Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Gesloten
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Bericht door Kwast »

Wat is dit nu weer?? Normaal gaat alles in Thuis heel erg langzaam maar dit wel een hele snelle recovery van onze zuurstofpatiënte. Wel tof inderdaad dat ze weer samen zijn. Zou het pleidooi van Marianne daar iets aan hebben gedaan of doet de lucht rondom de Zus en zo gewoon wonderen?
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

Ann heeft inderdaad afgezien, ze recupereerde gisteren wel snel :lol:

ze zal nu wel kordaat voor haar relatie moeten blijven vechten
ideaal zou zijn dat Mayra en Ann ergens anders gaan wonen en toch nog hun dokterspraktijk en atelier bij Marianne houden
een gezonde moeder-dochter-relatie vraagt ook wat "afstand"
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Pippa schreef:Amai Christel, heb je dit opgezocht of kan je je dit nog herinneren??
mijn lange termijn geheugen werkt soms niet zo goed :think:

Tof dat die twee weer samen zijn :romance-kisscheek:
Meestal werkt een langer termijngeheugen beter en langer dan het korte..
'k Weet soms niet meer wat ik de dag ervoor at(en maakte het notabene zelf klaar), maar dat Ann eigenares is van haar ouderlijk huis, dat staat in mijn geheugen gegrift :mrgreen:
0 x
Ann+
x 435

Bericht door Ann+ »

Christel schreef:Ann heeft destijds de helft van het huis gekocht. Later, toen Tom naar de rechtbank ging om de voogdij van Sandrine terug te krijgen, heeft Marianne ook de andere helft van het huis op naam van Ann laten zetten.
Eigenlijk is Ann dus eigenaresse van het hele pand (om in Mariannes termen te spreken :razz: ), maar ik neem wel aan dat Ann haar moeder er niet zomaar uit kan gooien, mocht ze dat al willen. ;)
Dus als ik het goed begrijp.. is het hele huis van Ann, en als Marianne komt te overlijden (niet dat ik dat wens) staat dan Geert op straat? En Tom heeft ook recht op niets van de ouderlijke woning? Rare situatie , als je het mij vraagt... zeker als je soms denkt dat Marianne Tom als haar lievelingszoontje ziet...
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Ann+ schreef:
Christel schreef:Ann heeft destijds de helft van het huis gekocht. Later, toen Tom naar de rechtbank ging om de voogdij van Sandrine terug te krijgen, heeft Marianne ook de andere helft van het huis op naam van Ann laten zetten.
Eigenlijk is Ann dus eigenaresse van het hele pand (om in Mariannes termen te spreken :razz: ), maar ik neem wel aan dat Ann haar moeder er niet zomaar uit kan gooien, mocht ze dat al willen. ;)
Dus als ik het goed begrijp.. is het hele huis van Ann, en als Marianne komt te overlijden (niet dat ik dat wens) staat dan Geert op straat? En Tom heeft ook recht op niets van de ouderlijke woning? Rare situatie , als je het mij vraagt... zeker als je soms denkt dat Marianne Tom als haar lievelingszoontje ziet...
In theorie staat Geert dan op straat, maar hij komt goed overeen met zijn stiefdochter, dus zal't wel zo'n vaart niet lopen.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Rieka schreef:
Pippa schreef:Amai Christel, heb je dit opgezocht of kan je je dit nog herinneren??
mijn lange termijn geheugen werkt soms niet zo goed :think:

Tof dat die twee weer samen zijn :romance-kisscheek:
Meestal werkt een langer termijngeheugen beter en langer dan het korte..
'k Weet soms niet meer wat ik de dag ervoor at(en maakte het notabene zelf klaar), maar dat Ann eigenares is van haar ouderlijk huis, dat staat in mijn geheugen gegrift :mrgreen:
Da's hier zo'n beetje hetzelfde.. :razz: ;)
Ann+ schreef:Dus als ik het goed begrijp.. is het hele huis van Ann, en als Marianne komt te overlijden (niet dat ik dat wens) staat dan Geert op straat? En Tom heeft ook recht op niets van de ouderlijke woning? Rare situatie , als je het mij vraagt... zeker als je soms denkt dat Marianne Tom als haar lievelingszoontje ziet...
Of Geert dan op straat staat is eigenlijk nooit gezegd. Misschien dat daar ook wel iets voor geregeld is, en anders is het inderdaad zo dat Geert en Ann goed overeen komen, dus hopelijk loopt dat dan zo'n vaart niet. ;)

