Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 35
x 731

Bericht door Tiboko » za 26 nov 2022, 11:14

satine schreef:
za 26 nov 2022, 09:09
Mooi van Vicky dat ze niet wil dat Febe beïnvloed wordt in haar keuze in verband met haar papa, maar dat ze het kind in het gedacht laat dat de keuze volledig bij Febe ligt, blijf ik vreemd vinden.
Ik weet niet zo of dat een "vrije keuze" is hé. Ze staat onder druk van zowel Ilias als haar mama die het onderwerp Vince al meermaals besproken hebben in de zin "die moet uit ons leven blijven". Febe is geen drie meer en heeft dit zeker al vaak opgevangen.

Vandaar dat ze in Bar Madame tegen Ilias over Peter vertelde als "de man die me gaat helpen zodat ik mijn papa niet moet zien". Voor haar is de keuze duidelijk al gemaakt, al vrees ik dat het niet zo eenvoudig zal zijn...

satine schreef:
za 26 nov 2022, 09:09
Ik vraag mij af hoelang Rosa haar komedie nog gaat volhouden.
Het beste dat kan gebeuren is dat beide dames even gaan samen zitten en besluiten om Waldek een lesje te leren, want hij is de grote inspirator van dit misselijk makend gedoe. Hij verdient dus geen van beiden, maar uiteraard is het verbijsterend dat Rosa - die hem al eeuwen kent - nog steeds in zijn doorzichtige truuken trapt.
1 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1112
x 1635

Bericht door satine » za 26 nov 2022, 12:11

jessie V. schreef:
za 26 nov 2022, 09:53
Maar waarom gaat Harry verhaal halen bij Vince? Als je met je lief die afspraak maakt moet je niet gaan mekkeren bij de man die zij uitkiest.
Dat is typisch voor Thuis, de buitenstaander is altijd de slechterik, kijk maar naar Dirk en Sint Simonne.
De ene wordt op zijn gezicht geklopt, de andere mag 's avonds hand in hand tv kijken met de 'bedrogen' echtgenoot.

En ik denk dat Harry weet dat als hij Thilly verbiedt om nog met Vince om te gaan, dat voor haar een reden is om dat net wel te gaan doen.
Waarop de relatie tussen Harry en Thilly gebaseerd is, blijft mij voorlopig nog steeds een raadsel.
1 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 13
x 162

Bericht door johan1969 » za 26 nov 2022, 15:01

Valt eerder onder 'wat vond je grappig in Thuis ?' : hoe de 'slechterik' die n boontje had voor Rosa en Angele, na een licht duwtje van n kerel die n kop kleiner is dan hem (Vince), afdruipt !!! Liefst geen moeilijke vechtscenes in Thuis precies ...
0 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2527
x 1228

Bericht door Christel » ma 28 nov 2022, 14:36

martha schreef:
vr 25 nov 2022, 14:58
@ Christel : je mist niet zo veel momenteel :mrgreen: En binnen 14 dagen is Thuis terug op het oude uur (20u10)
Jullie aller meningen over de afleveringen helpen mij om prima te kunnen "volgen" :yup: Waarvoor dank!
Bijkomend (en héél groot :mrgreen: ) voordeel; ik hoef het trio Rosa, Waldek en Nora niet live in actie te zien...
Van mij mag het voetballen dus nog wel even duren... :angel: :razz: :lol: ;)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1112
x 1635

Bericht door satine » di 29 nov 2022, 10:08

En alweer ergernis door het zeemzoete gedoe van Nora en Waldek :sick: en de hypocrisie van Rosa.
Waarom zoekt ze niet samen met Viv een andere plek om te gaan wonen? Zou ze echt nog denken dat ze door zich zo te vernederen (en te moeien) toch nog de uitverkorene gaat worden?

Ik vraag me af waarom Sam er zo op stond om haar moeder in huis te nemen, als ze er eigenlijk nooit echt tijd voor heeft.
Ik geef meteen toe dat het op zich wel nobel en mooi is en dat Veerle zeker beter af is met mensen die haar lief zijn dan in een verzorgingstehuis, maar het is weeral het zoveelste waar Sam zonder nadenken in duikt. Gelukkig is Bompa Frank er nog - ben wel benieuwd hoe lang die de loftrompet over Dirk nog gaat kunnen verdragen. :mrgreen:
O ja, en dan en passant nog efkes aan Tim vragen of hij niet opnieuw efkes zijn boekje te buiten wil gaan, omdat ze niet meteen vindt wat ze zoekt.
En omdat ze blijkbaar heel graag slapende honden wakker maakt.

