Wie heeft het gedaan?

Gesloten
Poolaapje
Poster rang 3
Poster rang 3

Re: Wie heeft het gedaan?

Bericht door Poolaapje »

Mijn theorie: Lowie haalt Jana in en staat als eerste aan de deur van Sanitechniek en is dus ook degene die op de deur staat te bonken. Onderweg naar Sanitechniek komen Jana en Tibo elkaar weer tegen. Ze arriveren bij Sanitechniek net op het moment dat Luc de deur opendoet. Lowie wil Luc aanvallen, maar Tibo is hem voor door Luc een ferme mossel in zijn gezicht te geven. Tibo krijgt ook klappen terug. Het gevecht verplaatst zich naar de straat en de parkeerplaatsen. Julia komt in volle paniek (ze heeft immers Lowie's afscheidsbrief gelezen, samen met het plan van Luc om te vertrekken) aangevlamd met de auto en rijdt Luc onopzettelijk omver. Deze valt levenloos neer.

Denk trouwens dat Luc niet zo ver van Sanitechniek af lag hoor. Toen Franky Bram tegenhield om nog meer stenen te gooien, zie je de kerk in de achtergrond.
0 x
Afbeelding
frankbomans
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 9

Bericht door frankbomans »

Ik had eerst in gedachten dat Jana Luc was gaan slaan, en dat Luc die uiteraard veel sterker is haar nogal hard heeft weggeduwd om zich te verdedigen en Tibo hem hierop betrapt heeft, met alle gevolgen vandien. Maar nu twijfel ik, want zoals eerder hier gezegd ze hebben die gekneusde vuist van Tibo opzettend hard laten opvallen om hem verdacht te maken.

Voor mij is iedereen verdacht, maar is er bij iedereen een 'maar...' . Ik ben echt benieuwd.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

frankbomans schreef:Ik had eerst in gedachten dat Jana Luc was gaan slaan, en dat Luc die uiteraard veel sterker is haar nogal hard heeft weggeduwd om zich te verdedigen en Tibo hem hierop betrapt heeft, met alle gevolgen vandien. Maar nu twijfel ik, want zoals eerder hier gezegd ze hebben die gekneusde vuist van Tibo opzettend hard laten opvallen om hem verdacht te maken.

Voor mij is iedereen verdacht, maar is er bij iedereen een 'maar...' . Ik ben echt benieuwd.
Ja, Tibo kon evengoed per ongeluk een mot gekregen hebben van Bram toen hij die wou tegenhouden, en met z'n kneukels ergens op gevallen zijn.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Poolaapje schreef: Julia komt in volle paniek (ze heeft immers Lowie's afscheidsbrief gelezen, samen met het plan van Luc om te vertrekken) aangevlamd met de auto en rijdt Luc onopzettelijk omver. Deze valt levenloos neer.
Dat dacht ik ook eerst, dat het best kon dat hij aangereden is.
Maar hij ligt tussen een geparkeerde wagen en een boom, zoals je op dit filmje kan zien:

http://www.een.be/programmas/thuis

Dus, ik denk dat die kans klein is, tenzij hij aangereden is door de bestuurder van de geparkeerde wagen, of Luc is versleept.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

satine schreef:
Poolaapje schreef: Julia komt in volle paniek (ze heeft immers Lowie's afscheidsbrief gelezen, samen met het plan van Luc om te vertrekken) aangevlamd met de auto en rijdt Luc onopzettelijk omver. Deze valt levenloos neer.
Dat dacht ik ook eerst, dat het best kon dat hij aangereden is.
Maar hij ligt tussen een geparkeerde wagen en een boom, zoals je op dit filmje kan zien:

http://www.een.be/programmas/thuis

Dus, ik denk dat die kans klein is, tenzij hij aangereden is door de bestuurder van de geparkeerde wagen, of Luc is versleept.
en die bestuurder van die geparkeerde wagen heeft hem niet gezien zeker? :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Nee, natuurlijk niet... :D

Daarom dat ik denk dat Luc niet aangereden is.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Ik merk dat er nog twee personages nergens vernoemd zijn in het lijstje van mogelijke daders: Marianne & Geert ! Misschien hebben zij wel in de wagen elkaars aandacht te veel afgeleid, in de zevende hemel verkerend om dat ze op een romantisch weekendje vertrokken, en zo per ongeluk Luc aangereden. Marianne, die natuurlijk koste wat het kost de schande voor haar familie wil vermijden, maande Geert dan aan om de bewusteloze Luc aan de kant van de straat te slepen en om zich daarna zo snel mogelijk uit de voeten te maken. :whistle:
0 x
exsencon
x 435

