En dan is er ook nog Bianca die met Robin naar Marokko verdween.Tiboko schreef: do 28 mar 2024, 22:50 al de derde keer dat een ouder een kind ontvoert in Thuis, na Lowie en Yasmine nu dus Polly en Leo
De midseizoen-aflevering van 29 maart
-
- Nog geen rang
- x 13
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1718
- Contacteer:
Geen goede zaak: kind zijn in Thuis. Ofwel ga je dood, ofwel wordt je ontvoerd. In elkaar geslagen worden kan ook zoals Robin. Het leverde gisteren echter wel spannende tv op, dus daarom is het te doen!
Verder de bekentenis van Sunny. Niet wat Femke verwachtte, maar toch wel normaal. Niet in de wereld van Thuis, daar wordt meteen tot de daad overgegaan. Nu echter niet en dat kwam misschien raar over.
Dus alle kaarten zijn geschud voor een heel nieuwe start en onze Thuis momenten!
Verder de bekentenis van Sunny. Niet wat Femke verwachtte, maar toch wel normaal. Niet in de wereld van Thuis, daar wordt meteen tot de daad overgegaan. Nu echter niet en dat kwam misschien raar over.
Dus alle kaarten zijn geschud voor een heel nieuwe start en onze Thuis momenten!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Nog geen rang
- x 48
Ik betwijfel toch sterk dat Maureen inderdaad weet had van de snode plannen van Bob en hierin bewust mee ingestapt is.Christel schreef: do 28 mar 2024, 21:52 Ja, Maureen heeft zichzelf willens en wetens opgeofferd volgens mij. Ze zou toch sterven en wilde graag zelf de regie in handen hebben, en dit heeft ze kennelijk voor Bob willen doen. Bob heeft toch wel een enorme berg geluk zeker dat hij zo'n extreem type tegengekomen is...
Want in de afleveringen is het in de interactie tussen Bob en Maureen toch altijd duidelijk geweest dat zij er zelf ook van overtuigd is dat Bob terminaal is en zich dus niet bewust van diens leugen. Of heb ik hierover iets gemist?
Vanuit haar geloof in zijn teminaal zijn, is ze toch meegegaan in zijn "droom" (zeiltocht met Leo) en aldus zou ze zich toch echt beetgenomen moeten voelen als ze verneemt wat zijn echte plan is en dat hij niet terminaal is maar kerngezond en zijn leugen een voorwendsel is voor zijn snode plan met zogezegd bijhorend een zeiltocht met Leo.
Ik kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat ze bewust, volledig op de hoogte, is meegegaan in dat plan van Bob met deze uiteindelijke uitkomst. ik vind dat dus geen steekhoudende (geloofwaardige) verklaring voor het feit dat zij uiteindelijk alleen uitvaart en dat haar bootje ontploft (allé, daar lijkt het toch op).
Maar als ze niet bewust is meegestapt in zijn opzet, hoe werd ze dan door hem misleid en waarom is ze alleen uitgevaren?
Ik hoop in de volgende aflevering(en) zelf toch nog een duidelijk antwoord te krijgen op hoe Bob er, als afleidingsmaneuver (?), er in geslaagd is om haar alleen te laten uitvaren zodat hij aan wal, ondergedoken, met Leo en Polly kan achterblijven.
Dus: hopelijk gaat in de komende aflevering(en) nog allemaal duidelijk uitgelegd worden hoe het tot het slot met Maureen en Bob is gekomen.
0 x
-
- Poster rang 1
- x 53
- x 83
Bovendien wist Maureen toch niet dat Polly er ook bij zou zijn?
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1718
- Contacteer:
Ja, hopelijk. Zoveel is onopgelost. Hoe is die boot ontploft. Heeft Bob er een springtuig ingelegd?? We zagen toch iemand op het dek staan van die boot. Dacht te zien dat het een man was, maar ik kan me ook vergissen. En voor ze op de boot gestapt zijn is Maureen naar de wagen gegaan om Bobs bagage te halen. Lag Polly dan niet meer in de auto? Was ze al op een andere boot? Toen Tamara en Lowie aankwamen zag je Bob en Maureen toch op de boot stappen?? Zoveel onopgeloste vragen. Hopelijk zien we een flash back waarin te zien is hoe Bob het werkelijk klaargespeeld heeft om iedereen te verschalken.jeff schreef: za 30 mar 2024, 10:44 Dus: hopelijk gaat in de komende aflevering(en) nog allemaal duidelijk uitgelegd worden hoe het tot het slot met Maureen en Bob is gekomen.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 47
- x 1034
daffy duck schreef: za 30 mar 2024, 11:26 Hoe is die boot ontploft. Heeft Bob er een springtuig ingelegd?? We zagen toch iemand op het dek staan van die boot. Dacht te zien dat het een man was, maar ik kan me ook vergissen. En voor ze op de boot gestapt zijn is Maureen naar de wagen gegaan om Bobs bagage te halen. Lag Polly dan niet meer in de auto? Was ze al op een andere boot? Toen Tamara en Lowie aankwamen zag je Bob en Maureen toch op de boot stappen??
