en Hélène waren in Zwitserland getrouwd, toch? We weten ook niet of het huwelijk hier al geregistreerd was dus misschien is Hélène helemaal geen erfgenaam.
Dan is ook nog de vraag of Geert ondertussen een testament laten opmaken heeft na dat hij met Hélène getrouwd is want misschien bestaat er wel nog een testament waar in staat dat Marianne wel alles erft, stelt u dan het gezicht van Hélène eens voor. :lol:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Tja, we weten natuurlijk niet onder welk regime Geert en Helène in Zwitserland getrouwd zijn.
Maar het zou me wel verwonderen moest Helène niet aan de Zwitserse bankrekening kunnen. In mijn ervaring kan ze die heus wel hebben en daar moet toch behoorlijk wat opstaan (van Geert's moeder). En bij mijn weten is Zwitserland nog altijd geen lid van de EU.Alles hangt er vanaf hoe ze daar juist getrouwd zijn.
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Caligula, als je in het buitenland trouwt moet je achteraf je huwelijk in het gemeentehuis van je woonplaats laten registreren en maakt het niet uit waar en hoe je getrouwd ben. Enkel de Belgische wet is van tel voor in Belgie wonende Belgen. Dit is trouwens ook niet op 1 dag, zelfs niet op 1 week gebeurd (vertalingen laten maken, indienen, wettelijk laten maken, registreren, goedkeuring rechtbank...). Heeft Hélène volmacht op de Zwitserse rekening? Trouwens is het niet zo dat bij een misdrijf alle rekeningen geblokkeerd zijn tot het vonnis?
0 x
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

heidiw schreef: Heeft Hélène volmacht op de Zwitserse rekening? Trouwens is het niet zo dat bij een misdrijf alle rekeningen geblokkeerd zijn tot het vonnis?
Het is trouwens ook niet zeker dat er een Zwitserse rekening is dit is puur speculatie. Hoe alles in mekaar zit met Geert zijn rekeningen daar hebben wij voor het moment het raden naar. :denk:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 579

Bericht door martha »

Hélène, ik vrees dat je Henri een andere domme kip heeft gevonden om te pluimen :whistle:
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

heidiw schreef:Caligula, als je in het buitenland trouwt moet je achteraf je huwelijk in het gemeentehuis van je woonplaats laten registreren en maakt het niet uit waar en hoe je getrouwd ben. Enkel de Belgische wet is van tel voor in Belgie wonende Belgen. Dit is trouwens ook niet op 1 dag, zelfs niet op 1 week gebeurd (vertalingen laten maken, indienen, wettelijk laten maken, registreren, goedkeuring rechtbank...). Heeft Hélène volmacht op de Zwitserse rekening? Trouwens is het niet zo dat bij een misdrijf alle rekeningen geblokkeerd zijn tot het vonnis?
Geert's moeder had een Zwitserse rekening, die zal hij wel gehouden hebben zeker? Maar goed dat weten we idd niet.
En ze zijn wel in Zwitserland getrouwd hé, voor een Zwitserse gemeente (Genève dacht ik)
Wat de overeenkomst is tussen Geert en Helène en Geert weten we niet maar het zou wel kunnen dat Helène aan die rekening kan hé. Helène is ondertussen van niks verdacht, haar echtgenoot is tragisch omgekomen, de Zwitsers hebben daar heus wel begrip voor hoor zoals voor zoveel andere zaken.
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Caligula, ze zijn idd wel in Zwitserland getrouwd maar als je het hier niet laat registreren is het een maat voor niets. Landen geven niet aan elkaar door wie waar getrouwd is, dat moet je in Belgie zelf doen. Hier moeten echtgenoten elkaar volmacht geven op gemeenschappelijke rekening, in Zwitserland wellicht ook? En Hélène heeft nog met geen woord gerept over dat Zwitsers geld. Denk eigenlijk ook dat ze zo niet zou panikeren moest ze het al in handen hebben. Maar ja met psychopaten weet je nooit hé en in soaps al helemaal niet
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Wel, ik weet dat niet zo zeker hoor. Maar goed, getrouwd is wel getrouwd hé, en of het hier nu geregistreerd is of niet, ik weet niet goed wat de Zwitsers daarover gaan denken. Nu wat de volmacht betreft dat gaat echt vlotjes dat kan ik je verzekeren, nu had mijn ex vrouw ook de dubbele nationaliteit (Belg-Zwitsers)
Wat ik eigelijk wil zeggen en dat is in deze wel belangrijk: kan Helène aan het geld van Geert of niet? Want idd als ze het alleen moet doen met die 160K (en nog niet zeker) dan heeft ze idd wel een probleem vooral als William (waar we nog altijd van uitgaan dat hij Henri is) zoete broodjes begint te bakken met Rosa.
0 x
Potentia Principatum
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 931
x 1491

Bericht door heidiw »

Voor de zwitsers weet ik het ook niet maar als het hier niet geregistreerd is telt het voor niets en ben je voor de wet ongehuwd (zelf miserie genoeg gehad om buitenlands huwelijk hier te legaliseren). En idd de vraag is "kan ze aan het geld of niet"? Als het huwelijk hier niet geldig is kan ze in ieder geval niet aan het Belgisch geld en William, die zal ook nog wel door de mand vallen zeker?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Nu dat het hier niet telt (het huwelijk hé) dat zal wel, maar in Zwitserland? Ik weet het echt niet hoor. Het enige wat ik kan zeggen is dat mijn huwelijk met een Argentijnse in Argentinië hier geen enkel probleem heeft gegeven, dat was meteen ok. Nu ben ik wel belg natuurlijk en zij heeft een diplomatieke status. En onze zoon is Belg en Argentijns. Zo zie je maar.
Nu om terug te komen op ons Heleentje:ze kan niet aan het belgisch geld, de 160K waarschijnlijk want Geert had daar toch al 1500 euro van aan Eddy gegeven waar hij "inkopen" heeft mee gedaan!
Helène is vast van plan om daar geen eurocent van te lossen temeer omdat Marianne daar nu tegen in beroep gaat. Dus die 160K zijn nog lang niet zeker.Hoe moet ze dat nu aan Henri cheri gaan vertellen?
0 x
Potentia Principatum
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ons heleentje's hartkloppingen waren op slag over toen Rita/Henri belde! :lol: :lol: :lol:
0 x
Potentia Principatum
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

Caligula schreef:Ons heleentje's hartkloppingen waren op slag over toen Rita/Henri belde! :lol: :lol: :lol:
Waarschijnlijk sloeg haar hart nu over. :lol:
0 x
Gesloten