En het is op de school van Emma rondgegaan. Kinderen zeggen het tegen hun ouders, andere familie, de tamtam werkt goed via de grootouders, etc...Amiche schreef:Getwitterd is wel iets wat in de jeugdcultuur veel gebeurd en aanleiding is voor snelle veroordeling, overdracht, afspraken enz. Dat zou dan toch vrij realistisch zijn in Thuis.
Alleen raar dat mensen die Jens hebben meegemaakt en goed kennen hem zo snel veroordelen.
Wat er niet klopt in Thuis
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
-
- Poster rang 3
Re: Wat er niet klopt in Thuis
0 x

- Amiche
- Poster rang 2
Als dit soort dingen echt gebeuren wordt het meestal vrij goed stilgehouden. De politie mag vaak niets melden als het minderjarigen betreft en de school mag ook geen onveilige plek worden doordat iedereen 'het' weet - stel je voor, dat zou extra traumatisch zijn. Een verdachte wordt normaliter ook niet meteen voor de leeuwen gegooid. Dan zal schuld toch eerst bewezen moeten zijn.
Die tam tam in Thuis is er dus weer vreselijk over.
Maar goed, ja, 't is een s.o.a.p.
Die tam tam in Thuis is er dus weer vreselijk over.
Maar goed, ja, 't is een s.o.a.p.

0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Stan heeft het aan een vriend vertelt, die het heeft rond gebazuind - dus wat was er precies dat niet klopt?
0 x
- Peter Jansens
- Poster rang 2
Ja, en die loslippige vriend, hoe oud is die: 12?, heeft er voor gezorgd dat er geen enkele klant meer in de Frens komt in een dag tijd...
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
- Amiche
- Poster rang 2
En bedoel je dat ironisch, Peter? Zo van het vaste publiek is ouder, dus wat moeten die met gebabbel van een 12-jarige? Dat zou ik me kunnen voorstellen. Lijkt me namelijk ook niet echt logisch.Peter Jansens schreef:Ja, en die loslippige vriend, hoe oud is die: 12?, heeft er voor gezorgd dat er geen enkele klant meer in de Frens komt in een dag tijd...
En sorry dat ik soms reageer zonder echte kennis van zaken

0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Kinderen vertellen zo'n dingen toch thuis?
Edit: en Judith en Kurt hebben daar hard genoeg staan roepen.
Emma was er ook een keertje met haar vriendinnen, ik kan me voorstellen - eens dit 'nieuws' op school bekend is, dat het rondgaat als een lopend vuurtje.
Edit: en Judith en Kurt hebben daar hard genoeg staan roepen.
Emma was er ook een keertje met haar vriendinnen, ik kan me voorstellen - eens dit 'nieuws' op school bekend is, dat het rondgaat als een lopend vuurtje.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Absoluut zoals trouwens bijna alle "nieuwtjes" . Hoe dikwijls hoort ge niet van " het schijnt dat .....en ik heb gehoord dat ....
Heel gevaarlijk maar zo menselijk !
Heel gevaarlijk maar zo menselijk !
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
Als dat allemaal zo is, dan zal dat ook als een boemerang terugkomen naar de bron van het nieuws.
Naar Judith dus, maar ook Emma, nu wordt ze echt wel de risee op school, als ze daar ontdekken (via een andere twaalfjarige) hoe de vork precies aan de steel zat...
Naar Judith dus, maar ook Emma, nu wordt ze echt wel de risee op school, als ze daar ontdekken (via een andere twaalfjarige) hoe de vork precies aan de steel zat...
0 x
-
- Poster rang 3
Emma had al de weerbots. Geen enkele van haar klasgenoten of vriendinnen had iets van zich laten horen of gevraagd hoe het met haar was. Enkel Jana...
0 x

