Wat heb je net bekeken?

Vanaf nu discussies, bedenkingen, informatie over andere tv-programma's en langlopende series
Forumregels
Hier kan je praten over allerlei andere tv-programma's.
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 13

Wat heb je net bekeken?

Bericht door hannanaske » za 13 nov 2021, 21:36

Net twee afleveringen bekeken van Sweet Tooth (een reeks op netflix)

Vanaf een bepaald moment worden kinderen geboren als een hybryde (half mens, half dier) Ook Gus is zo'n kind en wordt meegenomen door zijn vader naar het bos. Hij moet beschermd worden tegen de boze mensen die hem vast iets willen aandoen.
Bij de mensen dwaalt er een virus rond die uiterst gevaarlijk is en waaraan ze kunnen sterven. Die mensen zijn ervan overtuigd dat dit virus veroorzaakt wordt door die hybrides.

Als je een mens ziet trillen met zijn pink (gelijk Danny Stevens :lol: ) weet je dat die persoon besmet is en daarvoor moet opletten. Als je ermee in contact bent gekomen moet je in quarantaine gaan zodat je 't virus niet verder kan verspreiden.
In de tweede aflevering zag ik mensen met een mondmasker aan tafel zitten en moest een man zich laten testen alvorens hij verder mocht.
Gelukkig is het maar een fantasiereeks, stel je voor dat het allemaal echt bestond.... :crazy: :wtf:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 563
Contacteer:

Wat heb je net bekeken?

Bericht door daffy duck » zo 14 nov 2021, 08:44

strictly come Dancing op BBC1. Rose Ayling (doof) is fantastisch. Vooral het moment waar ze de muziek afsluiten, zodanig dat wij kunnen ervaren hoe het moet zijn om te dansen in alle stilte was heel treffend.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

ikke
x 359

Wat heb je net bekeken?

Bericht door ikke » ma 15 nov 2021, 21:33

0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 563
Contacteer:

Wat heb je net bekeken?

Bericht door daffy duck » ma 15 nov 2021, 23:09

ikke schreef:
ma 15 nov 2021, 21:33
Mooie film!
Inderdaad, had hem opgenomen en deze avond bekeken Aanrader!
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 163
x 206

Wat heb je net bekeken?

Bericht door martha » di 16 nov 2021, 16:28

Inderdaad prachtige lichtjes geschifte film. Had hem vorig jaar al eens gezien, ik denk op Arte maar het geeft altijd nog iets specialer met nederlandse onderschriften (vorig jaar waren het franse).
0 x

ikke
x 359

Wat heb je net bekeken?

Bericht door ikke » di 16 nov 2021, 16:46

Niet "net bekeken", maar toch tamelijk recent: "Cheyenne et Lola". Gisteren niet gekeken omdat we al de afleveringen al gezien hebben. En we vonden het een heel goede reeks. Die Lola was voor ons een openbaring. En Veerle Baetens, ja, die dat is een rasactrice.
0 x

Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 23
x 440

Wat heb je net bekeken?

Bericht door Tiboko » zo 28 nov 2021, 11:29

"Too Close" op Canvas, ook op VRT nu.

Britse dramaserie over een vrouwelijke psychiater die emotioneel "te nauw betrokken raakt" bij de patiënte die ze behandelt.

Zéér aangrijpend.
0 x

daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 434
x 563
Contacteer:

Wat heb je net bekeken?

Bericht door daffy duck » zo 28 nov 2021, 12:26

VRT Annika. Niet zo slecht maar plots beetje te makkelijk en vluchtig. Nicola Walker= hoofdrol= wel een goede actrice.
0 x

ikke
x 359

Wat heb je net bekeken?

Bericht door ikke » zo 28 nov 2021, 15:44

Furia, spannend!
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 13

Wat heb je net bekeken?