En Harry moet Thilly toch wel graag zien dat hij zo'n knieval doet.
Een open relatie is niet alleen vertrouwen, maar ook duidelijke afspraken. En ik heb niet de indruk dat die er zijn.
Of dat die er wel waren, maar dat ze veranderen naargelang het uitkomt. Of dit lang goed zal gaan... ik heb er mijn twijfels bij.

Ik krijg wel een beetje een ongemakkelijk gevoel bij de manier waarop Vince zijn kind(eren) bespiedt. Ik snap dat hij hen mist en hen in zijn leven wil, maar zo regelmatig in de boskes staan gluren, dat vind ik toch een beetje vreemd.

En verder nog wat over dingen die ik totaal niet interessant vind: de escaperoom, de wellness van de toekomstige mama's en het romantische gedoe tussen Peter en Vicky.
Ik ben blij voor deze laatste twee, maar het is ook weer een beetje te 'zevende hemel', maar dat kan aan mij liggen.
2 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1725
x 162

Bericht door nounake » di 29 nov 2022, 12:52

Wat kan u toch zo goed alles samenvatten en daarbij nog eens overschot van gelijk hebben! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2527
x 1228

Bericht door Christel » wo 30 nov 2022, 11:19

nounake schreef:
di 29 nov 2022, 12:52
Wat kan u toch zo goed alles samenvatten en daarbij nog eens overschot van gelijk hebben!
Daar sluit ik me heel graag volledig bij aan! :yup: :thumbup:
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 446
x 385

Bericht door martha » wo 30 nov 2022, 14:25

Iets begrijp ik niet : toen Veerle tegen Sam zei dat die Elke aan de deur stond na het overlijden van Bill, dan waren Sam en Veerle toch in de filipijnen (Veerle lag daar in een ziekenhuis na een ongeval en Sam was daar om haar moeder te verplegen ( eigenlijk was het bevallingsverlof :shh: ) Ze zijn pas maanden later teruggekeerd.

En heb toch vragen waarom Frank plots de strijdbijl begraaft met Dirk :denk: Ik kan verkeerd zijn, maar na het slippartijtje tussen Simonne en Waldek is het nooit meer goed gekomen tussen Frank en Waldek en nu zou het plots toch kunnen met Dirk :denk:

En ik voel het al aan mijn water, zoals Frank het kan zeggen, er gaat daar iets gebeuren in die escaperoom :silent: In feite draaien de recente afleveringen tijdens dit voetbalcircus rond de nieuwe figuren in thuis : Vince, Veerle, Dirk en Vicky.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1112
x 1635

Bericht door satine » vr 02 dec 2022, 09:32

Twee dingen die mij gisteren opvielen:

Nora die van leer trekt tegen Harry ivm zijn privéleven, terwijl ze dat van zichzelf ook wel eens onder de loep zou mogen nemen.
En Thilly die werkellijk alles kan - of tenminste, zo wordt gezegd.
Ik ben bang dat haar verre reis nog niet voor direct zal zijn.

Verder niets dat mijn aandacht trok...
0 x

Lisanne666
Nog geen rang
x 16

Bericht door Lisanne666 » za 03 dec 2022, 00:14

En Thuis dobbert weer doelloos rond op een berg verhaallijnen waarvan:
1. het nut mijn ontgaat
2. ik mij afvraag of de schrijvers zelf wel weten waar ze naartoe leiden
3. de betrokken personages uiterst vreemde reacties en beslissingen nemen die totaal niet stroken met hun persoonlijkheid
4. het er erg op lijkt dat ze als tijdsvulling gebruikt worden vanwege de oneindige traagheid ervan.
    1. vriendschap Dirk Frank? Waar kan dat eindigen? Wie gaat in godsnaam de hort op met de man waar je vrouw je mee heeft bedrogen en, erger nog, waarschijnlijk gevoelens voor heeft en er dus alle baat bij hebt hem zo ver mogelijk van je vrouw weg te houden

2. Boekenclub gedoe
    3. Fusie Stevenson en Withoeve (overduidelijk dat softies Rosa en Femke geen match zijn voor bulldozer Karen)
    4. Band Tim en Dieter
    5. The bad guys team Vince en Alexander. Alexander die zijn eigen cliënt opjut, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is: Vince heeft het recht zijn dochter te zien. Wat valt daar over te strijden?
    6. Alexander -bouwaanvraag-Dries bullshit. Alexander is gewoon een advocaat. Wat voor invloed kan hij hebben op het al dan niet goedkeuren van een aanvraag.
    7. Harry Thilly Vince. Of beter: Harry - Thilly? Is hardass Harry plots zo een soft geworden dat hij Thilly (die overschot van ongelijk heeft) toelaat hem als een hoop faciën (beleefd blijven) te behandelen?
    8.Eindeloos aanslepen kind van Loewie.Op zich al niet echt heel spannend
    9.Hoe lang gaat Rosa zichzelf nog buiten spel zetten?
    2 x

Thom
    Poster rang 2
    Poster rang 2
    x 193
    x 335

Bericht door Thom » za 03 dec 2022, 09:36

Dat Harry Thilly's egocentrische houding blijft pikken. Ze kan dus echt alles zonder dat ze daarvoor problemen krijgt (die ze toch niet aantrekt :roll: ) Graag een enkel ticket naar Timboektoe met dat mens.

