Acteurs die Thuis verlaten
-
Berta
- Nog geen rang
Acteurs die Thuis verlaten
Sofie verlaat 'Thuis'
Actrice Lien Van de Kelder (23), die in Thuis Sofie Bastiaens speelt, verlaat de serie tijdelijk om in het buitenland te studeren. Lien combineert haar rol al jaren met studies rechten aan de universiteit.
In de reeks speelt ze de onhandelbare dochter van Erik en Martine, die op het einde van het vorige seizoen aan de drugs raakte en zich prostitueerde om haar verslaving te bekostigen. Lien zal door haar buitenlands avontuur zeven maanden niet op het scherm te zien zijn. Nadien keert ze normaal gezien terug. (MVB)
Actrice Lien Van de Kelder (23), die in Thuis Sofie Bastiaens speelt, verlaat de serie tijdelijk om in het buitenland te studeren. Lien combineert haar rol al jaren met studies rechten aan de universiteit.
In de reeks speelt ze de onhandelbare dochter van Erik en Martine, die op het einde van het vorige seizoen aan de drugs raakte en zich prostitueerde om haar verslaving te bekostigen. Lien zal door haar buitenlands avontuur zeven maanden niet op het scherm te zien zijn. Nadien keert ze normaal gezien terug. (MVB)
0 x
-
visje
- Poster rang 1

- Contacteer:
Gaat Leontien verdwijnen?
Marijke Hofkens verlaat in 2007 de Eén-serie Thuis 8/12/2006
Marijke Hofkens
(VRT)VRT-tv en actrice Marijke Hofkens hebben besloten de samenwerking in 2007 te beëindigen.
Marijke Hofkens speelt sinds 1996 de rol van de harde zaakvoerder Leontien Vercammen in de Eén-serie Thuis. Daarnaast was Marijke te zien in Witse, Sedes & Belli, Twee straten verder, Deman, Windkracht 10, FC De Kampioenen, Freddytex, RIP, Caravans, Alfa Papa Tango en Het park.
De productie van Thuis prijst de loyaliteit en professionaliteit van Marijke, maar zal omwille van inhoudelijke en scenariële redenen afscheid nemen van de figuur van Leontien.
Marijke zal als Leontien Vercammen nog tot einde 2007 in Thuis te zien zijn. Bron: Showbizzsite
0 x
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!
-
Gismo1
- Nog geen rang
Tja, als Leontien stopt met te acteren in Thuis zal ik waarschijnlijk stoppen met kijken. Het was beter geweest dat die Sam of Jenny uit Thuis verdwenen. Gelukkig heb ik al die mooie afleveringen van vroeger opgenomen (toen Leontien huwde met Luc, die zwangerschap, Isabel) want die afleveringen vond ik persoonlijk de mooiste. (was spannend) 
Kan dan eindelijk beginnen aan enkele compilatie DVD's (heb er nu al 4 van elk een kleine 4 uurtjes) en de hoofdpersonen zijn met o.a. Leontien.
Aan iedereen alvast een zalige Kerst en gelukkig 2007.
Gismo
Kan dan eindelijk beginnen aan enkele compilatie DVD's (heb er nu al 4 van elk een kleine 4 uurtjes) en de hoofdpersonen zijn met o.a. Leontien.
Aan iedereen alvast een zalige Kerst en gelukkig 2007.
Gismo
0 x
-
Amber
- Nog geen rang
Nathalie Wijnants en Peter Van Asbroeck verlaten de Eén-serie Thuis
Nathalie Wijnants en Peter Van Asbroeck verlaten in de loop van 2007 de Eén-serie Thuis.
Nathalie Wijnants speelt sinds 1998 de rol van Eva Verbist, de dochter van de vermoorde wijkagent Fernand. Eva werkte lange tijd in het kapsalon van Rosa en volgde haar later naar taverne Ter Smissen. Eva heeft een zoontje Nandje en woont bij de familie van haar overleden man, Jan Reimers.