Bericht door exsencon »

Dat Geert een gekwetste persoon zou laten liggen en zelfs verslepen geloof je toch zelf niet hé?
0 x
runringsaround
Nog geen rang

Bericht door runringsaround »

Interessante ideeën hierboven..
Ik denk ook niet dat noch Lowie, noch Julia Luc gewoon zouden laten liggen.
Wat Frank en Eddy betreft denk ik dat ze op café geweest zijn en er niets mee te maken hebben, maar het zou me niet verbazen moesten ze hem al hebben zien liggen eer ze de kerk binnenkwamen. Frank zijn gezicht vind ik nogal verdacht met dat ze naar de plaats komen waar Luc ligt. Ook kijkt Eddy net nadat ze de kerk uitkomen nogal lang (een fractie seconde langer dan normaal vind ik) richting dreef, zo van "zou al iemand het hebben gezien?".
Tim lijkt me onwaarschijnlijk gezien Femke die SMS nog kreeg toen de mis al gedaan was, dan moet Tim wel heel heel snel gekomen zijn.
Ik denk niet dat Bram het gedaan heeft omdat hij inderdaad vrij verwonderd leek en van een andere kant kwam. De vraag is natuurlijk wel: wat heeft hij in al die tussentijd gedaan?
Blijven voor mij over: Lowie, Jana en Tibo
Lowie is misschien Jana voorbij gestoken onderweg (heeft hij geen fiets en Jana niet?) en Luc zou natuurlijk hem wel binnenlaten. Daarom gok ik dat hij het is die op de deur stond te bonken, hoewel het ook Jana kan zijn natuurlijk. Ik denk niet dat het Tibo was die er stond te bonken (hoewel het natuurlijk wel mooi zou zijn omdat het zijn rode knokels kan verklaren), maar ik denk dat Tibo eerder naar Jana op zoek was in plaats van naar Luc. Waarom zou Tibo naar Luc gaan? Voor hem is er eigenlijk weinig nieuws onthuld, toch? Hij weet al langer via Franky dat Luc hoogstwaarschijnlijk de grote smeerlap is. Terug naar wat ik bezig was over Lowie: volgens mij heeft hij misschien wel ruzie gemaakt met Luc en is hij daarna weggelopen, of misschien is hij getuige geweest... Maar dan denk ik nog altijd niet da thij Luc gewoon zou laten liggen..
Jana, voor mij heel verdacht. Zij was in een rage en was uit om Luc iets aan te doen. Het enige probleem werd hier natuurlijk al aangehaald. Jana lijkt fysiek niet echt in staat om Luc iets aan te doen. Maar misschien heeft ze hem wel gewoon geduwd, en in haar woeste toestand zal ze ongetwijfeld wel iets meer kracht gehad hebben, waardoor Luc is gevallen en met zijn kop ergens tegengekomen. Ik vond dat Jana zich nogal verdacht gedroeg na de huwelijksmis in ieder geval.. en ook tijdens.
Ook Tibo was natuurlijk verdacht, door zijn lip en zijn knokels. Vanwaar die lip?? Knokels kan van de deur komen, of van Luc te slaan (wat volgens mij enkel kan zoals hierboven werd aangegeven: als hij zag dat Luc zich (heftig) was aant verweren tegen Jana -- vond ik een goeie hypothese//Immers, ik denk niet dat Tibo anders Luc nog zou slaan. Hij weet immers al lang dat Luc het grote kwaad is, dus voor hem was er geen echt nieuwe informatie), of misschien heeft hij zelf ergens tegengeslagen omdat hij wist dat Jana de dader was, maar zelf zich verdacht wilt maken om haar te beschermen? Dat laatste vind ik ook mooi overeenkomen met als ze pas in de kerk zijn, als Tibo Jana bij de hand neemt (waarbij zijn rode knokels zichtbaar worden).

Dat van dat omkleden van Lowie en Julia was me eigenlijk niet opgevallen. Ik vraag me af zou dit "erbij" horen, of is dit gewoon een "toevallige fout?". Blijft immers raar, waarom zou Julia zich ins hemelsnaam nog gaan omkleden? :-)
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

