Caligula schreef:Marianne had het anders wel heel rap door van Helène en William! Taaie tante hoor.
Als je nu 100 % zeker weet, dat iemand kon zien hoe een derde persoon te keer gaat & daarover liegt, dan kan je volgens mij toch enkel geloven dat je middenin een complot zit?
Zeker als die derde persoon uw man betreft. Waarom verdedigt hij haar niet?
Ik vind het niet zo gek dat ze zo snel tot die conclusie komt. Ik zou waarschijnlijk ook zo redeneren hoor.
tvx1 schreef:Ik vind het toch frappant hoe weinig weet Marianne, als dochter van een "gerenommeerd" rechter, heeft van de basisprocedures van een politieonderzoek. Zegt ze doodleuk tegen Peter: "Kom, we gaan naar Héléne om hare GSM ta halen!"
Dat weet nu toch iedereen dat je niet zomaar bij iemand kan gaan binnenvallen om daar een bewijsstuk te gaan halen. Dat mag alleen de arm der en dan hebben ze nog een huiszoekingsbevel nodig.
De situatie waar Marianne zich nu in bevindt, laat niet toe om nog zo rationeel te denken, peis 'k
Als je verdacht wordt van moord & je weet dat je onschuldig bent, loop je waarschijnlijk de muren op van frustratie.
Geert, de man waar ze eigenlijk nog veel om gaf, is ook dood. Je zou voor minder paranoïde worden, toch?
Summer85 schreef:Ik vind het wel weer straf dat haar kinderen haar meteen niet geloven. Oke, er zijn 2 'getuigen' maar als ze eens logisch nadenken moeten ze toch ook bedenken dat ze die eigenlijk helemaal niet goed kennen.
Mocht mijn moeder mijn stiefvader neersteken zou ik toch nog altijd geneigd zijn te denken dat het toch iets anders verlopen is.
Toen Marianne haar polsen kapot sloeg en Geert hiervan beschuldigde, konden Tom & Ann het ook maar nauwelijks geloven dat hun moeder tot zoiets in staat was. Helaas was het wel waar en moesten ze toegeven dat hun moeder rijp was voor de psychiatrie. Marianne is héél labiel geweest en dat speelt nu helaas niet in haar voordeel. Mensen in haar omgeving geloven natuurlijk niet meer alles wat ze zegt. Hélène en hare 'Henri' hebben dat goed weten te timen en slagen er op die manier in om haar omgeving nog es extra te bewerken.
Als die hele historie over haar polsen vooraf niet gebeurd was, zou ik me ook afvragen waarom Tom & Ann haar niet onmiddellijk geloven.
Maar het hele verhaal is zo mooi opgebouwd dat ik het nu wel snap hoor.
Imagination is the only weapon in the war against reality.