Zoveel onopgeloste vragen.
Ik denk dat je van de scenaristen teveel verwacht, er gaat geen energie/geld meer gestoken worden om dat allemaal nog uit te leggen en/of te tonen. De focus zal vanaf maandag liggen op de achterblijvers Lowie en Tamara, die in het reine moeten komen met wat er gebeurd is.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Ik vrees ook dat we fatsoenlijke verklaringen wel mogen vergeten. Ook hoe het komt dat Bob zo'n extreem gedrag vertoonde, zowel voor als na zijn zogezegde diagnose.
Dat hij zijn gezin terug wou, zoals hij tegen Judith zei, is maar een flutreden. En ook zijn 'autisme' heeft hier weinig mee te maken.
Dat hij zijn gezin terug wou, zoals hij tegen Judith zei, is maar een flutreden. En ook zijn 'autisme' heeft hier weinig mee te maken.
1 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Bob zijn gedrag? Iemand die door zijn moeder altijd betutteld is geweest, niet gewoon is om "neen" als antwoord te krijgen, dan plots zijn zorgvuldig opgebouwd kaartenhuisje ineen ziet stuiken zonder dat hij ook maar iets kan doen om het tegen te houden en alles op alles zet om toch maar terug de controle te krijgen.
0 x
-
- Nog geen rang
- x 18
- x 49
Hoewel ik het een zeer spannende aflevering vond, knaagt het ook ergens bij mij. Vooral de bizarre wendingen die hierboven vermeld zijn. Hoe is het toch mogelijk dat Bob zo is geworden? Dit soort gedrag zat toch echt niet in hem? Allemaal spannend hoor, een personage zo kwaadaardig laten worden, maar ik vrees dat ik toch wat meer uitleg nodig heb. En inderdaad, hoe heeft hij die andere boot kunnen laten ontploffen?
Ik denk dat Bob nu met de twee kinderen verdwijnt voor een heel lange tijd, en dat op een dag de kleine Polly terug aan Lowies deur zal staan, net zoals hijzelf ooit terugkwam uit Mexico. In dat opzicht vind ik het wel interessant dat er een zaadje is geplant voor een verhaallijn over pakweg tien jaar.
Nog iets waar ik het een beetje moeilijk mee heb, is dat men een aantal jaar geleden Bobs kanker heel mooi heeft willen uitwerken als voorbeeld van hoe kankerpatiënten met hun ziekte omgaan. Een weerspiegeling van de realiteit, om mensen te informeren, zo zei men. Dat hij nu totaal heeft gelogen, doet daar afbreuk aan.
Ik denk dat Bob nu met de twee kinderen verdwijnt voor een heel lange tijd, en dat op een dag de kleine Polly terug aan Lowies deur zal staan, net zoals hijzelf ooit terugkwam uit Mexico. In dat opzicht vind ik het wel interessant dat er een zaadje is geplant voor een verhaallijn over pakweg tien jaar.
Nog iets waar ik het een beetje moeilijk mee heb, is dat men een aantal jaar geleden Bobs kanker heel mooi heeft willen uitwerken als voorbeeld van hoe kankerpatiënten met hun ziekte omgaan. Een weerspiegeling van de realiteit, om mensen te informeren, zo zei men. Dat hij nu totaal heeft gelogen, doet daar afbreuk aan.
1 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Dat hij altijd betutteld geweest is door zijn moeder was al snel duidelijk. Dat anderen hem ook meestal zijn zin gaven, is door de loop van de jaren ook duidelijk geworden.heidiw schreef: za 30 mar 2024, 15:02 Bob zijn gedrag? Iemand die door zijn moeder altijd betutteld is geweest, niet gewoon is om "neen" als antwoord te krijgen, dan plots zijn zorgvuldig opgebouwd kaartenhuisje ineen ziet stuiken zonder dat hij ook maar iets kan doen om het tegen te houden en alles op alles zet om toch maar terug de controle te krijgen.
Maar dan nog blijft het een extreme reactie die niet alleen in dat kader past.
Dat zou kunnen, maar dan nog is het een euhm... aparte verhaallijn.Icarus123 schreef: za 30 mar 2024, 16:18 Ik denk dat Bob nu met de twee kinderen verdwijnt voor een heel lange tijd, en dat op een dag de kleine Polly terug aan Lowies deur zal staan, net zoals hijzelf ooit terugkwam uit Mexico.
Zowel Lowie, als Robin en later ook Nina zijn door hun moeder 'ontvoerd', maar geen van de achterblijvende ouders is in de waan gelaten dat hun kind door de andere ouder is vermoord.
Of door 'Een vriend des huizes' in het geval van Polly. Dat is toch wel van een ander kaliber.
