Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
frankeneddy1
Poster rang 2
Poster rang 2
x 87
x 108

Bericht door frankeneddy1 » ma 10 mar 2025, 22:50

O ik dacht dat Vince bedoelde dat hijzelf niet meer ging meedoen?
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 41
x 966

Bericht door Tiboko » vr 14 mar 2025, 09:28

Dat Dieter Thilly er niet bij riep én Karin in haar eigen zetel het "verhaal" wil laten vertellen is toch wel apart, tenslotte is er in dat huis iemand gestorven...

Ik hoop dat hij het niet gaat "fixen" - omwille van zijn plusdochter. Ook de nabestaanden van Jean-Marc hebben recht om te weten wat er met hun zoon, hoe een smeerlap hij ook was, gebeurd is...

Verder kijk ik niet uit naar die fake stripact vanavond op de vrijgezellen van Lyn. Wél benieuwd wie er voor is uitgenodigd....
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1600
x 2421

Bericht door satine » vr 14 mar 2025, 09:37

Tiboko schreef:
vr 14 mar 2025, 09:28
Verder kijk ik niet uit naar die fake stripact vanavond op de vrijgezellen van Lyn
Ik ook niet - ik hoop dat die volledig buiten beeld gebeurt. :mrgreen:

En ik vraag me ook af wat Dieter nu met deze informatie gaat doen. Geen lijk, geen overlijden? :denk:
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1254
x 1625
Contacteer:

Bericht door daffy duck » vr 14 mar 2025, 16:43

satine schreef:
vr 14 mar 2025, 09:37
Ik ook niet - ik hoop dat die volledig buiten beeld gebeurt.
Ik krijg er al de bibbers van! Sunny is al erg genoeg met z'n kleren aan!
Karen is toch een mens met een hart als je ziet wat het voor haar kan betekenen en toch heeft ze Britney op de eerste plaats gezet. Ze wilde ook Waldek beschermen, maar hij verkiest tezamen tenonder te gaan als het moet. Nu is het aan Dieter...slapeloze nachten voor hem in het vooruitzicht! :yup:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

frankeneddy1
Poster rang 2
Poster rang 2
x 87
x 108

Bericht door frankeneddy1 » za 15 mar 2025, 00:50

Volgens mij moeten agenten altijd (minimum) met 2 zijn maar ik ben niet zeker. Waarom weet ik niet.
0 x

frankeneddy1
Poster rang 2
Poster rang 2
x 87
x 108

Bericht door frankeneddy1 » za 15 mar 2025, 00:54

De aflevering van eergisteren was precies al een seizoensfinale. Hopelijk volgende donderdag en eind juni nog beter :angel:
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1600
x 2421

Bericht door satine » za 15 mar 2025, 08:06

frankeneddy1 schreef:
za 15 mar 2025, 00:50
Volgens mij moeten agenten altijd (minimum) met 2 zijn maar ik ben niet zeker.
Als je het over het bezoek van Dieter aan Karin en Waldek hebt, was hij daar als agent of als bezorgde pluspapa van Britt?
Hij was toen alleszins niet in uniform.
1 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 41
x 966

Bericht door Tiboko » za 15 mar 2025, 09:23

In ieder geval compleet onprofessioneel. Een bezorgde pluspapa die als inspecteur een zaak onderzoekt waarin zijn eigen plusdochter slachtoffer is? En tijdens zijn vrije tijd een mogelijke verdachte in haar eigen huis "uit bezorgdheid" gaat verhoren??

Die politiemensen uit Thuis doen maar op, ben benieuwd hoe Dieter dit allemaal aan zijn bazen verkocht krijgt, want uitkomen gaat het sowieso. Gisteren had Britney het ook al bijna "verklapt" aan Cédric en Nancy die kan zwijgen :nope: ...
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1254
x 1625
Contacteer:

Bericht door daffy duck » za 15 mar 2025, 10:38

Het gebeurt maar al te vaak dat daders na hun verhoor worden vrijgelaten onder voorwaarden, in afwachting van hun proces. Teveel keer om op te sommen loopt het dan fout. Hier dus ook en dan vallen er altijd ongewilde slachtoffers. Karen, als geroutineerd advocaat heeft dus een heel domme beslissing genomen om te handelen zoals ze met Waldek deed. Ik denk toch dat ze een vermoeden moet gehad hebben dat dit haar verdere leven zou bepalen, bijblijven, achtervolgen.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1600
x 2421