En Marianne heeft die beslissing genomen toen Tom samen met Peggy een rechtszaak had aangespannen tegen Ann, om de voogdij van Sandrine. Marianne koos daarmee duidelijk de kant van Ann, dus vandaar dat zij ook het hele ouderlijk huis bezit nu. Later heeft Marianne dat weer rechtgetrokken door voor Tom het huis te kopen waar hij nu woont en werkt. :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Wallanderjunior
x 435

Bericht door Wallanderjunior »

ik kende die achtergrond niet zo goed, bedankt voor de verhelderende uitleg, is wel belangrijk om te begrijpen wat er nu gebeurt :thumbup:

Terug naar Ann, ik hoop dat ze de les van de voorbije week in haar oren geknoopt heeft ....
0 x
Ann+
x 435

Bericht door Ann+ »

Bedankt voor de informatie, Christel... handig om te weten dat ik bij jou terechtkan, voor vragen en extra uitleg bij gebeurtenissen van vroeger , die een invloed hebben op de gang van zaken nu in Thuis.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Goh, dat is heel graag gedaan hoor! ;)

Wat Ann betreft; ik denk wel dat ze op haar plaats gezet is door wat er nu gebeurd is. Bovendien heb ik het idee dat Mayra zich ook wel wat beter in haar vel gaat voelen daar in huis, nu ze weet dat Marianne haar wel degelijk accepteert.
Waar een gesprekje dus al niet goed voor is... :razz:
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ik snap Ann haar frustratie. Het moet echt naar zijn als je moeder je broer of zus op een voetstuk plaatst. Jammer dat Mayra het niet beter begrijpt... maar ja, wat wil je... Nu heeft ze zich eens geamuseerd met Marianne en nu is ze waarschijnlijk meteen niet zo vervelend meer voor haar.

Marianne zegt steeds dat het niet zo is, maar we zijn toch niet achterlijk? Ze zal Ann uiteraard ook graag zien, maar Tom zal toch altijd op de eerste plaats blijven komen...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Lazylady schreef:Ze zal Ann uiteraard ook graag zien, maar Tom zal toch altijd op de eerste plaats blijven komen...
Dat wisselt, ik weet niet hoe lang jij al naar thuis kijkt?
Er zijn toch al periodes geweest dat Ann dan weer in de bovenste schuif lag, dus het varieert echt wel naargelang de omstandigheden.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

satine schreef:Dat wisselt, ik weet niet hoe lang jij al naar thuis kijkt?
Er zijn toch al periodes geweest dat Ann dan weer in de bovenste schuif lag, dus het varieert echt wel naargelang de omstandigheden.
Echt?
Ik kijk nu zo'n 10 maanden denk ik... en via internet ook naar de eerste reeks. :D Daar wordt Tommeke ook in de eerste schuif gelegd.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Eigenlijk zou je alle seizoenen moeten kunnen zien, dan zie je dat het echt wisselt. ;)

Behalve natuurlijk de periodes dat Ann en Tom in het buitenland woonden.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 975
x 578

Bericht door martha »

satine schreef:
Lazylady schreef:Ze zal Ann uiteraard ook graag zien, maar Tom zal toch altijd op de eerste plaats blijven komen...
Wij hebben juist dezelfde conclusie : ik vond dat An al vergeten is hoe Marianne haar kant koos in de strijd over de voogdij over Sandrine. Toen stonden ze beiden in de rechtbank tegenover Tom. En toen Sandrine, haar partner dus niet haar dochter, overleed, en An verdween was Marianne ook in alle staten van bezorgdheid
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

martha schreef:
satine schreef:
Wij hebben juist dezelfde conclusie : ik vond dat An al vergeten is hoe Marianne haar kant koos in de strijd over de voogdij over Sandrine. Toen stonden ze beiden in de rechtbank tegenover Tom. En toen Sandrine, haar partner dus niet haar dochter, overleed, en An verdween was Marianne ook in alle staten van bezorgdheid
Daar sluit ook ik me bij aan. In de eerste paar seizoenen is dat op een gegeven moment ook goed te zien (als Ann zelfmoord probeert te plegen bijvoorbeeld). In die seizoenen wordt bovendien ook duidelijk dat Ann naar haar moeder toe ook niet de gemakkelijkste is. Het mes snijdt dan toch wel een beetje aan 2 kanten wat hun stroeve relatie betreft. Die is tegenwoordig echt zoveel beter!
Maar Anneke is wel vaker een beetje jaloers vind ik eigenlijk. Marianne kan dan wel zeggen dat ze op haar vader lijkt, maar dat trekje heeft ze toch duidelijk van haar moeder geërfd... :razz:
0 x
Gesloten