runringsaround schreef:Interessante ideeën hierboven..
Ik denk ook niet dat noch Lowie, noch Julia Luc gewoon zouden laten liggen.
Wat Frank en Eddy betreft denk ik dat ze op café geweest zijn en er niets mee te maken hebben, maar het zou me niet verbazen moesten ze hem al hebben zien liggen eer ze de kerk binnenkwamen. Frank zijn gezicht vind ik nogal verdacht met dat ze naar de plaats komen waar Luc ligt. Ook kijkt Eddy net nadat ze de kerk uitkomen nogal lang (een fractie seconde langer dan normaal vind ik) richting dreef, zo van "zou al iemand het hebben gezien?".
Tim lijkt me onwaarschijnlijk gezien Femke die SMS nog kreeg toen de mis al gedaan was, dan moet Tim wel heel heel snel gekomen zijn.
Ik denk niet dat Bram het gedaan heeft omdat hij inderdaad vrij verwonderd leek en van een andere kant kwam. De vraag is natuurlijk wel: wat heeft hij in al die tussentijd gedaan?
Blijven voor mij over: Lowie, Jana en Tibo
Lowie is misschien Jana voorbij gestoken onderweg (heeft hij geen fiets en Jana niet?) en Luc zou natuurlijk hem wel binnenlaten. Daarom gok ik dat hij het is die op de deur stond te bonken, hoewel het ook Jana kan zijn natuurlijk. Ik denk niet dat het Tibo was die er stond te bonken (hoewel het natuurlijk wel mooi zou zijn omdat het zijn rode knokels kan verklaren), maar ik denk dat Tibo eerder naar Jana op zoek was in plaats van naar Luc. Waarom zou Tibo naar Luc gaan? Voor hem is er eigenlijk weinig nieuws onthuld, toch? Hij weet al langer via Franky dat Luc hoogstwaarschijnlijk de grote smeerlap is. Terug naar wat ik bezig was over Lowie: volgens mij heeft hij misschien wel ruzie gemaakt met Luc en is hij daarna weggelopen, of misschien is hij getuige geweest... Maar dan denk ik nog altijd niet da thij Luc gewoon zou laten liggen..
Jana, voor mij heel verdacht. Zij was in een rage en was uit om Luc iets aan te doen. Het enige probleem werd hier natuurlijk al aangehaald. Jana lijkt fysiek niet echt in staat om Luc iets aan te doen. Maar misschien heeft ze hem wel gewoon geduwd, en in haar woeste toestand zal ze ongetwijfeld wel iets meer kracht gehad hebben, waardoor Luc is gevallen en met zijn kop ergens tegengekomen. Ik vond dat Jana zich nogal verdacht gedroeg na de huwelijksmis in ieder geval.. en ook tijdens.
Ook Tibo was natuurlijk verdacht, door zijn lip en zijn knokels. Vanwaar die lip?? Knokels kan van de deur komen, of van Luc te slaan (wat volgens mij enkel kan zoals hierboven werd aangegeven: als hij zag dat Luc zich (heftig) was aant verweren tegen Jana -- vond ik een goeie hypothese//Immers, ik denk niet dat Tibo anders Luc nog zou slaan. Hij weet immers al lang dat Luc het grote kwaad is, dus voor hem was er geen echt nieuwe informatie), of misschien heeft hij zelf ergens tegengeslagen omdat hij wist dat Jana de dader was, maar zelf zich verdacht wilt maken om haar te beschermen? Dat laatste vind ik ook mooi overeenkomen met als ze pas in de kerk zijn, als Tibo Jana bij de hand neemt (waarbij zijn rode knokels zichtbaar worden).

Dat van dat omkleden van Lowie en Julia was me eigenlijk niet opgevallen. Ik vraag me af zou dit "erbij" horen, of is dit gewoon een "toevallige fout?". Blijft immers raar, waarom zou Julia zich ins hemelsnaam nog gaan omkleden? :-)
Omdat ze naar een trouwfeest moest ?
0 x
runringsaround
Nog geen rang

Bericht door runringsaround »

Dus dat Lowie en Julia zich nog omgekleed hebben hoeft niets met een eventuele misdaad te maken te hebben..
0 x
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Seraph »

Of geert en marriane hebben luc omvergereden zonder dat ze het zagen
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Spoed schreef:Of geert en marriane hebben luc omvergereden zonder dat ze het zagen
Dat lijkt dan erg op de seizoensfinale van vorig jaar... Femke wist eerst ook niet dat ze Simonneke had aangereden! Dus ik denk dat dit niet juist is!
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Amai, t was weer spannend ! Iedereen kan het natuurlijk wel gedaan hebben, maar niet iedereen heeft n revolver. Volgens mij is Luc neergeschoten. Leefde hij nog of zou hij terugkomen in de volgende serie ?

Frank heeft natuurlijk genoeg redenen (34.000 euro) om hem koud te maken, maar ook Tibo en Bram waren even verdwenen tijdens de trouw ...
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Als ze n witrussische moordenaar hadden ingehuurd, had hij zijn werk toch niet goed gedaan ...
0 x
Gesloten