Bericht door satine » za 15 mar 2025, 20:14

Tiboko schreef:
za 15 mar 2025, 09:23
In ieder geval compleet onprofessioneel. Een bezorgde pluspapa die als inspecteur een zaak onderzoekt waarin zijn eigen plusdochter slachtoffer is? En tijdens zijn vrije tijd een mogelijke verdachte in haar eigen huis "uit bezorgdheid" gaat verhoren??
Het is inderdaad onprofessioneel, maar wel menselijk.
Ook flikken verliezen hun 'cool' wel eens, zeker als er mensen bij betrokken zijn die belangrijk voor hen zijn.
Maakt dat het ok? Niet helemaal, maar ik kan er wel ergens begrip voor opbrengen.
0 x

frankeneddy1
Poster rang 2
Poster rang 2
x 87
x 108

Bericht door frankeneddy1 » za 15 mar 2025, 20:56

Het gaat wel om moord, niet om een verkeersovertreding. Zou dom zijn dat in de doofpot te steken want dan is hij ook medeplichtig.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1600
x 2421

Bericht door satine » zo 16 mar 2025, 10:11

Het gaat over het feit dat Dieter daar alleen en niet in uniform verhaal ging halen. Ik heb niets gesuggereerd over een doofpot.
Naast politieagent is Dieter ook nog gewoon een mens.

En dit schreef Heidi vorige vrijdag in het topic van Britt:
heidiw schreef:
vr 14 mar 2025, 12:28
"Iedere gestelde overheid, ieder openbaar officier of ambtenaar die in de uitoefening van zijn ambt kennis krijgt van een misdaad of van een wanbedrijf, is verplicht daarvan dadelijk bericht te geven aan de procureur des Konings bij de rechtbank binnen wier rechtsgebied die misdaad of dat wanbedrijf is gepleegd of de verdachte zou kunnen worden gevonden, en aan die magistraat alldesbetreffende inlichtingen, processen-verbaal en akten te doen toekomen."

Als je daartoe niet behoort, moet je dus geen wanbedrijf of misdaad aangeven. Maar er is geen strafrechtelijke sanctie als je het niet doet, misschien wel een tuchtrechtelijke.

Je wordt niet medeplichting door het louter verzwijgen van wanbedrijven of misdaden.
artikel 29 wetboek van strafvordering van toepassing/juridischforum.be
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 41
x 966

Bericht door Tiboko » di 18 mar 2025, 16:50

Beetje verwarrende scènes, dat filmpje dat tegelijk op Robin's en Therese's gsm afspeelde. Raar ook dat Dieter die 2de camera niet gevonden heeft. Er bestaat nochtans apparatuur om zoiets op te sporen...

Verder wordt het tijd dat Marie nu eindelijk in beeld komt, want Frank zit zich er nu al een week lang op te "verlekkeren". Snap niet zo goed dat hij haar "familie" blijft noemen, ze was de vriendin van Luc en haar zoon is de halfbroer van Lowie, dus is hij ook maar een halfnonkel van Marie's zoon. Maar Frank blijft maar doen of het het event van de eeuw is dat Marie langs komt.

Ook apart dat die onenightstand van Eddy hem betaalde voor de seks en dat hij dat ook nog accepteerde. Een nieuwe carrière voor hem als gigolo op leeftijd :denk:
1 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1254
x 1625
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 18 mar 2025, 17:20

zat nu echt niet te wachten op Eddy in Tarzanslip. En er nog geld voor krijgen ook! Als Brit dit te weten komt breekt ze helemaal met haar papa!
De blik in Adil z'n ogen sprak boekdelen, denk dat we hierover nog niet uitgepraat zijn.
en dan heb je nog die camerabeelden van Therese en Robin. Inderdaad, heel eigenaardig dat dit verloren ging voor Dieter. Maar wat wilden ze eigenlijk suggereren met dat been en die voet??
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1600
x 2421

Bericht door satine » di 18 mar 2025, 17:53

Tiboko schreef:
di 18 mar 2025, 16:50
was de vriendin van Luc en haar zoon is de halfbroer van Lowie, dus is hij ook maar een halfnonkel van Marie's zoon. Maar Frank blijft maar doen of het het event van de eeuw is dat Marie langs komt.
De zoon is inderdaad de halfbroer van Lowie, maar Luc en Frank waren broers van dezelfde ouders, waarom zou Frank dan maar een halfnonkel zijn als Luc de vader is? Wie de moeder is, maakt hier toch geen verschil?
Maar inderdaad, dat Frank zo gebrand is op 'de komst van Marie' is opmerkelijk.
0 x

Plaats reactie