Bericht door hannanaske » di 07 dec 2021, 18:40

Net gekeken naar de muziekdocumentaire over Angèle op Netflix. Ben nu niet meteen haar grootste fan (waarschijnlijk omdat mijn frans barslecht is en ik niet zoveel begrijp van haar songteksten :lol: )
maar ik vind dat toch wel interessant om die moeilijke en kronkelende weg te zien die hen leidt naar dat succes.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 60

Wat heb je net bekeken?

Bericht door johan1969 » vr 04 mar 2022, 09:23

"De jaren 80 voor tieners.'' Wel interessant (was zelf n tiener in de jaren 80) maar er ligt weinig nadruk op de muziek, vooral op het politieke. Ook vind ik het nogal 'woke' en belerend. Ik gebruik het 'n-woord' niet maar 40 jaar geleden maakte niemand daar n probleem van.
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 163
x 206

Wat heb je net bekeken?

Bericht door martha » vr 04 mar 2022, 16:04

Ook gekeken naar de jaren 80 en voor mij is dat een jaar dat een blinde vlek is is in mijn herinneringen. Het enige wat ik herinner uit dat jaar was dat ik één van mijn lievelingshonden heb moeten laten inslapen (epilepsie wegens gevolg van inteelt, ja toen wist ik nog niet wat broodfok of malafide fokkers waren, die hond kwam van bij een boerderij) en dat mijn vader overleden is in augustus 1980, daarom dat ik zo fronste toen ze zeiden dat die zomer één natte bedoening was want toen mijn vader overleed was het heel warm :yup: ).

Ik schrok ook, net als dat manneke toen ze het item aankaarten dat er in Poelkapelle (niet zo ver van waar ik woon) de verjaardag van hitler werd gevierd, kompleet met hitlergroet, hakenkruisen en misselijkmakend racistische klaps. Dat is nu de eerste keer dat ik daarover iets hoorde . Er bestond toen nog geen sociale media en alle nieuwtjes moesten we horen via de krant of via de mondelinge overlevering.

Maar al bij al, toch genoten van deze uitzending. En wat de muziek betreft, iedere zondag van 10 tot 12 stelt steven van herreweghe op studio brussel een bloemlezing van muziek van het desbetreffende jaar voor.
0 x

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 60

Wat heb je net bekeken?

Bericht door johan1969 » za 05 mar 2022, 09:24

Zijn er dan 10 afleveringen ? Elke aflevering handelt over één jaar ?
0 x

martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 163
x 206

Wat heb je net bekeken?

Bericht door martha » za 05 mar 2022, 17:36

:yup:
0 x

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3
x 13

Wat heb je net bekeken?

Bericht door hannanaske » zo 06 mar 2022, 20:11

Ik ben zo'n persoon die graag vrt-nu checkt en daardoor programma's ontdekt die ondertussen al een tijdje van het scherm zijn verdwenen,
maar ik vond 'therapie' op canvas wel nog een schoon programma. Denk dat de laatste aflevering vorige week op tv werd getoond? :smile:

Psychologen, therapeuten en psychiaters die ons een kijkje lieten nemen in hun praktijk. Natuurlijk wordt de privacy van de patiënten gerespecteerd en zien we enkel de therapeut in beeld, en gebruiken ze andere stemmen en namen voor de patiënten.
De problemen van de patiënten zijn ook héél divers; van angststoornissen tot dwanghandelingen tot relatieproblemen of gewoon onzekerheden.
Er zit een psycholoog bij die werkt rond angststoornissen bij kinderen, iemand die werkt met mensen die borderline hebben, iemand die op de kankerafdeling werkt, iemand die met ouderen praat,.... Vond het vooral mooi omdat ze praatten over hun eigen ervaringen, onzekerheden ook, ze stellen zich ook kwetsbaar op..

en ook met bv's die hun ervaringen delen met professionele hulpverlening: Linde Merckpoel, Evi gruyaert, Lieven Scheire, Kevin Janssens... :yup:
0 x

Plaats reactie