nieuwe slechterik in thuis?

Hier kan je speculeren over wat er mogelijk nog kan gebeuren in Thuis. Spoilers zijn hier NIET welkom!
Forumregels
In dit subforum kan je speculeren over wat er mogelijk nog staat te gebeuren in Thuis. Opgelet: spoilers horen thuis in het spoilerforum
Plaats reactie
jeff
Nog geen rang
x 47

Bericht door jeff » do 22 sep 2022, 15:28

Geen seizoen zonder slechterik in Thuis?!

Nu het nieuwe seizoen van Thuis nog maar pas begonnen is, kan nog volop gespeculeerd worden wie dit seizoen de slechterik in Thuis wordt.
Momenteel zie ik 2 personages die zich manifesteren:
  • Dirk: zoals die zich nu weer in het leven van Simonne wurmt, voor mij is hij een stalker want hoe weet hij anders dat hij Simonne alleen kan aantreffen op dat bankje. En nu is hij nog heel vriendelijk, maar stalkers kunnen heel obsessief worden en helemaal ontsporen wat volgens mij hier uiteindelijk zal gebeuren
  • Alexander, in mindere mate en voor mij nu vooral iemand met een "slecht karakter": hoe hij uit de hoogte doet tegenover Dries en mijns inziens nu al een "ongezonde interesse" in Judith laat blijken. Maar is een rechter als slechterik wel mogelijk?
Het is natuurlijk best mogelijk dat er voor dit seizoen momenteel nog geen enkele aanwijzing in Thuis gestoken werd voor een nieuwe slechterik en dat ik er bijgevolg compleet naast zit.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 37
x 915

Bericht door Tiboko » do 22 sep 2022, 17:10

Ik zou het tof vinden om nog eens een vrouwelijke slechterik te hebben in Thuis.

Is al van Julia geleden en dat was vier seizoenen geleden...
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1555
x 2335

Bericht door satine » vr 23 sep 2022, 08:41

Ik zie Dirk niet meteen als een potentiële slechterik, maar hij kan natuurlijk een wolf in schaapsvacht zijn.
Hetzelfde geldt trouwens voor Vicky, dan zou het wel opnieuw een vrouw zijn.

Iemand die wel wat deining zou kunnen veroorzaken, is Alexander.
Of hij ook 'de slechterik' zal zijn weet ik niet, maar we mogen wel wat onaangename situaties met hem verwachten, denk ik.

En ik denk ook dat we Chris nog mogen terug verwachten, op het meest onverwachte moment.

Edit: dat Dirk voor ophef gaat zorgen, is nu wel min of meer voorspelbaar.
Hij is blijkbaar niet van plan om zich zomaar te laten afschepen, zeker niet nu hij tijd genoeg heeft.
0 x

jeff
Nog geen rang
x 47

Bericht door jeff » ma 07 nov 2022, 11:51

door johan1969 » ma 07 nov 2022, 09:11
Dirk (..). Ik denk niet dat hij de nieuwe slechterik wordt, dat is Vince al.
Amai...!
Vince heeft dan wel ernstige feiten gepleegd. Is in Thuis trouwens al uitgesproken voor welke feiten hij gezeten heeft?
Maar hij heeft zijn straf uitgezeten.
Om hem dan meteen al als nieuwe slechterik te bestempelen, dat is toch te kort door de bocht. Wie ernstige feiten heeft gepleegd en daarvoor heeft gezeten, is toch niet voor eeuwig en altijd daarna de slechterik?
0 x

Paard
Nog geen rang
x 3

Bericht door Paard » zo 13 nov 2022, 19:29

Ik denk/speculeer dat Vince zijn verleden hem blijft achtervolgen, dat hij door sommige mensen scheef bekeken gaan worden (en blijven), dat mensen uit het Thuis-dorp hem misschien gaan pesten met zijn verleden, dat hij geen (nieuwe) kansen krijgt en dat er misschien iets knapt bij hem waardoor hij een gevaar wordt voor zijn omgeving... Ik denk/speculeer dat het die kant op gaat evolueren. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast. :?: De tijd zal het uitwijzen...
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3254
x 1602

Bericht door Christel » di 15 nov 2022, 11:02

Paard schreef:
zo 13 nov 2022, 19:29
en dat er misschien iets knapt bij hem waardoor hij een gevaar wordt voor zijn omgeving...
In Thuis "moet" er altijd iemand "slecht" rondlopen, dus het zou zomaar kunnen dat je gelijk krijgt, maar ik zou het wel een heel aparte wending vinden eigenlijk. Vince heeft in zijn verleden een fout gemaakt door - wat ik begrepen heb - teveel drank op tijdens een voetbalwedstrijd. Dat maakt iemand nog geen slecht mens en jaren later ook niet persé geen gevaar voor zijn omgeving, ook al krijgt hij nog zoveel tegenwerking. Wat dat betreft vind ik Dieter's reactie op hem ook zo bekrompen en extreem. Het zou eruit zien als iedereen die in zijn jonge jaren ooit een fout gemaakt heeft (met - in het geval van Vince - helaas grote gevolgen, maar dat heb je niet voor het kiezen), zo behandeld wordt wanneer diegene na zijn straf vrijkomt.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Paard
Nog geen rang
x 3

Bericht door Paard » di 15 nov 2022, 12:28

In Thuis "moet" er altijd iemand "slecht" rondlopen, dus het zou zomaar kunnen dat je gelijk krijgt, maar ik zou het wel een heel aparte wending vinden eigenlijk.
Goh, Thuis heeft in het verleden wel meerdere aparte wendingen gehad, dus héél erg zou ik er niet van verschieten. Maar eigenlijk hoop ik er zelfs op dat ik ongelijk heb op dit vlak, dat het personage Vince een blijvertje word die zijn leven terug op pootjes krijgt en dat Thuis de kijkers laat zien/aanvoelen dat "eenmaal een crimineel, altijd een crimineel" een wel erg bekrompen gedachten is (mijn mening, anderen mogen hier anders over denken), en dat iedereen nieuwe kansen verdient. Maar ik vrees er een beetje voor. Thuis wil erg graag een afspiegeling zijn van de maatschappij, en eenmaal de celdeur opent en men terug vrij is, sluiten helaas vele andere deuren.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1555
x 2335

Bericht door satine » di 15 nov 2022, 12:37

Wat 'de slechte kant' van Vince betreft: het viel me op dat hij bij Eddy limonade dronk.
Blijkbaar is alcohol zijn trigger en was die vechtpartij waarbij een dode viel, niet zijn eerste agressieve gedrag.
Als hem veel in de weg gelegd wordt en als andere mensen - zoals Dieter en Vicky - hem blijven afschilderen en behandelen als de duivel, dan zou het wel eens kunnen zijn dat hij terug naar alcohol grijpt.
Maar ik hoop van niet.

Aan de andere kant denk ik dat er niet veel kijkers zijn die geloven dat Chris dood is.
Dus de kans dat we die nog opnieuw zien verschijnen is volgens mij wel groot.
0 x

Plaats reactie