Peter Van Asbroeck speelt sinds 1997 de rol van Werner Van Sevenant. Werner leidde en kookte in de taverne Ter Smissen en leidt nu de fitnesszaak Fit & Fun.
Het lot van Werner en Eva bleef door hun haat-liefde verhouding constant met elkaar verbonden.
Nathalie Wijnants was ook te zien in Sedes & Belli en de film Er was eens… Luna.
Peter Van Asbroeck speelde onder meer rollen in Alfa Papa Tango, Het park, Daens, Heterdaad, Wittekerke, Windkracht 10, Recht op recht, Flikken en Mega Mindy, maar is de laatste jaren minstens even bekend als showbeest in o.m. Het swingpaleis en als tv-kok.
Zowel Peter als Nathalie nemen afscheid van de reeks Thuis omwille van inhoudelijke en scenariële redenen. De productie bedankt hen uitdrukkelijk voor hun jarenlage toewijding en professionalisme.
Peter en Nathalie zullen nog een tijdlang in Thuis te zien zijn
bron: http://www.showbizzsite.be
Nathalie Wijnants en Peter Van Asbroeck verlaten in de loop van 2007 de Eén-serie Thuis.
Nathalie Wijnants speelt sinds 1998 de rol van Eva Verbist, de dochter van de vermoorde wijkagent Fernand. Eva werkte lange tijd in het kapsalon van Rosa en volgde haar later naar taverne Ter Smissen. Eva heeft een zoontje Nandje en woont bij de familie van haar overleden man, Jan Reimers.
Peter Van Asbroeck speelt sinds 1997 de rol van Werner Van Sevenant. Werner leidde en kookte in de taverne Ter Smissen en leidt nu de fitnesszaak Fit & Fun.
Het lot van Werner en Eva bleef door hun haat-liefde verhouding constant met elkaar verbonden.
Nathalie Wijnants was ook te zien in Sedes & Belli en de film Er was eens… Luna.
Peter Van Asbroeck speelde onder meer rollen in Alfa Papa Tango, Het park, Daens, Heterdaad, Wittekerke, Windkracht 10, Recht op recht, Flikken en Mega Mindy, maar is de laatste jaren minstens even bekend als showbeest in o.m. Het swingpaleis en als tv-kok.
Zowel Peter als Nathalie nemen afscheid van de reeks Thuis omwille van inhoudelijke en scenariële redenen. De productie bedankt hen uitdrukkelijk voor hun jarenlage toewijding en professionalisme.
Peter en Nathalie zullen nog een tijdlang in Thuis te zien zijn
bron: http://www.showbizzsite.be
0 x
-
Mette Marit
- Poster rang 2

Peter Van Asbroeck en Nathalie Wijnants na tien jaar uit 'Thuis' gezet
,,Dit komt hard aan als je altijd zo loyaal bent geweest''
Totaal onverwacht kregen Peter Van Asbroeck (Werner) en Nathalie Wijnants (Eva) gisterenavond ongeveer gelijktijdig te horen dat hun personage uit 'Thuis' verdwijnt. ,,De verhaallijn van uw personage is uitverteld'', klonk het.
Peter Van Asbroeck zal zich zijn opnamedag van maandag 22 januari 2007 lang herinneren: ,,Ik had samen met Nathalie nog een kleine scène opgenomen. Zij moest nog een andere scène inblikken, en bij het weggaan van de set vroeg producer Luc Roggen mij of ik even tijd had. Het was toen ongeveer 17 uur.''
,,Toen Luc me waarschuwde dat ik maar beter even kon gaan zitten, voelde ik de bui al komen aanwaaien. Luc vertelde mij dat ze mijn personage niet meer zien zitten. Wat kan je daar op zeggen? Niets natuurlijk. Ik was met verstomming geslagen. Ik ben altijd heel loyaal geweest tegenover de VRT. Maar als ze je komen vertellen dat het verhaal van Werner uitverteld is, tja, dan kan je alleen maar vaststellen dat het schrijversteam geen verhalen voor jou meer vindt.''
