Morgen geen aflevering van 'Thuis'.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
- Thuisforum
- Administrator
- x 5
- x 38
Je kan misschien een berichtje sturen naar Een via hun contactformulier:
https://www.vrt.be/heb-je-een-vraag/s/contactus
Online is er op het eerste zicht nog niks over terug te vinden.
https://www.vrt.be/heb-je-een-vraag/s/contactus
Online is er op het eerste zicht nog niks over terug te vinden.
0 x
-
- Nog geen rang
- x 1
Laatste wedstrijd van de dag begint om 20u Belgische tijd (22u Qatarese tijd, 2 uur tijdsverschil in de winter), dus pas gedaan om 22u. Dan allicht Laat en daarna de dagelijkse WK-talkshow. En na de groepsfase kunnen er natuurlijk altijd verlengingen en penalty's zijn en kan alles bijna een uur uitlopen ... En WK/EK-wedstrijden gaan ze echt wel in prime time op Één zetten, hoor. Rechten veel te duur om zichzelf concurrentie aan te doen met Thuis en co. Ik denk dat je er dus vanuit mag gaan dat er gedurende 4 weken geen Thuis zal zijn, net zoals nu ook altijd Thuis een paar weken eerder stopt t.o.v. niet-EK/WK-jaren.Tiboko schreef: ↑vr 03 jun 2022, 17:05Kan ook dat ze Thuis op de dagen dat België speelt (twee van de drie keer in de namiddag en dan eventueel in de volgende ronde) gewoon een uurtje later laten beginnen. De avondwedstrijden zijn door het tijdsverschil met België om 21u afgelopen.
En wedstrijden van andere landen kunnen uiteraard wel op Ketnet, waar dikwijls ook Europees voetbal naar uitwijkt.
0 x
- Thuisforum
- Administrator
- x 5
- x 38
Ook de fans van Eén-soap ‘Thuis’ moeten rekening houden met het WK. Hun vaste afspraak zal op sommige wedstrijddagen vervroegd worden. Dat is al het geval bij de eerste wedstrijd van de Rode Duivels op woensdag 23 november. Die dag speelt ons land om 20 uur tegen Canada. Ook ‘Het journaal’ zal ingekort worden.
Bron: https://www.hln.be/tv/er-is-alleen-een- ... ysAKXHk8S4
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 35
- x 731
-
- Nog geen rang
- x 1
Lijkt me toch dat er geen Thuis zal zijn tijdens het WK voetbal, of men zou het al in de vooravond moeten programmeren. Raar dat dit nog niet duidelijk is, want Thuis wordt natuurlijk op voorhand opgenomen en houdt rekening met kalendergebeurtenissen (pakweg Sinterklaas op 6 december).
"De Sporza-studio komt in de centrale grote arena. In de omkaderingsprogramma’s op tv zorgen Imke Courtois, Maarten Vangramberen en Karl Vannieuwkerke voor duiding en analyse bij de wedstrijden: Imke om 11 uur op Eén, Maarten om 14 uur op dezelfde zender en om 17 uur op Canvas, en tot slot om 20 uur met Karl opnieuw op Eén, met aansluitend de talkshow Villa Sporza.
Dat betekent dat veel ‘normale’ programmatie op Eén wegvalt of verplaatst wordt, want door de verschillende matchen gaat er weinig plaats zijn voor vaste waarden als Iedereen beroemd en Thuis. Of die programma’s dan elders belanden en waar dat gaat zijn, wil de VRT nog niet zeggen."
"De Sporza-studio komt in de centrale grote arena. In de omkaderingsprogramma’s op tv zorgen Imke Courtois, Maarten Vangramberen en Karl Vannieuwkerke voor duiding en analyse bij de wedstrijden: Imke om 11 uur op Eén, Maarten om 14 uur op dezelfde zender en om 17 uur op Canvas, en tot slot om 20 uur met Karl opnieuw op Eén, met aansluitend de talkshow Villa Sporza.
Dat betekent dat veel ‘normale’ programmatie op Eén wegvalt of verplaatst wordt, want door de verschillende matchen gaat er weinig plaats zijn voor vaste waarden als Iedereen beroemd en Thuis. Of die programma’s dan elders belanden en waar dat gaat zijn, wil de VRT nog niet zeggen."
0 x
-
- Nog geen rang
- x 30
De VRT heeft de kijkers die op hun vast tijdstip op Eén naar Thuis willen kijken toch wel lang laten wachten om duidelijkheid te geven wat betreft de dagelijkse uitzending van Thuis:
"Op zondag 20 november begint het WK voetbal in Qatar. (...). Door het WK ziet het uitzendschema van Eén er vanaf 20 november enkele weken wat anders uit. Op Eén blijft Dagelijkse kost op post om 18.15 uur.
Thuis-kijkers kunnen nog steeds genieten van de populairste dagelijkse fictiereeks. En kunnen kiezen wanneer ze Thuis kijken: live om 18.30 uur (vanaf maandag 21 november of later op de avond uitgesteld via VRT MAX.
(...) Blokken, dat programma verdwijnt tijdelijk van het scherm maar komt na het WK uiteraard gewoon terug."
bron: https://mudoo.be/geen-blokken-tijdens-wk/
Hopelijk laten de scenaristen ons niet zo lang wachten om een punt te zetten achter de tenenkrullende verhaallijn van de geesten in Bar Madame: Halloween ligt al enkele dagen achter ons, maar toch blijft het kinderachtig gedoe met de geesten in Bar Madame de afleveringen van Thuis beheersen. Het is te hopen dat dit maar een kort verhaallijntje was en nu toch eindelijk afgelopen is.
"Op zondag 20 november begint het WK voetbal in Qatar. (...). Door het WK ziet het uitzendschema van Eén er vanaf 20 november enkele weken wat anders uit. Op Eén blijft Dagelijkse kost op post om 18.15 uur.
Thuis-kijkers kunnen nog steeds genieten van de populairste dagelijkse fictiereeks. En kunnen kiezen wanneer ze Thuis kijken: live om 18.30 uur (vanaf maandag 21 november of later op de avond uitgesteld via VRT MAX.
(...) Blokken, dat programma verdwijnt tijdelijk van het scherm maar komt na het WK uiteraard gewoon terug."
bron: https://mudoo.be/geen-blokken-tijdens-wk/
Hopelijk laten de scenaristen ons niet zo lang wachten om een punt te zetten achter de tenenkrullende verhaallijn van de geesten in Bar Madame: Halloween ligt al enkele dagen achter ons, maar toch blijft het kinderachtig gedoe met de geesten in Bar Madame de afleveringen van Thuis beheersen. Het is te hopen dat dit maar een kort verhaallijntje was en nu toch eindelijk afgelopen is.
0 x
-
- Nog geen rang
- x 16
- x 45
Ik weet niet wat anderen erover denken (misschien moeten we een nieuw topic starten?), maar wat mij betreft is deze regeling niet ideaal. 18u30 lijkt mee een stuk te vroeg: velen zijn nog aan het werk of op weg naar huis. Natuurlijk kan ik kijken op VRT MAX, maar dat is toch anders. Thuis heeft, naast een online aanbod, ook een dagelijkse vaste afspraak nodig om te scoren.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom men niet zoals bij de vroegere EK's en WK's Thuis een drietal weken stopzet. Dat zou een interessant experiment zijn, zo midden in het seizoen. Het geeft de gelegenheid om eens eenmalig een 'midseasonfinale' te organiseren en bovendien zou een lager aantal afleveringen de kwaliteit ten goede komen.
Een andere optie is het WK uitzenden op Canvas, maar dat zal budgetair allicht niet haalbaar zijn.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom men niet zoals bij de vroegere EK's en WK's Thuis een drietal weken stopzet. Dat zou een interessant experiment zijn, zo midden in het seizoen. Het geeft de gelegenheid om eens eenmalig een 'midseasonfinale' te organiseren en bovendien zou een lager aantal afleveringen de kwaliteit ten goede komen.
Een andere optie is het WK uitzenden op Canvas, maar dat zal budgetair allicht niet haalbaar zijn.
0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 35
- x 731
Soms zijn er wedstrijden op de twee kanalen tegelijk...
Ik vind het een prima oplossing, zeker omdat VRT Max een waardig alternatief is.
Mijn echtgenote en ik zitten deze week in Spanje en kijken iedere dag gezellig rond 23u op de tablet naar de online aflevering - eens terug op de kamer...
Best gezellig eigenlijk
Ik vind het een prima oplossing, zeker omdat VRT Max een waardig alternatief is.
Mijn echtgenote en ik zitten deze week in Spanje en kijken iedere dag gezellig rond 23u op de tablet naar de online aflevering - eens terug op de kamer...
Best gezellig eigenlijk