1 x
-
- Nog geen rang
- x 48
Gekopieerd uit het topic "personages Bob Sleeckx": (edit)
Maar we worden als kijker verondersteld dat allemaal niet te herkennen en bijgevolg voor het verhaal geen rekening te houden met de specifieke omstandigheden van de jachthaven op LO en de Schelde daar zoals door catherine beschreven. Dit wordt dus geacht niet mee te spelen voor dit verhaal in Thuis en de verdere afwikkeling er van ergens in een jachthaven.
catherine schreef: za 30 mar 2024, 19:02 Heel die scène in de jachthaven was volgens mij opgenomen op Antwerpen Linkeroever, waar ik het een beetje ken..
Boten kunnen daar enkel wegvaren via een kleine sluis met bruggetje erover die opengaat en sluit. Het is ook ter hoogte van die sluis dat we de ontploffingsscène hebben gezien. Dus Bob kon na de ontploffing enkel binnen de sluis zitten, niet op de Schelde zelf want daar liggen nooit boten of bootjes langs die kant.
Bovendien is er daar een enorm sterke stroming, mede door het grote getijdeverschil. De Schelde kan op dat moment opwaarts of afwaarts stromen, en dan verandert dat weer. Mensen die daarin vermist worden (door allerhande oorzaken) worden zelden snel teruggevonden. Laat staan stukken van mensen… Door het gevaar + de donkerte van het water denk ik dat ook duikers er beperkt zijn qua mogelijkheden. Zoekacties in de Schelde worden snel opgegeven… En soms spoelt er nadien iets aan..
En ook een aantal Antwerpse skylines, evenals gebouwen van de Katoennatie en ook de Waterbus (sponsoring?)johan1969 schreef: za 30 mar 2024, 21:42 Was idd op de Linkeroever opgenomen, je zag het Mas op de achtergrond.
Maar we worden als kijker verondersteld dat allemaal niet te herkennen en bijgevolg voor het verhaal geen rekening te houden met de specifieke omstandigheden van de jachthaven op LO en de Schelde daar zoals door catherine beschreven. Dit wordt dus geacht niet mee te spelen voor dit verhaal in Thuis en de verdere afwikkeling er van ergens in een jachthaven.
Laatst gewijzigd door jeff op di 02 apr 2024, 03:40, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
jeff schreef: za 30 mar 2024, 10:44 aar als ze niet bewust is meegestapt in zijn opzet, hoe werd ze dan door hem misleid en waarom is ze alleen uitgevaren?
Ik hoop in de volgende aflevering(en) zelf toch nog een duidelijk antwoord te krijgen op hoe Bob er, als afleidingsmaneuver (?), er in geslaagd is om haar alleen te laten uitvaren zodat hij aan wal, ondergedoken, met Leo en Polly kan achterblijven.
Dus: hopelijk gaat in de komende aflevering(en) nog allemaal duidelijk uitgelegd worden hoe het tot het slot met Maureen en Bob is gekomen.
Ik blijf denken dat ze vastgemaakt stond op die uitvarende boot
...
0 x
0 x
-
- Nog geen rang
Akkoord, ik denk ook niet dat Maureen zich bewust opgeofferd heeft voor Bob. Dan zou ze geweten hebben dat Bob met Leo wou verdwijnen. Ik kan me niet voorstellen dat ze met kinderontvoering akkoord zou gaan? Ook opvallend dat Polly niet in beeld kwam bij het inladen van de boot, dus het lijkt erop dat ze helemaal niet wist dat Bob ook Polly zou meenemen.jeff schreef: za 30 mar 2024, 10:44 Maar als ze niet bewust is meegestapt in zijn opzet, hoe werd ze dan door hem misleid en waarom is ze alleen uitgevaren?
Op de één of andere manier heeft Bob haar overtuigd om alleen te vertrekken, en hij liet de bom afgaan. De bom zat misschien verstopt in de zakken bagage die aan boord gebracht werden. Maar geen idee hoe hij haar overtuigde om alleen te vertrekken. Dat is bizar.
0 x
-
- Poster rang 2
- x 3
- x 112
De meeste antwoorden dus al in de aflevering van gisteren gekregen!
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
We hebben inderdaad een antwoord gekregen op het stiekem plaatsen van de bom.
Maar niet op deze vraag...
Na het versturen van het berichtje naar Tamara, kon ze niet meer verkocht krijgen dat ze nergens wat van af wist, bijvoorbeeld.
Dus na alle antwoorden van gisteren, kan ik het persoonlijk juist hoe langer hoe minder volgen allemaal...

Maar niet op deze vraag...
Wat wilde Maureen hiermee bereiken? Want als ze niet wist dat ze zou sterven en niet akkoord zou gaan met kinderontvoering (ze was idd duidelijk niet op de hoogte van Polly's aanwezigheid), wat had ze dan willen zeggen als de politie haar op haar boot onderschept had?Tommy T schreef: zo 31 mar 2024, 18:10 Maar geen idee hoe hij haar overtuigde om alleen te vertrekken.

Na het versturen van het berichtje naar Tamara, kon ze niet meer verkocht krijgen dat ze nergens wat van af wist, bijvoorbeeld.
Dus na alle antwoorden van gisteren, kan ik het persoonlijk juist hoe langer hoe minder volgen allemaal...

1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..