Wat betekent dat voor jouw carrière? Je hebt wel nog een aantal andere jobs achter de hand.
,,Ik heb inderdaad nog een kookrubriek in Dag Allemaal , ik werk samen met een aantal partners, geef af en toe een kookboekje uit. Maar Thuis is bij wijze van spreken wel mijn grootste klant, hé. Ik heb er een voltijds contract van onbepaalde duur. Dit betekent dat het grootste deel van mijn inkomen weggeknipt wordt.''
,,Ik koester geen rancuneuze gevoelens, maar voor iemand die altijd zo loyaal geweest is tegenover de VRT komt dit hard aan. Nu ja, je kent het verhaal: er moet bespaard worden, dus er zullen op alle vlakken koppen sneuvelen.''
,,Ik besef wel dat acteurs met een contract van onbepaalde duur dure vogels zijn. Gaan ze nu werken met goedkopere krachten? Met korte contracten die ze na verloop van tijd opzeggen?''
Peter Van Asbroeck speelt sinds 1997 de rol van Werner Van Sevenant. Eerst was hij de baas van taverne Ter Smissen en nu leidt hij de fitnesszaak Fit & Fun. Het lot van Werner en Eva bleef door hun haat-liefdeverhouding constant met elkaar verbonden.
Op de talloze Thuis dagen die de VRT de afgelopen jaren hield, stond Peter erom bekend dat hij van alle acteurs zowat de meeste tijd nam voor zijn fans.
Nathalie Wijnants speelt sinds 1998 de rol van Eva Verbist, de dochter van de vermoorde wijkagent Fernand. Eva werkte lange tijd in het kapsalon van Rosa en volgde haar later naar taverne Ter Smissen. Ze heeft een zoontje Nandje en woont bij de familie van haar overleden man, Jan Reimers.
In een persbericht benadrukt de VRT dat zowel Peter als Nathalie afscheid nemen wegens inhoudelijke en scenariële redenen en bedankt hen ook uitdrukkelijk voor hun jarenlange toewijding en professionalisme. De twee zijn nog een tijdlang in Thuis te zien. Hoe lang, dat kregen ze zelf ook niet te horen.
Bron: Het Nieuwsblad
Blijkbaar is onze Peter er ni zo content mee...
,,Dit komt hard aan als je altijd zo loyaal bent geweest''
Totaal onverwacht kregen Peter Van Asbroeck (Werner) en Nathalie Wijnants (Eva) gisterenavond ongeveer gelijktijdig te horen dat hun personage uit 'Thuis' verdwijnt. ,,De verhaallijn van uw personage is uitverteld'', klonk het.
Peter Van Asbroeck zal zich zijn opnamedag van maandag 22 januari 2007 lang herinneren: ,,Ik had samen met Nathalie nog een kleine scène opgenomen. Zij moest nog een andere scène inblikken, en bij het weggaan van de set vroeg producer Luc Roggen mij of ik even tijd had. Het was toen ongeveer 17 uur.''
,,Toen Luc me waarschuwde dat ik maar beter even kon gaan zitten, voelde ik de bui al komen aanwaaien. Luc vertelde mij dat ze mijn personage niet meer zien zitten. Wat kan je daar op zeggen? Niets natuurlijk. Ik was met verstomming geslagen. Ik ben altijd heel loyaal geweest tegenover de VRT. Maar als ze je komen vertellen dat het verhaal van Werner uitverteld is, tja, dan kan je alleen maar vaststellen dat het schrijversteam geen verhalen voor jou meer vindt.''
Wat betekent dat voor jouw carrière? Je hebt wel nog een aantal andere jobs achter de hand.