- Crackers
- Poster rang 5
Frank en Adil die de tegels al op maat aan het snijden zijn terwijl ze nog niet weten op welke grootte ze moeten versneden zijn. In principe kan je dat maar tegel per tegel doen al naargelang de ruimte die je over hebt om die versneden tegel te kunnen leggen. Adil moest zelfs nog de vloer uitbreken zei Frank. Hoe kan je dan al weten hoe groot de tegels voor de zijkant van de vloer moeten zijn?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
De figuur Adil an sich.
Dan doet de VRT er alles aan om in Thuis maatschappelijke problemen aan te kaarten (van pesterijen tot donorschap) en dan komen ze hier aanzetten met een excuus allochtoon waarbij Mo zaliger in het niet verdwijnt.
Van een watje gesproken, die zomaar àlles uitvoert wat Frank zegt en dankbaar ja knikt als Frank tegen Sam zegt dat hij (Adil dus) nog ne goeie zal worden als hij maaar goed zijn best doet en braaf Franks richtlijnen opvolgt.
Een degoutante scene, wat mij betreft. Integratie genre jaren zestig?
Dan doet de VRT er alles aan om in Thuis maatschappelijke problemen aan te kaarten (van pesterijen tot donorschap) en dan komen ze hier aanzetten met een excuus allochtoon waarbij Mo zaliger in het niet verdwijnt.
Van een watje gesproken, die zomaar àlles uitvoert wat Frank zegt en dankbaar ja knikt als Frank tegen Sam zegt dat hij (Adil dus) nog ne goeie zal worden als hij maaar goed zijn best doet en braaf Franks richtlijnen opvolgt.
0 x
-
- x 435
En wat klopt er nu niet???Tiboko schreef:De figuur Adil an sich.
Frank is Frank en als je 't mij vraagt is die allochtoon geen doetje, er staat Frank nog wel wat te wachten, denk ik!
Geen degoutante scène, mijn gedacht, eerder een *** bericht die niet ter zake doet.

0 x
- Crackers
- Poster rang 5
Zie je wel, ik zei het toch al dat er herrie van zou komen.Crackers schreef:Frank en Adil die de tegels al op maat aan het snijden zijn terwijl ze nog niet weten op welke grootte ze moeten versneden zijn. In principe kan je dat maar tegel per tegel doen al naargelang de ruimte die je over hebt om die versneden tegel te kunnen leggen. Adil moest zelfs nog de vloer uitbreken zei Frank. Hoe kan je dan al weten hoe groot de tegels voor de zijkant van de vloer moeten zijn?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
- Peter Jansens
- Poster rang 2
Het tegelverhaal is er inderdaad één dat niet klopt (en eigenlijk het hele kabouterverhaal). Misschien weet Adil niet hoe tegels te leggen wat een beetje vreemd is want blijkbaar mocht hij van Sam de afgelopen weken wel op zijn eentje werken zonder supervisie. Dus slechter dan Frank kan hij niet zijn, anders had Sam Frank wel op zijn eentje opgestuurd, hij is tenminste al 20 jaar een loodgieter annex klusman.
Dus dat de eerste tegelvloer scheef lag zou ik nog kunnen aanvaarden (maar niet begrijpen, je ziet toch dat iets scheef ligt?).
Dat de tweede tegelvloer scheef lag, wanneer Toon erbij was, gaat mijn petje te boven. Zelfs al snijdt Frank enkele tegels scheef, wat ik eigenlijk niet snap met het soort tegelsnijder dat ze gebruiken, dan dien je dit op te vangen door de voeg wat breder of minder breed te maken. Hoe scheef kan je overigens gaan met een tegelsnijder, een millimeter?
En waar liggen de gesneden tegels, toch slechts aan de boorden of hoeken van de vloer? Het overgrote deel wordt gelegd met HELE tegels, als je vloer dus 'scheef' ligt komt het dat je de hele tegels slecht gelegd hebt... Men begint een vloer te leggen met de hele tegels en niet met de gesneden tegels, net om dit soort te problemen te vermijden.
Als Sam wat verstand heeft van haar werkvolk te leiden weet ze dat het hier gaat om, in het ergste geval, sabotage, en in het beste geval, onkunde van Toon en Adil.
Kalm Peter, denk aan je cholesterol...
Dus dat de eerste tegelvloer scheef lag zou ik nog kunnen aanvaarden (maar niet begrijpen, je ziet toch dat iets scheef ligt?).
Dat de tweede tegelvloer scheef lag, wanneer Toon erbij was, gaat mijn petje te boven. Zelfs al snijdt Frank enkele tegels scheef, wat ik eigenlijk niet snap met het soort tegelsnijder dat ze gebruiken, dan dien je dit op te vangen door de voeg wat breder of minder breed te maken. Hoe scheef kan je overigens gaan met een tegelsnijder, een millimeter?
En waar liggen de gesneden tegels, toch slechts aan de boorden of hoeken van de vloer? Het overgrote deel wordt gelegd met HELE tegels, als je vloer dus 'scheef' ligt komt het dat je de hele tegels slecht gelegd hebt... Men begint een vloer te leggen met de hele tegels en niet met de gesneden tegels, net om dit soort te problemen te vermijden.
Als Sam wat verstand heeft van haar werkvolk te leiden weet ze dat het hier gaat om, in het ergste geval, sabotage, en in het beste geval, onkunde van Toon en Adil.
Kalm Peter, denk aan je cholesterol...

0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Te veel nadenken kan je gezondheid schaden...Peter Jansens schreef:Kalm Peter, denk aan je cholesterol...![]()

0 x