0 x
-
- Poster rang 1
- x 37
- x 66
@Tiboko
Kan dat dan nu op de dag/avond zelf? Zonder de dag erna te moeten afwachten?
Veel plezier in Spanje nog
Kan dat dan nu op de dag/avond zelf? Zonder de dag erna te moeten afwachten?
Veel plezier in Spanje nog

0 x
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 35
- x 731
Dank u wel
Is net zoals thuis, vijf minuten of zo na uitzending kan je het al opvragen. Soms moet je wel via smartphone code bevestigen dat je effectief in België woont.
Raar eigenlijk, want bij VTM go (Blind getrouwd e.a.) hebben we dat nog geen enkele keer moeten doen...

Is net zoals thuis, vijf minuten of zo na uitzending kan je het al opvragen. Soms moet je wel via smartphone code bevestigen dat je effectief in België woont.
Raar eigenlijk, want bij VTM go (Blind getrouwd e.a.) hebben we dat nog geen enkele keer moeten doen...
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 2527
- x 1228
@ Tiboko: Fijne vakantie!
Wat het uitzendschema van Thuis betreft; voor mensen buiten België is het niet echt ideaal.
Als Nederlandse heb ik de mogelijkheid niet om via VRT Max te kijken, en om 18:30 ben ik nog niet thuis van m'n werk, dus ja...
Dan maar een tijdje geen Thuis kijken.
Ik blijf via het forum vast wel bij wat de verhaallijnen betreft

Wat het uitzendschema van Thuis betreft; voor mensen buiten België is het niet echt ideaal.
Als Nederlandse heb ik de mogelijkheid niet om via VRT Max te kijken, en om 18:30 ben ik nog niet thuis van m'n werk, dus ja...
Dan maar een tijdje geen Thuis kijken.
Ik blijf via het forum vast wel bij wat de verhaallijnen betreft

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- Poster rang 1
- x 37
- x 66
- Christel
- Poster rang 5
- x 2527
- x 1228
Helaas niet, want ik kijk niet via een digicorder of zo...

Ik kijk nog maar heel weinig gewoon TV (het nieuws en Thuis, en dat is het wel zo'n beetje), dus vandaar dat ik alleen nog maar kabel heb en geen digitale televisie. Kabel is niet op te nemen, of ik zou daar een speciale recorder voor aan moeten schaffen, dus ja...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..