,,Ik heb inderdaad nog een kookrubriek in Dag Allemaal , ik werk samen met een aantal partners, geef af en toe een kookboekje uit. Maar Thuis is bij wijze van spreken wel mijn grootste klant, hé. Ik heb er een voltijds contract van onbepaalde duur. Dit betekent dat het grootste deel van mijn inkomen weggeknipt wordt.''
,,Ik koester geen rancuneuze gevoelens, maar voor iemand die altijd zo loyaal geweest is tegenover de VRT komt dit hard aan. Nu ja, je kent het verhaal: er moet bespaard worden, dus er zullen op alle vlakken koppen sneuvelen.''
,,Ik besef wel dat acteurs met een contract van onbepaalde duur dure vogels zijn. Gaan ze nu werken met goedkopere krachten? Met korte contracten die ze na verloop van tijd opzeggen?''
Peter Van Asbroeck speelt sinds 1997 de rol van Werner Van Sevenant. Eerst was hij de baas van taverne Ter Smissen en nu leidt hij de fitnesszaak Fit & Fun. Het lot van Werner en Eva bleef door hun haat-liefdeverhouding constant met elkaar verbonden.
Op de talloze Thuis dagen die de VRT de afgelopen jaren hield, stond Peter erom bekend dat hij van alle acteurs zowat de meeste tijd nam voor zijn fans.
Nathalie Wijnants speelt sinds 1998 de rol van Eva Verbist, de dochter van de vermoorde wijkagent Fernand. Eva werkte lange tijd in het kapsalon van Rosa en volgde haar later naar taverne Ter Smissen. Ze heeft een zoontje Nandje en woont bij de familie van haar overleden man, Jan Reimers.
In een persbericht benadrukt de VRT dat zowel Peter als Nathalie afscheid nemen wegens inhoudelijke en scenariële redenen en bedankt hen ook uitdrukkelijk voor hun jarenlange toewijding en professionalisme. De twee zijn nog een tijdlang in Thuis te zien. Hoe lang, dat kregen ze zelf ook niet te horen.
Bron: Het Nieuwsblad
Blijkbaar is onze Peter er ni zo content mee...
0 x
-
LoreWittemans
- Nog geen rang
En nog een die Thuis verlaat:
ook Marie verlaat Thuis
Patsy Van der Meeren studeerde in 1999 af aan het conservatorium van Brussel, waar ze onder meer les kreeg van Leah Thys. Toen haar personage Marie Van Goethem tijdens het vierde seizoen geïntroduceerd werd, was Patsy nog studente. Thuis was haar eerste televisieopdracht.
Thuis neemt afscheid van Patsy omwille van inhoudelijke en scenariële redenen. De productie bedankt haar uitdrukkelijk voor haar toewijding en professionalisme de voorbije jaren. Patsy zal nog een tijdlang in Thuis te zien zijn.
Das al # 3. Ze zijn precies bezig met de grote schoonmaak
Wie is de volgende...???
Gevonden op:
http://www.een.be/televisie1_master/pro ... ndex.shtml
ook Marie verlaat Thuis
Patsy Van der Meeren studeerde in 1999 af aan het conservatorium van Brussel, waar ze onder meer les kreeg van Leah Thys. Toen haar personage Marie Van Goethem tijdens het vierde seizoen geïntroduceerd werd, was Patsy nog studente. Thuis was haar eerste televisieopdracht.
Thuis neemt afscheid van Patsy omwille van inhoudelijke en scenariële redenen. De productie bedankt haar uitdrukkelijk voor haar toewijding en professionalisme de voorbije jaren. Patsy zal nog een tijdlang in Thuis te zien zijn.
Das al # 3. Ze zijn precies bezig met de grote schoonmaak
Wie is de volgende...???
Gevonden op:
http://www.een.be/televisie1_master/pro ... ndex.shtml
0 x
'Ik ben een Delhaizemens'
Rosa: Werkt ma moeder...
Rosa: Werkt ma moeder...