Eindelijk beseft Rosa dat ze bij Waldek niet meer is dan gewoon wat tijdverdrijf is. Hopelijk is ze nu ineens klaar met dat mierzoete kijken en toespreken , want dat verdient hij absoluut niet. Ik had toch wel met haar te doen gisteren , ondanks dat ze voor de zoveelste keer zich liet misleiden.

En verder kan ik de woorden "eieren" "baarmoeder" en "bevruchting" niet meer horen , tenenkrommende bedoening op dat feestje.
    1 x

satine
    Poster rang 5
    Poster rang 5
    x 1112
    x 1635

Bericht door satine » za 03 dec 2022, 10:15

Lisanne666 schreef:
    za 03 dec 2022, 00:14
    6. Alexander -bouwaanvraag-Dries bullshit. Alexander is gewoon een advocaat. Wat voor invloed kan hij hebben op het al dan niet goedkeuren van een aanvraag.
    Ik ga hier geen details vertellen, maar mijn zoon heeft bijna twee jaar op de goedkeuring van zijn bouwaanvraag gewacht, met rechtbank, beroep, nieuwe aanvraag en de hele hutsekluts.
    Uiteindelijk is de originele bouwaanvraag goedgekeurd. En bleek dat er iemand achter de schermen had dwars gelegen.
    Iemand die met de hele zaak NIKS te maken had, maar boos was op de architect die mijn zoon en schoondochter gekozen hadden.
    Het is pas in orde gekomen toen die man ook via een achterpoortje aan touwtjes heeft getrokken.
    Dus het kan wel... Sommige armen zijn heel lang.

Verder kan ik alleen maar met u akkoord gaan.

Vooral dit is iets wat mij al jaren lang stoort:
    Sommige mensen worden karikaturen van zichzelf, bij anderen worden er karaktermoorden gepleegd dat het een lieve lust is. :roll:
    Lisanne666 schreef:
    za 03 dec 2022, 00:14
    3. de betrokken personages uiterst vreemde reacties en beslissingen nemen die totaal niet stroken met hun persoonlijkheid
    En dat Alexander uit is op wraak, is wel duidelijk. Dat hij daarvoor (de toch al jaloerse) Vince voor zijn kar wil spannen, is ronduit smerig.
    Die heeft inderdaad gewoon recht om zijn dochter te zien en daar zou Alexander het moeten bij houden.
    Niet wat dingen gaan insinueren.
    0 x

Tiboko
    Poster rang 5
    Poster rang 5
    x 35
    x 731

Bericht door Tiboko » za 03 dec 2022, 11:25

Allemaal mee akkoord :yup:

Wou er nog iets aan toevoegen. De band die Vince weer met zijn zoon wil opbouwen. Heel begrijpelijk. Maar de manier waarop? Door hem als een creep constant vanachter de struiken te begluren? Ergens spoort die man toch niet hoor. Gaan nog vodden van komen...

Plus de speurtocht van Sam naar Elke. Ik hoop écht dat we niet weer in een ellendig ziekenhuis verhaal terechtkomen. Maar "het gaat niet goed met haar, wellicht heeft ze niet lang meer" is niet echt bemoedigend.
    0 x

satine
    Poster rang 5
    Poster rang 5
    x 1112
    x 1635

Bericht door satine » za 03 dec 2022, 12:09

Waarschijnlijk vindt Sam het haar plicht om Joren hiervan op de hoogte te brengen, zodat die nog gauwgauw vrede kan sluiten met zijn moeder voor haar overlijden.
    En zodat de jongen opgezadeld wordt met een schuldgevoel... :?:
    En zo krijgen we met de kerstdagen een lekker jankverhaal voorgeschoteld, hoewel ik echt hoop dat ik er hier naast zit.
    0 x

martha
    Poster rang 5
    Poster rang 5
    x 446
    x 385

Bericht door martha » za 03 dec 2022, 13:28

Thom schreef:
    za 03 dec 2022, 09:36
    Graag een enkel ticket naar Timboektoe met dat mens.
    Ik vrees dat zij daar waarschijnlijk al geweest is :lol:
    1 x

Plaats reactie