- satine
- Poster rang 5

- x 1678
- x 2597
Dit is wat op de site van één staat:
dus, met Patsy zou de leegloop voorlopig gedaan zijn....nieuwe verhaallijnen
De makers van Thuis hebben de voorbije maanden verschillende nieuwe personages in de reeks geïntroduceerd, waaronder Victor (Raymond Bossaerts), Daisy (Daisy Thys), Sandrine (Karolien De Beck) en Dorien (Tineke Caels). Binnenkort maak je ook nog kennis met student Youssef, gespeeld door Ali Wauters.
Het verdwijnen van enkele vertrouwde gezichten en het introduceren van deze vijf nieuwe acteurs en personages is noodzakelijk om de scenario's in Thuis ook de komende jaren fris en verrassend te houden. De makers benadrukken dat het beëindigen van de arbeidsovereenkomsten met Marijke Hofkens, Nathalie Wijnants, Peter Van Asbroeck en Patsy Van der Meeren uitsluitend in dit perspectief moet worden bekeken.
Tot het einde van het seizoen 2007-2008 verdwijnen geen personages meer uit de reeks.
0 x
- Gertj3
- Poster rang 1

Ook Lien (Sofie) weg uit 'Thuis'?
Bron: http://www.nieuwsblad.beVerdwijnt Lien Van de Kelder uit de VRT-soap Thuis ? Dat laat ze uitschijnen in een 'persbericht' waarin ze reageert op haar verkiezing tot meest begeerlijke vrouw van 2006. Zelf trapt de actrice op de rem: ,,Welk persbericht?''
Terug naar het begin van het verhaal: Lien Van de Kelder is verkozen tot meest begeerlijke vrouw van 2006. De verkiezing is georganiseerd door feliks.be, een website voor mannen. In een persbericht laat de website de 24-jarige actrice reageren vanuit Montpellier, de Franse stad waar ze rechten studeert. ,,Ik hoop dat deze zege mij een extra duwtje in de rug zal geven bij een van mijn audities. Want iedereen denkt dat ik in april gewoon terugkeer naar de set van Thuis . Dat is niet zo'', luidt het.
Vanuit Montpellier reageert Lien verbaasd: ,,Ik had dat persbericht liever eerst zelf gelezen: die reactie komt niet van mij. Mijn personage in Thuis is niet dood, maar ik ben intussen auditie aan het doen voor andere rollen omdat ik van de VRT niks heb gehoord.''
Lien - die Sofie speelde - keert dus niet terug in Thuis . Correctie, zegt regisseur Mark De Geest. ,,Iedereen weet dat het personage van Lien de kijkers aansprak. We zijn zeker geïnteresseerd in verdere samenwerking.''
Gisteravond benadrukte de VRT dat het niet meteen de bedoeling is dat Lien terugkeert in Thuis . ,,Toch niet de komende maanden. We zijn nu andere verhalen aan het uitwerken.''
Intussen raakte ook bekend dat Patsy Van der Meeren, die Marie speelt, de soap verlaat. Volgens de VRT is dat wegens ,,inhoudelijke en scenariële redenen". (tdl, dkc)
0 x
Aanvaard een mens zoals hij is en heb respect voor de zwakkeren in de wereld !!
-
Mette Marit
- Poster rang 2

Thuis-cast dunt verder uit 30/03/2007
Thuis neemt binnenkort afscheid van 2 personages.
Kristin Arras (Mathilde) en Tom De Hoog (Maarten) zullen binnenkort uit de reeks verdwijnen. Het tweetal, dat moeder en zoon speelde in de één-serie, beëindigde onlangs de opnames.
De voorbije weken kwam in het ’Thuis’-verhaal het donkere kantje van Mathilde en Maarten weer danig naar boven in hun strijd om Eva. Mathilde vermoordde zelfs haar man, nadat deze ontdekte dat Mathilde haar schoondochter vergiftigde. En Maarten lijkt hetzelfde gewelddadigde karakter te hebben als z’n broer. De kijker zal de komende afleveringen zien hoe deze verhaallijn naar een hoogtepunt zal gestuwd worden.
Tom De Hoog debuteerde in Thuis in aflevering 1344 (maart 2004), Kristine Arras dook voor het eerst op tijdens het huwelijk van Jan en Eva (aflevering 1435, mei 2004).
Bron: http://www.showbizzsite.be
Thuis neemt binnenkort afscheid van 2 personages.
Kristin Arras (Mathilde) en Tom De Hoog (Maarten) zullen binnenkort uit de reeks verdwijnen. Het tweetal, dat moeder en zoon speelde in de één-serie, beëindigde onlangs de opnames.
De voorbije weken kwam in het ’Thuis’-verhaal het donkere kantje van Mathilde en Maarten weer danig naar boven in hun strijd om Eva. Mathilde vermoordde zelfs haar man, nadat deze ontdekte dat Mathilde haar schoondochter vergiftigde. En Maarten lijkt hetzelfde gewelddadigde karakter te hebben als z’n broer. De kijker zal de komende afleveringen zien hoe deze verhaallijn naar een hoogtepunt zal gestuwd worden.
Tom De Hoog debuteerde in Thuis in aflevering 1344 (maart 2004), Kristine Arras dook voor het eerst op tijdens het huwelijk van Jan en Eva (aflevering 1435, mei 2004).
Bron: http://www.showbizzsite.be
0 x
-
just_me
- Nog geen rang
Maya Albert verlaat thuis
De VRT en actrice Maya Albert hebben besloten hun samenwerking in 2008 te beëindigen.
Maya speelt sinds 2003 de rol van de Marokkaanse Aisha Fawzi, de dochter van Mo.
Thuis neemt afscheid van Maya Albert omwille van inhoudelijke en scenariële redenen. Het productieteam bedankt Maya uitdrukkelijk voor haar toewijding en professionalisme tijdens de voorbije jaren.
Maya zal nog tot het einde van dit seizoen in Thuis te zien zijn.
bron: showbizzsite.be
Maya speelt sinds 2003 de rol van de Marokkaanse Aisha Fawzi, de dochter van Mo.
Thuis neemt afscheid van Maya Albert omwille van inhoudelijke en scenariële redenen. Het productieteam bedankt Maya uitdrukkelijk voor haar toewijding en professionalisme tijdens de voorbije jaren.
Maya zal nog tot het einde van dit seizoen in Thuis te zien zijn.
bron: showbizzsite.be
0 x
-
frank
- Poster rang 4

Mja, t staat ook op vrtnieuws.net >> http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... bert_ThuisBenny schreef:Hoort dit niet bij spoilers?
Dus als je het hier niet leest zal je t wel elders kunnen lezen.
Spoilers zijn eerder ontknopingen van verhaallijnen verklappen.
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Be there at ten.
-
Mlies
- Poster rang 1

Ik vind het toch wel jammer dat Maya Albert uit de serie gaat hoor. Oké, zo'n grote rol had ze niet, maar ik zag ze toch nog graag op 't scherm. Ook al acteerde ze niet altijd even goed. De spanning die tussen haar en Yvette hing, was wel grappig om te zien. Mja, heb ze altijd aangenaam gevonden, dus vind het toch jammer dat ze de serie verlaat!
0 x
Runaway Dreamer
-
frank
- Poster rang 4

Over haar acteerprestaties kan je altijd discussiëren.Mlies schreef:Ik vind het toch wel jammer dat Maya Albert uit de serie gaat hoor. Oké, zo'n grote rol had ze niet, maar ik zag ze toch nog graag op 't scherm. Ook al acteerde ze niet altijd even goed. De spanning die tussen haar en Yvette hing, was wel grappig om te zien. Mja, heb ze altijd aangenaam gevonden, dus vind het toch jammer dat ze de serie verlaat!
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Be there at ten.